• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Tiana
    Surprisebaby skrev 2016-03-04 15:57:56 följande:

Har ni redan bokat in vart ni ska föda... Vilka mer förberedelser och inhandlingar har alla förstagångsföderskor hunnit göra?

Å nej, babykläder är det enda som är inköpt här. Och vi har bara en enda BB att välja på här.
  • Surprisebaby

Bryrmiginte & Gweny; Vad bra att ni har handlat in det nödvändigaste. Chocken efter plusset har väl precis börjat lägga sig för mig efter sju veckor, men det som är ordnat är vagn med både ligg- o sittdel samt bilstol o några klädesplagg.

Cherryay; Tack för förståelsen. Ska läsa på om riskerna med kejsarsnitt. Jag hoppas verkligen att det blir bra och jag ska kämpa för att det ska bli så bra som det bara kan utifrån mina förutsättningar.

Ebe91; Vad skönt att höra att det har gått så bra för dig o att du har så bra järnvärde!

Vindruvan; Det är självfallet inte enbart pga oro inför framtida sexliv som jag överväger snitt (även om jag förlorade oskulden för mindre än ett år sedan). Är även rädd att få inkontinensbesvär i och med att jag faktiskt har haft hemska IBS- problem tidigare.

• Surprisebaby

Det sista hade jag väl inte tänkt skriva här egentligen. Ibland kan det ligga mer bakom något än vad som skrivs.

• bryrmiginte
    Surprisebaby skrev 2016-03-04 17:56:08 följande:

Bryrmiginte & Gweny; Vad bra att ni har handlat in det nödvändigaste. Chocken efter plusset har väl precis börjat lägga sig för mig efter sju veckor, men det som är ordnat är vagn med både ligg- o sittdel samt bilstol o några klädesplagg.

Cherryay; Tack för förståelsen. Ska läsa på om riskerna med kejsarsnitt. Jag hoppas verkligen att det blir bra och jag ska kämpa för att det ska bli så bra som det bara kan utifrån mina förutsättningar.

Ebe91; Vad skönt att höra att det har gått så bra för dig o att du har så bra järnvärde!

Vindruvan; Det är självfallet inte enbart pga oro inför framtida sexliv som jag överväger snitt (även om jag förlorade oskulden för mindre än ett år sedan). Är även rädd att få inkontinensbesvär i och med att jag faktiskt har haft hemska IBS- problem tidigare.

Du fick veta ganska nyligen om graviditeten va? Då är de inte konstigt att du känner oro inför förlossningen, jag kände i början redan när jag titta på stickan att jag aldrig någonsin tänker föda barn vaginalt, men nu har de mests släppt och jag känner mig förväntansfull att föda naturligt, hoppas de blir så för dig med om ett tag.:)
  • Surprisebaby

Ja den 14:de januari fick jag mitt livs chock.

Förväntansfull inför själva förlossningen vare sig det blir naturlig födsel eller snitt tror jag inte att jag någonsin kommer att bli, trots ryggvärken som har kommit även om magen inte är så stor. Men att möta barnet ska bli spännande.

• bryrmiginte
    Surprisebaby skrev 2016-03-04 19:23:03 följande:

Ja den 14:de januari fick jag mitt livs chock.

Förväntansfull inför själva förlossningen vare sig det blir naturlig födsel eller snitt tror jag inte att jag någonsin kommer att bli, trots ryggvärken som har kommit även om magen inte är så stor. Men att möta barnet ska bli spännande.

De kommer nog gå bra ska du se :) jag är mest rädd för att få panikattacker, har fått mer nu under graviditeten pga de händer massa saker i kroppen som den inte känner igen, de är skitjobbigt, jag tycker inte om att vara gravid heller så längtar tills hag får trycka ut ungen, och då får de göra hur ont som helst och de får spricka ner till skithålet bara jag slipper paniken känner jag haha :p
  • Surprisebaby

Hoppas verkligen det. Så många har ju gjort det innan :) o vissa väljer ju till o med att skaffa fler barn! Okej haha lät lite kul : p "bryrmiginte", är det första barnet?

Låter jättejobbigt med panikattacker dock :( vilka andra grav-symptom upplever du? Jag är mest trött och har de senaste 2-3 veckorna haft problem med ryggont i mitten av ryggen om jag sitter för länge.

Vilken stad bor du i? Såg att du också är i 20-års åldern. Vi kanske kan följas åt eller till o med träffas om vi bor i samma stad.

• bryrmiginte
    Surprisebaby skrev 2016-03-04 20:46:06 följande:

Hoppas verkligen det. Så många har ju gjort det innan :) o vissa väljer ju till o med att skaffa fler barn! Okej haha lät lite kul : p "bryrmiginte", är det första barnet?

Låter jättejobbigt med panikattacker dock :( vilka andra grav-symptom upplever du? Jag är mest trött och har de senaste 2-3 veckorna haft problem med ryggont i mitten av ryggen om jag sitter för länge.

Vilken stad bor du i? Såg att du också är i 20-års åldern. Vi kanske kan följas åt eller till o med träffas om vi bor i samma stad.

Ja, just nu känns de iaf som att jag inte kommer vilja ha fler :p trodde inte att de skulle va såhär jobbigt faktiskt:p hur kunde du missa det så länge?

Jag önskar jag va mer tränad innan, känner att de börjar bli rätt tungt i kroppen nu, jag hade ont i ryggen innan men verkar ha gått över nu, har väldigt mycket halsbränna, hjärtklappningar och trötthet nu, vad har du för symptom?

Ja, hinner bli 24 innan barnet kommer :) bor utanför uppsala ,dudå? :)
  • Cherryay

Blodtrycket som brukar ligga stadigt på 120/60 har denna vecka spökat, låg på 140/75 i måndags och 150/85 i fredags -vilket innebär nya kontroller nästa vecka också :/ neg. urinprov iaf så förhoppningsvis är det bara något tillfälligt knas!

• Mamma Lotta

Hej på er, det var ett tag sedan jag skrev i tråden! Välkomna alla nytillkomna!

Surprisebaby: Jag var 17 när jag fick mitt första barn och jag var själv då det funkade kanon, nu väntar jag mitt 8:e barn och jag har fött 6 st vaginalt och trots att jag har varit lika orolig och nojig inför varje förlossning så när det väl har varit dags så har jag varit beslutsam och bara fokuserad på att klara uppgiften så jag får se mitt pyre! Oron är en del i processen och den kan i vissa fall vara nyttig! Barn nr 5 låg i säte så jag bestämde mig för snitt, men med tanke på vad som blev efteråt så önskar jag att jag valt annorlunda,. Att välja snitt vid den årstiden är inte optimalt med tanke på infektionsrisken, han är född 29 maj och jag blev jättedålig fick dubbla penicillin kurer och det tog lång tid att återhämta sig! Det kan självklart variera från person till person men prata hellre med bm om din oro!

Gick in i v 27 igår och det börjar bli tungt, har det jobbigt att andas ont i ryggen och fogarna är ohyggligt trött, trots att jag äter järn. Jag kommer iofs att slippa praktiken men det är mycket att plugga!

Vill påminna om Facebook gruppen Junimammor 2016 för er som är intresserade ni kan adda mig Lotta Isberg Larsson så lägger jag till er i gruppen

Att tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter.
Svar på tråden Junibebisar 2016