Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Ska ni som väntar första barnet gå på föräldrarkurs? Ni som varit på de innan får gärna berätta vad ni tyckte om de :)
Anastacia1980; Åh, jag har också BF 11 juni! :D
Jag har också lågt järnvärde, först låg det på 90, tre veckor senare efter att ha tagit Duroferon varje dag låg det på 88 (det hade alltså sjunkit) för en vecka sedan. Men det har förmodligen sjunkit ytterligare nu då jag övergick till Niferex (för att järnvärdet har gått upp av dem tidigare, innan graviditeten). Dock har jag slutat ta dem eftersom att de gjorde mig hård i magen denna gång o jag befinner mig på semester, så sedan i typ tisdags tar jag inga järntabletter. Istället tar jag Blutsaft och äter leverpastejmacka o försöker få i mig mycket grönt.
Anastacia1980; ja det blir nog bra oavsett datum förhoppningsvis :)
Är min första graviditet. Är livrädd för att spricka hela vägen.. Funderar över om jag borde försöka få kejsarsnitt istället. Ni som fött barn tidigare, hur upplever ni att sexet var efter graviditeten? Blir det inte lika bra efter? Känns som en lite pinsam fråga, men det är väl fullt naturligt att ha den funderingen känns det som.
Anastacia1980; ja det blir nog bra oavsett datum förhoppningsvis :)
Är min första graviditet. Är livrädd för att spricka hela vägen.. Funderar över om jag borde försöka få kejsarsnitt istället. Ni som fött barn tidigare, hur upplever ni att sexet var efter graviditeten? Blir det inte lika bra efter? Känns som en lite pinsam fråga, men det är väl fullt naturligt att ha den funderingen känns det som.
Men fysiologiskt, kan slidan återgå till storleken den var innan utan knipövningar?
Anastacia1980; Åh, jag har också BF 11 juni! :D
Men fysiologiskt, kan slidan återgå till storleken den var innan utan knipövningar?
www.svt.se/nyheter/inrikes/stor-brist-pa-barnmorskor-i-sommar
va ju de sista man ville höra när man är nervös förstföderska :o