Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Första veckan kommer vi nog hålla oss hemma och ute på tomten, de är ju extra känsliga för baciller de första 2 veckorna så se till att inte alla ska hålla bebisen...
Vi skall på dop 2 juli och bebis är beräknad 22/6..jag är inte sån som tänker på sådant..de är så skyddade ändå! Vad är skillnaden på en person i kön på Ica och på en släkting som kommer o hälsar på? Det viktigaste är ju att hålla god hygien efter besök på allmänna platser, men för mig är det en självklarhet även med sonen på snart 2 år :)
När skulle ni gå och handla med era nyfödda? och skulle ni bege er till ett litet dop när bebisen är 1-2 veckor?
Du gör det som känns bäst för dig. :)
Själv så har jag inte direkt tänkt på det med offentliga platser och en liten liten bebis, har däremot inte tänkt och besöka mitt jobb (jobbar på dagis) den första tiden om det går ev. sjukdom.
Våran är beräknad den 29 juni och vi ska på dop i sverige den 3 juli. (bor i norge) och vi ska dit är det tänkt.
förvärk av och till idag, men inget annat. lite extra trött kanske, men känner att kroppen har energi, men inte huvudet. haha
Fler här som verkar trötta. Jag har också vart så ngn vecka, två kanske. Tänkte, mina järntabletter tog slut och tänkte inte köpa nya. Kan det vara det som gör en tröttare? Iofs tog de slut efter att tröttheten slog till... =/ Jag blir sådär akuttrött verkligen. Tidig eftermiddag, känns alltid som att stänger jag ögonen nu, somnar jag inom 2 minuter. Skönt att ha en dotter som inte har ngt emot en tupplur :D mysigt att krypa ner och sova en stund på dagen.
Ok ja vi ska på dop den 2 juli och tänkte ta med bebisen om den nu vill komma ut :) vecka 41+1 alltså 1 dag över. Denna har inte lika bråttom som sitt syskon som ville utreda 14 dagar innan. Har försökt med alla knep som finns.
Nu gick slemproppen med blod och jag har lätt mensvärk. hoppas hoppas. för visst är det så att om blod är inblandat så är det på G?
Nu gick slemproppen med blod och jag har lätt mensvärk. hoppas hoppas. för visst är det så att om blod är inblandat så är det på G?
Nu knakade det till i bäckenet och vattnet gick. ska in idag och imorgon på kontroll ifall det inte sätter igång annars sätter dom igång det på onsdag