• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • princess77

Det är hälsosammaste man går på först,sen i vecka 10-11 brukar man bli i skriven.
    Kub i vecka 12-13 och sen UL i 19-21.
    Mycket kul att se fram emot :)
    Jag jobbar på en resebyrå med 6 personer inkl chefen i samma rum och jag hoppas att jag kan dölja det i 3-4 veckor till. Det är andra barnet så magen kan ju komma tidigare.

• tofslan

Tessan120 - tack! Skönt att höra att allt kan vara bra trots få symptom.

Ser att många diskuterar när man har inskrivningssamtal. Jag försökte när jag ringde barnmorskan med att jag inte vill ha nåt hälsosamtal, har ju varit på det förut och vet vad som ska undvikas och tyckte därför att jag kan komma till mvc längre fram istället. Men de ville ändå att jag ska komma dit redan i vecka 7, detta för att vi då ska boka tid för kub (som görs i vecka 12 om jag inte minns fel). Så jag förstod det som att jag har själva inskrivningen redan i vecka 7, men det kanske blir hälsosamtal igen ändå..

• majpan

Idag känner jag mig lite smått illamående. Bävar för vad som kommer! Med mina andra två mådde jag fruktansvärt dåligt och spydde i perioder flera gånger om dagen. Minns inte i vilken vecka det drog igång men ca 6-7 någon gång tror jag. Nu är jag i v 5+5. Jobbar som personlig assistent och jobbar ibland dygn vilket känns som det kommer bli enormt slitsamt. Någon mer som har ett tungt jobb eller jobbar obekväm arbetstid?

• Moneal

Min bm sa att kub är mellan vecka 11 och 15, kanske är olika från område till område?

• frucgsvensson
    majpan skrev 2015-10-14 13:19:34 följande:

Idag känner jag mig lite smått illamående. Bävar för vad som kommer! Med mina andra två mådde jag fruktansvärt dåligt och spydde i perioder flera gånger om dagen. Minns inte i vilken vecka det drog igång men ca 6-7 någon gång tror jag. Nu är jag i v 5+5. Jobbar som personlig assistent och jobbar ibland dygn vilket känns som det kommer bli enormt slitsamt. Någon mer som har ett tungt jobb eller jobbar obekväm arbetstid?

Jag jobbar inom äldrevården och har obekväma arbetstider, eller jag jobbar tre skift. Just nu är jag hemma och är förkyld, men har klarat mig från illamående hittills (är i vecka 7).
  • Ankissen

Jag måste fråga er andra om kissnödigheten. Vi är väl många som kissar mer, men känner ni med att man kan känna sig kissnödig men sen kommer det bara några droppar?

• Dance dance dance
    majpan skrev 2015-10-14 13:19:34 följande:

Jag jobbar natt i pass om 15 timmar. Tack och lov har jag inte mått särskilt illa eller känt mig ovanligt trött än men jag bävar inför hur det kommer att bli då. Dessutom oroar jag mig lite för OM något skulle hända mig på natten så har jag i princip ingen möjlighet att bli avlöst eller lämna arbetsplatsen. Vet inte hur jag ska hantera det riktigt.
  • majpan
    Dance dance dance skrev 2015-10-14 13:37:05 följande:

Jag jobbar natt i pass om 15 timmar. Tack och lov har jag inte mått särskilt illa eller känt mig ovanligt trött än men jag bävar inför hur det kommer att bli då. Dessutom oroar jag mig lite för OM något skulle hända mig på natten så har jag i princip ingen möjlighet att bli avlöst eller lämna arbetsplatsen. Vet inte hur jag ska hantera det riktigt.

Samma här, angående avlösning. Vi har ett nummer vi ringer vid sjukanmälan och liknande men chansen att någon kan avlösa mitt i natten eller ens svarar när bemanningen ringer är ju minimal.
  • Maräng87

Ni som har barn sedan innan och mår dåligt/är suuuupertrötta hur tänker ni med att berätta för barnet/barnen? Jag känner mig så himla taskig som bara är trött, lite irriterad och tråkig när vår dotter inte fattar vad som händer. Vill gärna berätta men vill inte att hon ska prata på dagis, familj och nära vänner vet dock redan. Vill samtidigt att hon ska få vara involverad redan från start, vi har en väldigt klok och mogen 3 åring.. Så himla svårt!!

Svar på tråden Junibebisar 2016