• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Millemupp

Vecka 35 börjar imorgon. Var hos bm idag och hon konstaterade lite chockat att bebisen redan fixerat sig. Är ju omföderska så det var lite otippat. Hon dubbelkollade t o m med UL! Men då fick jag iaf svar på varför det känns som att föda i miniformat när jag går på toa ibland.. Sen kan tydligen en mer rejält fylld blåsa göra att bebisen åker upp igen, men jag håller tummarna för att den ska hålla sig på plats nu!

• Gweny
    Millemupp skrev 2016-05-02 19:41:13 följande:

Vecka 35 börjar imorgon. Var hos bm idag och hon konstaterade lite chockat att bebisen redan fixerat sig. Är ju omföderska så det var lite otippat. Hon dubbelkollade t o m med UL! Men då fick jag iaf svar på varför det känns som att föda i miniformat när jag går på toa ibland.. Sen kan tydligen en mer rejält fylld blåsa göra att bebisen åker upp igen, men jag håller tummarna för att den ska hålla sig på plats nu!

Oj ja det var tidigt som omföderska. Aldrig hört innan att dem kan åka upp igen! Hoppas den ligger kvar nu.

Ska själv till BM imorgon, se om h*n sjunkit ner mer...
  • Millemupp
    Gweny skrev 2016-05-02 19:58:32 följande:
    Oj ja det var tidigt som omföderska. Aldrig hört innan att dem kan åka upp igen! Hoppas den ligger kvar nu.

Ska själv till BM imorgon, se om h*n sjunkit ner mer...
    Hoppas du får ett bra besked! Man vill ju veta att det går åt rätt håll så att säga. :)
  • Familjen N
    Millemupp skrev 2016-05-02 19:41:13 följande:

Oj ja det va tidigt :) härligt! Va också hos BM idag, v 35+2, och bebisen har kommit ner en bit och huvudet var "ruckbart" :) är också omföderska så vänta mig inte ens det idag :)
  • HeIena
    vindruvan skrev 2016-05-01 06:19:18 följande:

Grattis!

Vilken v föddes hon i?

Hon föddes V34+1. Hon hade lite bråttom ut till världen. :)

Mitt vatten gick v33+0 så vi fick ligga inne på förlossningen i en vecka för att hålla henne kvar i magen.

Hon mår jättebra och är en stark liten tjej. :)

<3
  • Bibi84

Igår så kände jag att det måste ändå vara uvi, vilket stämde. Så nu går jag på 3 dagars dunderkur. :)

Imorgon är det ul i v. 32, något vi kan få om vi önskar. Blir spännande att se om det finns några tecken på att dom förvärkarna jag hade om lördagen har haft en påverkan.

Ja, det var tidigt med fixering. Jag har fått höra att som omföderska så kan det hända att bebis inte fixerar sig för när man föder. Haha...så det kanske betyder att det börjar närma sig. :)

• Tiana
    Gweny skrev 2016-05-02 15:08:00 följande:
    Är i v.35 själv och h*n har legat neråt ett tag, dock högt. Så bökar och skaver neråt!

Hur länge måste du jobba? Går på grav.peng själv.
    Jobbar halvtid till 20 maj, så det är inte många dagar kvar nu.

Ska till BM idag så får vi se hur det ligger till inne i magen :)
  • Bibi84

Hur klarar är ni med allt? Kanske har frågat det tidigare. Men någon som harpackat väska, fixat sängen och vagnen?

Har inte packat väskan, men undrar om jag inte ska göra det snart. :) men annars är allt ok, väskan går ju fort att göra klar när man känner att det är på g. :)

• frucgsvensson
    Bibi84 skrev 2016-05-03 12:02:29 följande:

Hur klarar är ni med allt? Kanske har frågat det tidigare. Men någon som harpackat väska, fixat sängen och vagnen?

Har inte packat väskan, men undrar om jag inte ska göra det snart. :) men annars är allt ok, väskan går ju fort att göra klar när man känner att det är på g. :)

Vi har precis tvättar kläder, håller på tvättar sängkläderna nu. Spjälsängen är monterad och står i ett annat rum så länge till vi ska bädda osv. (Måste man tvätta spjälskyddet också förresten?).

Vagnen ska vi hämta idag.

Har funderat på det här med väskan till BB. Jag vill ju ha mina gravidmjukisar med mig som jag använder dagligen hemma så dom kan jag ju inte packa ner.

Necessär med hygienartiklar osv tänkte jag att man kan haffa då det är dags. Så är väl bara några tröjor och trosor man kan packa ner för min del nu. AmningsBHar har jag inte köpt några än, har som mjuka toppar som jag tänkte köra med i början.

Sen rekommenderar ju folk att man ska köpa med sig nått snacks och drickbart. Hinner man det påväg till förlossningen tro eller ska man bunkra upp innan?

Lillens väska tänkte jag packa här i dagarna.

Är i v. 36
  • Sookie85

Ett tips till Förlossningsväskan är att skriva en "grab n go" lista.

På min står ex mobilladdare, panpizzor i frysen till sambon och necessären.

Då slipper man virra runt när det är dags :)

35 dgr kvar nu :)

Svar på tråden Junibebisar 2016