• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • eliiinv
    Millemupp skrev 2016-06-08 13:36:06 följande:

Jag har det i ligamenten runt magen, musklerna är antagligen lite för klena. När jag ska ändra sovposition kan det hugga till ordentligt!

Fy låter inte kul :(
  • Blomman1985
    eliiinv skrev 2016-06-08 12:55:25 följande:

Nån mer som ligger hemma och sjukar? Haft fläkten på varje natt pga värmen hehe kanske inte det bästa, ligger vrölförkyld nu, nån som har husmorstips?

Dessutom fick jag molvärk igår i nedre delen av magen, så störande att jag iaf fick byta sovställning. Kommit idag lite smått med i intervaller och tidigare i veckan. Är i v38 nu(v 37+2). Låt tiden gå fort :(

Förkylning här med. Trodde pollenallergi hade blivit värre igår men förstår nu att det var förkylning på g. Sovit hela dagen ???? Inte vad jag hade planerat när jag jobbade sista dagen igår och imorgon har jag födelsedag. Dricker citron och honubgsvatten och hoppas på snabbt tillfrisknande. Krya på dig.
  • Bibi84

var hos bm idag, inget nytt där heller, öppen 3 cm och bla bla bla....nästa besök i v. 39+3, då ska hon göra en hinnsvepning. Alltså.....jag vill ju inte gå så långt! 
    Jag är så j-vla irriterad på alla dessa känningar. Mensvärk, förvärkar osv. och så händer INGENTING. Slemproppen menade hon gick för länge sen eftersom jag är öppen.

Idag har jag köpt andra rundan av hallonbladskapslar.... nu ska jag ligga i sängen och bara tycka synd om mig själv och glömma ALLT för en stund. USCH!!!!

• Carror
    Liinaa91 skrev 2016-06-08 09:53:19 följande:

Du har ändå haft snabba förlossningar! Väntar nr 2 och han är beräknad 29 juni. Som du fyller jag år 20 juni och hoppas att han kommer då om inte tidigare :)

Ja därför jag är orolig för hur fort det kommer att gå denna gång. Hoppas på att de startar med värkar och inte att vattnet går direkt så kanske jag får lite mer tid. Måste hinna fixa barnvakt och skjuts.

Det hade varit en fin present för oss om vi får den 20de :)
  • Liten2016
    annieh897 skrev 2016-06-08 17:04:00 följande:

Min bm har aldrig gjort nån koll hur öppen jag är. Är det vanligt att dom gör det?

Min sa att de inte kollar det förrän tidigast efter bf. Och kanske inte ens då.
  • Bibi84
    annieh897 skrev 2016-06-08 17:04:00 följande:

Min bm har aldrig gjort nån koll hur öppen jag är. Är det vanligt att dom gör det?

en flergångs födande brukar vara öppen, och eftersom jag är i v. 37 så var det inga problem för min bm att känna efter. Annars var det min gyn som kände efter för 2 veckor sen. Och jag har ju haft en del murringar/mensvärk och förvärkar, så ville kolla om det var något nytt som hade hänt där nede.
    Hade jag varit första gångsfödande och öppen 3 cm så hade det inte varit länge till fl alls, men eftersom jag är flergångsfödande så finns det ingenting som kan ge mig eller dom en indikation på när fl är.tyvärr
  • ostpaj

Gah, när jag går och sätter hälen i golvet känns det som att det nyper till i kissblåsan. Hoppas nästan så vattnet ska gå så ngt händer :p

• Oscarsmamma84

Denna eviga väntan.... Har 8 dagar kvar till bf o börjar bli mer o mer övertygad om att jag kommer gå över tiden. Har inte några som helst symtom att förlossning skulle vara på g. Har inte blivit av med slemproppen eller nåt. Det enda som e är att bebisen ligger väldigt långt ner o trycker på min blåsa för varje steg jag tar men det har jag haft några veckor.

• 13mila

Har också 8 dagar till bf och även om jag letar efter alla möjliga tecken på att förlossningen är på gång så försöker jag samtidigt ställa in mig att bebisen kommer kring midsommarn. Men skulle vilja träffa bebisen idag :) den här sista väntan tar mycket på krafterna... I alla fall psykiskt...

Svar på tråden Junibebisar 2016