Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Jag måste fråga er andra om kissnödigheten. Vi är väl många som kissar mer, men känner ni med att man kan känna sig kissnödig men sen kommer det bara några droppar?
Är det nån här som bor i Skåne? Vet ni hur det är med KUB i Skåne, får man om man frågar eller måste man vara över 35?
Bor inte i Skåne men i Småland och när jag var 32 och väntade sonen fick jag frågan om KUB. Nu är jag 37 och dom bokar in det direkt ;)
Hejsan alla! Plussade idag och tror att jag är i vecka 6-7 någonstans. Jag har inte fått tillbaka min mens efter mitt första barn (född 23 mars i år) så lite oklart när detta skett!
Vi har inte haft skydd och varit medvetna om att det kunnat bli en bebis, men trodde väl inte riktigt det skulle gå så här fort! Ringde nyss sambon och berättade, och han tycker det känns för tätt (dock anser jag att han till 100% varit med på detta då han kommit i mog varje gång trots att vi inte haft skydd), jag är glad med chockad, hoppas bara sambons polett trillar ner snart.
Grattis till alla plus - ska bli kul att följas åt! :)
Ni som har barn sedan innan och mår dåligt/är suuuupertrötta hur tänker ni med att berätta för barnet/barnen? Jag känner mig så himla taskig som bara är trött, lite irriterad och tråkig när vår dotter inte fattar vad som händer. Vill gärna berätta men vill inte att hon ska prata på dagis, familj och nära vänner vet dock redan. Vill samtidigt att hon ska få vara involverad redan från start, vi har en väldigt klok och mogen 3 åring.. Så himla svårt!!
Vi har sagt till de två äldsta, att det antagligen kommer en bebis till om allt går.som det ska men att det är en hemlighet.
Nu är de 8 och 6,5 så de förstår en del och vad. Det innebär.
Tror du att hon skulle förstå att hon inte får prata om det?
Vi är nästan exakt lika! Jag är 5+2 idag och ska på inskrivning på måndag också :)
Jag har inte vågat berätta för mina barn än, fast de är tio och sex. Tror att sexåringen skulle babbla och kan ju inte säga nåt till tioåringen och utesluta henne. Svårt!
Ja det är klart!
man vet aldrig, alla kan råka försäja sig i bland :)