• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Cherryay
    bryrmiginte skrev 2016-03-03 21:34:23 följande:

Ska ni som väntar första barnet gå på föräldrarkurs? Ni som varit på de innan får gärna berätta vad ni tyckte om de :)

Jag gick inte med första barnet av flera olika anledningar, men när nr 2 kom förra året (10 år & 5 mån senare) valde jag och sambon att gå, mest för att träffa lite andra som väntade barn eftersom vi var nyinflyttade.

Tyckte det var bra, kanske inte så mycket ny info för min egen del, men bra sammfattning om första tiden som förälder.

Träffar fortfarande de övriga i föräldragruppen så ofta som möjligt nu snart ett år senare :)
  • Tiana
    bryrmiginte skrev 2016-03-03 21:34:23 följande:

Ska ni som väntar första barnet gå på föräldrarkurs? Ni som varit på de innan får gärna berätta vad ni tyckte om de :)

Men jösses, glömde ju fråga helt om föräldragrupper när jag var hos bm i veckan... Men har planerat att gå
  • Tiana

Har någon av er här fått ordinerat Niferex och vad har ni för erfarenheter av det? 

Har tagit ett par tabletter nu och tycker jag mår sämre med dem än utan.

• Kristalii
    Tiana skrev 2016-03-04 08:17:47 följande:

Har någon av er här fått ordinerat Niferex och vad har ni för erfarenheter av det? 

Har tagit ett par tabletter nu och tycker jag mår sämre med dem än utan.

Jag gillar inte alls Niferex. Jag blir hård i magen. Förstoppad... Och i graviditet nr två gick inte järnvärdet upp så mycket heller. Duroferon funkar bättre på mig och även magen funkar bättre.

Det finns en tredje variant som heter nånting på Hem.

En kompis som är dietist har sagt vid något tillfälle att olika personer tar upp olika järn olika bra.

Men om du bara tagit ett par tabletter hade jag provat lite till. För mig tar det några dagar/upp till en vecka innan det får effekt.
  • Tiana
    Kristalii skrev 2016-03-04 08:41:48 följande:
    Jag gillar inte alls Niferex. Jag blir hård i magen. Förstoppad... Och i graviditet nr två gick inte järnvärdet upp så mycket heller. Duroferon funkar bättre på mig och även magen funkar bättre.

En kompis som är dietist har sagt vid något tillfälle att olika personer tar upp olika järn olika bra.

Men om du bara tagit ett par tabletter hade jag provat lite till. För mig tar det några dagar/upp till en vecka innan det får effekt.
    Just förstoppning har jag hört om innan, men min kropp reagerade precis motsatt med så lös mage att jag knappt vågar gå hemifrån :( Provar nog en annan sort istället och ser om det fungerar bättre för mig. 
  • Kristalii
    Tiana skrev 2016-03-04 10:20:29 följande:
    Just förstoppning har jag hört om innan, men min kropp reagerade precis motsatt med så lös mage att jag knappt vågar gå hemifrån :( Provar nog en annan sort istället och ser om det fungerar bättre för mig. 
    Aha, då förstår jag. Hoppas du hittar något som fungerar.
  • Pira
    Kristalii skrev 2016-03-04 08:41:48 följande:

Jag äter också dureferon. Magen funkar si så där men det beror väl på att jag har lägre ämnesomsättning just nu (sköldkörteln). 
Svar på tråden Junibebisar 2016