• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Bibi84
    valpis85 skrev 2016-06-12 10:11:31 följande:

Nu knakade det till i bäckenet och vattnet gick. ska in idag och imorgon på kontroll ifall det inte sätter igång annars sätter dom igång det på onsdag

oj va spännande. :)

själv har jag bara haft förvärkar idag på morgonen, känner av från och till nu. Kände om något nytt hade hänt, och fick då blodblandade flytningar på fingrarna....har absolut inte fått det tidigare, så kan hända att det trotts allt inte är allt för långt igen. som sagt, 38+0 här idag.

Ska på en baby shower senare idag, men nu vill jag bara ligga med vetekudden och slappa lite innan jag sätter igång dagen ordentligt. 
  • Tiana
    valpis85 skrev 2016-06-12 10:11:31 följande:

Nu knakade det till i bäckenet och vattnet gick. ska in idag och imorgon på kontroll ifall det inte sätter igång annars sätter dom igång det på onsdag

Lycka till!

Jag hade en liiiiten blödning 24/5 men inget har hänt sen dess. Då trodde fl att det kunde vara just proppen.
  • Gweny
    valpis85 skrev 2016-06-12 09:23:53 följande:

Nu gick slemproppen med blod och jag har lätt mensvärk. hoppas hoppas. för visst är det så att om blod är inblandat så är det på G?

Så började mina två första förlossningar..kom igång några timmar efter.
  • Oscarsmamma84

Fick så himla ont i ryggen o magen nu ikväll o det trycker neråt i musen. Kan det vara förlossningen som är på g? Är i v 39+1 nu. Ryggontet sitter typ vid skuldrorna. Så tycker det e lite långt upp. Känns bättre när jag ligger ner än jag står upp. Har oxå fått mycket mer flytningar. Allt det här e nytt då jag blev igångsatt med sonen så känner mig som en förstföderska.

• Carror

Nu gick min slempropp. Aldrig varit me om de tidigare graviditeter.

Fått lite mensvärk och de högg till i bäckenet för 2timmar sen. Hoppas på att de sätter igång snart

• ostpaj
    Oscarsmamma84 skrev 2016-06-12 18:02:49 följande:
    Fick så himla ont i ryggen o magen nu ikväll o det trycker neråt i musen. Kan det vara förlossningen som är på g? Är i v 39+1 nu. Ryggontet sitter typ vid skuldrorna. Så tycker det e lite långt upp. Känns bättre när jag ligger ner än jag står upp. Har oxå fått mycket mer flytningar. Allt det här e nytt då jag blev igångsatt med sonen så känner mig som en förstföderska.

Blev också igångsatt med första så det här är ju så spännande på ett annat sätt! Hur ska det börja?! liksom :D förvärkar som blir värkar eller kommer det ngn slemproppen?
  • Oscarsmamma84
    ostpaj skrev 2016-06-12 19:40:04 följande:

Blev också igångsatt med första så det här är ju så spännande på ett annat sätt! Hur ska det börja?! liksom :D förvärkar som blir värkar eller kommer det ngn slemproppen?

Ja det e en annan sorts spänning. Hade nog bara legat fel för det gav med sig igen :( har iallafall mer flytningar o trycket neråt är kvar men det onda i ryggen försvann. Att vänta på nåt är inte min starka sida o jag blir bara så frustrerad att inget händer o jag kan inte göra ett skit för att påverka det ( krontrollfreak javisst)
  • Bibi84
    Oscarsmamma84 skrev 2016-06-12 19:48:20 följande:
    Ja det e en annan sorts spänning. Hade nog bara legat fel för det gav med sig igen :( har iallafall mer flytningar o trycket neråt är kvar men det onda i ryggen försvann. Att vänta på nåt är inte min starka sida o jag blir bara så frustrerad att inget händer o jag kan inte göra ett skit för att påverka det ( krontrollfreak javisst)
    haha...känner igen mig så väl! :)

Har haft mer mörkgula flytningar, typiskt slempropp delar, men men....har haft förvärkar av och till idag också, lite mer starkare än dom andra dagarna när det har varit av och till.
    Nu ligger jag i sängen och bara tar det lugnt. seg nu efter att ha varit på en babyshower i 4 timmar typ. Känner att fl är nära, men HUR nära är den????
  • Liinaa91

En konstig fråga. Det är so att några gånger har jag tyckt att barnet slår väldigt rytmiskt ... som om det vore en ådra eller hjärtatslag tillochmed i magen. Är det barnet som slår (då menar jag dunk ... dunk ... dunk) eller har vi ådror eller något annat i magen?

• oka26
    Liinaa91 skrev 2016-06-12 20:36:43 följande:

En konstig fråga. Det är so att några gånger har jag tyckt att barnet slår väldigt rytmiskt ... som om det vore en ådra eller hjärtatslag tillochmed i magen. Är det barnet som slår (då menar jag dunk ... dunk ... dunk) eller har vi ådror eller något annat i magen?

Låter som att bebisen har hicka där inne :)
Svar på tråden Junibebisar 2016