Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
10 dagar till bf. Väntan börjar bli oändlig. Igår hade jag sammandragningar i princip konstant, magen var stenhård. På kvällen var den öm, antagligen för att den fått jobba hela dagen. Kunde inte ens sitta utan det enda som hjälpte var att ligga ner med värmekudde. Har ni liknande? Tycker det är konstigt att det inte är sammandragningar som kommer och går utan att det sitter i konstant. Jag trodde så klart att något var på G men idag vaknade jag och kände mig inte ens gravid.
Ställer också in mig på att gå över. Tio dagar kvar idag men inte en känning nu mer än att jag är trött.
[quote=76700092][quote-nick]Blomman1985 skrev 2016-06-10 08:52:27 följande:[/quote-nick]10 dagar till bf. Väntan börjar bli oändlig. Igår hade jag sammandragningar i princip konstant, magen var stenhård. På kvällen var den öm, antagligen för att den fått jobba hela dagen. Kunde inte ens sitta utan det enda som hjälpte var att ligga ner med värmekudde. Har ni liknande? Tycker det är konstigt att det inte är sammandragningar som kommer och går utan att det sitter i konstant. Jag trodde så klart att något var på G men idag vaknade jag och kände mig inte ens gravid. [/
Jag hade så igår från kl 18 efter att ha dammsugit och hängt tvätt
Magen slappnade aldrig av
Otroligt oskönt och störigt när det inte leder ngn stans
Tack för era tips! Har tid hos bm på tisdag. Ska då fråga om jag ska ta med ngt :)
Så skönt, jag fick en tid för bedömning på måndag morgon. Hoppas på hinnsvepning (eller allra helst att det drar igång i helgen). Nästan lite ironiskt att jag gått över tiden, jag som gick på flera extrakontroller pga lite ökad risk att föda för tidigt.
Åh då var dubbelslagen borta igen. Känns som bebisen driver med mig. Har fått en ny tid nästa fredag på min bf hoppas jag har fött innan.
Här har jag haft jätte konstig känsla i kroppen idag. Haft som en blandning av sendrag o håll mestadels på högra sidan i magen, haft sjukt ont speciellt när jag rört mig. Sen har smärtan satt sig långt ner i magen. Kroppen känns liksom annorlunda på något vis! Men kan inte sätta ord på det. Men jag hoppas att det är positivt!
Bf är ju den 17:e men ska på bedömning på onsdag den 15:e och enligt läkaren sist så blir jag igångsatt antingen då eller dagen efter. Så nu är det inte länge kvar :) men jag vill ju helst att det ska starta spontant. Mina två tidigare förlossningar har startat spontant i v. 38+6 (Föddes i v 39+2) och i v.41+6. Går in i v.40 (39+0) imorgon. Så jag hoppas att det drar igång i helgen!
BF imorgon men ingen bebis ännu :( känns hopplöst. Bara en massa förvärkar. Fler som har BF imorgon?
BF imorgon men ingen bebis ännu :( känns hopplöst. Bara en massa förvärkar. Fler som har BF imorgon?