Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Ja därför jag är orolig för hur fort det kommer att gå denna gång. Hoppas på att de startar med värkar och inte att vattnet går direkt så kanske jag får lite mer tid. Måste hinna fixa barnvakt och skjuts.
Det hade varit en fin present för oss om vi får den 20de :)
Jag har 4 dagar kvar, utan minsta känning. Försöker ställa in mig mentalt på övertid, alltså 4+14...
Bf+1 och besök hos bm om en stund. Svårt att tro att hon kommer säga nåt annat än att det bara är att stå ut, trots att jag har så ont att jag knappt står ut (och jag är van att ha ont!) När jag försöker vända mig i sängen knakar det i bäckenet och jag känner hur blygdbenet glider isär, fy faaan.
Två dagar över tiden här... Ett tips är att inte längta för mkt till bf, dessa två dagar har känts som två månader och just nu känns det som att bebis aldrig kommer!
Tänk v 42 så blir ni glada när bebis kommer innan :)
Efter mycket fram och tillbaka den senaste veckan fick jag idag äntligen prata med en handläggare på försäkringskassan.
Fick inga pengar utbetalt 27/5 trots att min 50% gravpenning va godkänd redan 13/4 (slutade jobba 29/4). Fick idag svaret att man inte kan vara 50% sjukskriven & 50% gravpenning samtidigt så får inga pengar för gravpenningen....
Jag ifrågasatte naturligtvis att INGEN meddelat detta under de 5 gånger jag haft telefonkontakt med dem sedan ansökan gick in i mars. Jag tycker logiskt att de borde förstå att min ansökan om gravpenning gällde resterande av min arbetstid men inte...man tar ju inte semester på en ledig dag?! Samma sak att man inte söker om gravpenning på samma 50% som man är sjukskriven... Åh vad trött jag blir.
Bara glad att jag & min man har det gott med pengar, tänk om detta hade hänt en ensamstående eller så...
Efter mycket fram och tillbaka den senaste veckan fick jag idag äntligen prata med en handläggare på försäkringskassan.
Fick inga pengar utbetalt 27/5 trots att min 50% gravpenning va godkänd redan 13/4 (slutade jobba 29/4). Fick idag svaret att man inte kan vara 50% sjukskriven & 50% gravpenning samtidigt så får inga pengar för gravpenningen....
Jag ifrågasatte naturligtvis att INGEN meddelat detta under de 5 gånger jag haft telefonkontakt med dem sedan ansökan gick in i mars. Jag tycker logiskt att de borde förstå att min ansökan om gravpenning gällde resterande av min arbetstid men inte...man tar ju inte semester på en ledig dag?! Samma sak att man inte söker om gravpenning på samma 50% som man är sjukskriven... Åh vad trött jag blir.
Bara glad att jag & min man har det gott med pengar, tänk om detta hade hänt en ensamstående eller så...
Knäppt... Det går inte att be en läkare om sjukskrivning i efterhand? Att de skickar in intyg om 100% istället för 50%?
Täta förvärkar efter damsugning men ingen mensvärk och jag har 2 dagar kvar till bf :( ingen mer som har täta förvärkar?