• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • lillmysan

Ett tips till er alla som väntar på tecken, försök att släppa det, det kommer när det kommer! Se till att hålla er sysselsatta varvat med vila :) ta en lunch med väninnan, laga mat och frys, ta en runda på stan med partnern, rensa lådor...

Det tar otroligt mycket på psyket att gå och vänta på något som kanske kommer 2 veckor framöver..när ni minst anar det så sätts det igång, lite det som är charmen också tycker jag att inte veta : ) (väntar mitt andra barn)

• valpis85

BF idag men ingen bebis :( nu får den ta och komma ut..

• Sookie85

Bra tips lillmysan :)

Bf +4 idag och man blir knäpp när man går runt och väntar på att det ska börja göra ont.

Idag blir det en långpromenad med hunden :)

• Tiana
    lillmysan skrev 2016-06-11 05:35:32 följande:

Ett tips till er alla som väntar på tecken, försök att släppa det, det kommer när det kommer! Se till att hålla er sysselsatta varvat med vila :) ta en lunch med väninnan, laga mat och frys, ta en runda på stan med partnern, rensa lådor...

Det tar otroligt mycket på psyket att gå och vänta på något som kanske kommer 2 veckor framöver..när ni minst anar det så sätts det igång, lite det som är charmen också tycker jag att inte veta : ) (väntar mitt andra barn)

Försöker tänka just så, men när kroppen säger ifrån och man inte kommer hemifrån är det inte lika lätt ;) Det är därför som krabaten gärna får komma snart.
  • frökenfrigård

15 dgr till BF

Känner mig lite ängslig mest och trött. Trycket har ökar neråt på två dagar och det känns lite som att det sticker nertill. Men ingen slemmis inga direkta känningar alls att D skulle vara på gång.

fröken
  • lillmysan

Tröttheten har fått en ny innebörd. De senaste 4-5 dagarna har jag varit SÅÅÅ trött..känns lite som de första veckorna när "man" inte gjorde något annat än att sova(iaf som jag gjorde med sonen) snacka om att kroppen laddar upp inför kommande maratonlopp :D

• valpis85

BF idag och går in i vecka 41 imorgon och fick precis en jätte ond förvärkar som höll I några minuter men som tyvärr försvann igen :( 2 veckor har den på sig sedan setts jag igång.

• Bibi84

Som du säger lillmysan så tror jag alla försöker tänka på annat, men problemet är att det är lättare sagt än gjort tyvärr. Men klart, att går man hemma och bara sitter på fl och letar efter tecken så blir man ju helt galen i huvudet. :)

Barnkalaset till dottern gick helt suveränt, blev en tupplur på 2 timmar efter det för att ta igen mig. :) Har varit ute och gått lite, ätit glass med barnen och mannen. Nu är vi alla hemma igen och tar det lugnt med ipad och pc. 

Imorgon går jag in i v. 38+0, så skönt!

• valpis85

När skulle ni gå och handla med era nyfödda? och skulle ni bege er till ett litet dop när bebisen är 1-2 veckor?

Svar på tråden Junibebisar 2016