Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Har inte gjort mycket alls än. Köpt vagn och det nödvändigaste, ingen säng ännu. Inser att det börjar bli dags att ta tag i allt och börja förbereda. Var hos barnmorskan idag och det förbereds visst inne i magen med. Huvudet är tydligt neråt men hon sa inget om fixering än.
Hur klarar är ni med allt? Kanske har frågat det tidigare. Men någon som harpackat väska, fixat sängen och vagnen?
Har inte packat väskan, men undrar om jag inte ska göra det snart. :) men annars är allt ok, väskan går ju fort att göra klar när man känner att det är på g. :)
Jag är omföderska i v 32+2 och min bebis var fixerad redan för två veckor sen. Det kanske är jättetidigt har ingen koll men visst sa typ "oj bebisen är redan startklar" jag reagerade inte så mkt på det då båda mina tidigare barn oxå varit fixerade rätt tidigt, imorgon ska jag till spec MVC för koll av livmodertapp
Jag är omföderska i v 32+2 och min bebis var fixerad redan för två veckor sen. Det kanske är jättetidigt har ingen koll men visst sa typ "oj bebisen är redan startklar" jag reagerade inte så mkt på det då båda mina tidigare barn oxå varit fixerade rätt tidigt, imorgon ska jag till spec MVC för koll av livmodertapp
måste ju säga att v. 30 med nr 3 är ju tidigt och kanske ovanligt! :) men kul! :)
Var hos BM idag, hon tyckte jag hade lite högt blodtryck, så får tillbaka redan nästa vecka. Sockret, urinen var bra och hjärtljuden låg på 145.
Dock så tror hon att busungen lagt sig på tvären nu! (låg med huvudet neråt sist)
Så det ska hon kolla upp igen också.
Måtte h*n lägga sig ordentligt igen. Vill helst inte åka på vändningsförsök... :/
[quote=76593839][quote-nick]Gweny skrev 2016-05-03 22:08:20 följande:[/quote-nick]Är tidigt för omföderska ja, föddes dina andra innan BF?
Ja lite tidigare än BF
Första kom ca en vecka tidigare
Men andra gick vattnet i v 37 (36+4)
Och jag har varit rätt nojjig denna grav då jag har rätt mkt kraftiga värkar när jag vilar. Därför jag ska till spec MVC imorgon o kolla lite ...
Jag satt ju och väntade på att mitt andra barn skulle fixera sig, hon hann ju inte det pga. tidig vattenavgång. Men med nr 3 väntade jag också med att barnet skulle fixera sig, och då sa min bm att barnet inte brukar fixera sig för omföderskor för rätt för födslen eller när man är i gång med fl.
Ja jo jag har oxå hört om att de inte alltid fixerar sig innan de föds när man är omföderska. Bm ville för två veckor sen inte lova att bebis var fixerad men att den hade huvud djupt ned. Men sen förra veckan så sa hon "nej men bebisen är ju verkligen fixerat, den ligger helt startklar"