Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Okej, måste fråga er med barn sedan innan...(och även er andra, vad ni har för tankar)!
Dessa "vantar" som jag ser på 9 av 10 bebisar i min omgivning just nu, behöver man sådana? Bör man använda sådana? Min mamma tycker att jag är jättelöjlig som funderar och hänger upp mig, hon har då aldrig haft sådana på mig & mina syskon...
Är dagens föräldrar "mesigare" eller bör jag köpa?
Kan vara eftersom de kan ha vassa naglar, så det är för att de inte ska riva sig för mycket :)
Just det, naglarna kan ju vara fruktansvärt vassa i början och de river sig gärna i ansiktet och vid ögonen.. Hörde om en annan som i brist på vantar satte bebisstrumpor på händerna, kan ju funka det också! Ska en runda till stan imorgon, ska faktiskt se om jag hittar några vantar då.
Ja jag har förstått det så med... Men man kan ju alltid försöka klippa ;) strumpor va ju bra också!
De enda vantarna jag sett i butikerna är ett par från Kappahl men de är i så tjockt tyg?
Jag börjar med strumpor så får vi se ;)
Om någon hittar tunnare så tipsa!
Just det, naglarna kan ju vara fruktansvärt vassa i början och de river sig gärna i ansiktet och vid ögonen.. Hörde om en annan som i brist på vantar satte bebisstrumpor på händerna, kan ju funka det också! Ska en runda till stan imorgon, ska faktiskt se om jag hittar några vantar då.
Inga vantar här inte...men vem vet, lillebror kanske river sig jättemkt i ansiktet men då tar vi tunns strumpor :)
10 dagar till bf. Väntan börjar bli oändlig. Igår hade jag sammandragningar i princip konstant, magen var stenhård. På kvällen var den öm, antagligen för att den fått jobba hela dagen. Kunde inte ens sitta utan det enda som hjälpte var att ligga ner med värmekudde. Har ni liknande? Tycker det är konstigt att det inte är sammandragningar som kommer och går utan att det sitter i konstant. Jag trodde så klart att något var på G men idag vaknade jag och kände mig inte ens gravid.
Ostpaj: tänk bara på att olika landsting kan ha olika journalsystem och det är inte säkert att det besökande landstinget kommer åt din gravid-journal (ink blodgrupps-papper).
Ang att klippa spädbarns naglar. Jag klippte från dag 1, har aldrig varit ngt problem. Endel saker får man ta med en nypa salt och göra som man känner bäst för själv. Köpte nagelfilar men det var alldeles för besvärligt. Använder istället en liten fin nagelsax. Gå på eran magkänsla!
Ostpaj: tänk bara på att olika landsting kan ha olika journalsystem och det är inte säkert att det besökande landstinget kommer åt din gravid-journal (ink blodgrupps-papper).
Ang att klippa spädbarns naglar. Jag klippte från dag 1, har aldrig varit ngt problem. Endel saker får man ta med en nypa salt och göra som man känner bäst för själv. Köpte nagelfilar men det var alldeles för besvärligt. Använder istället en liten fin nagelsax. Gå på eran magkänsla!