Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Ostpaj:
Bara 5% föder på sitt bf.... Håller tummarna att skrutten i magen vill ut i helgen :)
Täta förvärkar efter damsugning men ingen mensvärk och jag har 2 dagar kvar till bf :( ingen mer som har täta förvärkar?
Helt ok besök hos bm idag . Hon ska försöka boka in en tid åt mig på förlossningen för bedömning pga foglossningen. Egentligen skulle en sån bedömning inte ske förrän om två veckor men hon ska försöka skynda på det. Hoppas verkligen att jag får en tid snabbt.
Gillar inte min kropp nu! 11 dagar till bf och idag är det visst dags för hemorrojder att dyka upp. Tack för den liksom. Trodde det var ett bekymmer jag sluppit iaf men inte då!
Gillar inte min kropp nu! 11 dagar till bf och idag är det visst dags för hemorrojder att dyka upp. Tack för den liksom. Trodde det var ett bekymmer jag sluppit iaf men inte då!
Jag ska som sagt föda på Danderyd, sthlm, är det "planerat", men nu fått frågan att följa med ut i skogen utanför Uppsala nästa vecka. Bf närmar ju sig och vad som helst kan ju faktiskt hända. Säg att allting sätter igång, "får" man välja akademiska i Uppsala då? Det är ju närmare. Läst båda svaren vad det gäller att föda i annat landsting än där man bor. Dels att man kan behöva stå för vissa kostnader själv (???), Dels att en förlossning klassas som akut, att man har rätt att föda var man vill, första bästa sjukhus, liksom. Ngn som vet vad som gäller?
Nää, hittade nu på vårdguiden att man kan välja att föda i annat landsting och sthlm betalar för det. Tydligen.
Nää, hittade nu på vårdguiden att man kan välja att föda i annat landsting och sthlm betalar för det. Tydligen.
Okej, måste fråga er med barn sedan innan...(och även er andra, vad ni har för tankar)!
Dessa "vantar" som jag ser på 9 av 10 bebisar i min omgivning just nu, behöver man sådana? Bör man använda sådana? Min mamma tycker att jag är jättelöjlig som funderar och hänger upp mig, hon har då aldrig haft sådana på mig & mina syskon...
Är dagens föräldrar "mesigare" eller bör jag köpa?