• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Pira
    bryrmiginte skrev 2016-03-03 21:34:23 följande:

Ska ni som väntar första barnet gå på föräldrarkurs? Ni som varit på de innan får gärna berätta vad ni tyckte om de :)

Vi/jag skulle gärna vilja gå för att lära känna fler gravida, det är några år emellan dem, får se om det finns något :)
    Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
  • Anastacia1980
    Surprisebaby skrev 2016-03-04 08:50:31 följande:

Anastacia1980; Åh, jag har också BF 11 juni! :D

Härligt, Tvåsiffrigt känns bra :)
  • Surprisebaby

Jag har också lågt järnvärde, först låg det på 90, tre veckor senare efter att ha tagit Duroferon varje dag låg det på 88 (det hade alltså sjunkit) för en vecka sedan. Men det har förmodligen sjunkit ytterligare nu då jag övergick till Niferex (för att järnvärdet har gått upp av dem tidigare, innan graviditeten). Dock har jag slutat ta dem eftersom att de gjorde mig hård i magen denna gång o jag befinner mig på semester, så sedan i typ tisdags tar jag inga järntabletter. Istället tar jag Blutsaft och äter leverpastejmacka o försöker få i mig mycket grönt.

• Surprisebaby

Anastacia1980; ja det blir nog bra oavsett datum förhoppningsvis :)

Är min första graviditet. Är livrädd för att spricka hela vägen.. Funderar över om jag borde försöka få kejsarsnitt istället. Ni som fött barn tidigare, hur upplever ni att sexet var efter graviditeten? Blir det inte lika bra efter? Känns som en lite pinsam fråga, men det är väl fullt naturligt att ha den funderingen känns det som.

• Pira
    Surprisebaby skrev 2016-03-04 12:11:42 följande:

Anastacia1980; ja det blir nog bra oavsett datum förhoppningsvis :)

Är min första graviditet. Är livrädd för att spricka hela vägen.. Funderar över om jag borde försöka få kejsarsnitt istället. Ni som fött barn tidigare, hur upplever ni att sexet var efter graviditeten? Blir det inte lika bra efter? Känns som en lite pinsam fråga, men det är väl fullt naturligt att ha den funderingen känns det som.

Sexet blir detsamma så länge man vill, höll jag på att säga. En del pratar om knipövningar och det hjälper nog. När man väl ska ha det efteråt (det tar ju ett tag eftersom man blöder) så finns det ingen anledning till att det ska bli sämre. :)
    Här delar jag med mig av tankar kring graviditet och annat. Välkommen! egosidan.blogg.se/
  • bryrmiginte
    Surprisebaby skrev 2016-03-04 08:50:31 följande:

Anastacia1980; Åh, jag har också BF 11 juni! :D

Jag med ;D
  • Cherryay
    Surprisebaby skrev 2016-03-04 13:00:27 följande:

Men fysiologiskt, kan slidan återgå till storleken den var innan utan knipövningar?

Tja alltså, knipövningar som sagt. Självklart blir det aldrig 100% som innan du fick barn, du har ju ändå fött barn så att säga, precis som du aldrig kan få tillbaka oskulden igen heller ;) men eftersom man efter en förlossning bör göra knipövningar upplever många det som att sexlivet faktiskt blir bättre efter man fått barn :)
  • Cherryay
    Surprisebaby skrev 2016-03-04 13:00:27 följande:

Men fysiologiskt, kan slidan återgå till storleken den var innan utan knipövningar?

Slidan drar ju ihop sig lite av sig själv men knipövningarna hjälper ju till att stadga upp muskelaturen runt slidväggarna och hjälper även till så man slipper inkontinens och urinläckage :)
Svar på tråden Junibebisar 2016