Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Vi var några som gnällde på värmen härom veckan och jag måste bara vara lite positiv nu och säga vad skööönt att det spöregnar här nu! Perfekt städ och tvättdag :D känner inga måste för att vara ute och vara aktiv :p
V. 39 idag. 13 dagar kvar! Helt sjuukt lite! :D närsomhelst.
Jag blev igångsatt med andra barnet då jag gått över tiden 2 veckor. Var öppen 3cm. Dom tog hål på hinnan så vattnet gick 15.30 och då startade värkarna. Blev starkare och starkare och 18.40 föddes hon.
Första barnet kom v 36+2 då gick vattnet 4 på natten och hon föddes 09.58
Nu väntar jag på att våran pojke ska komma. Är beräknad 19 juni (en dag innan min födelsedag). Vill så gärna att de ska sätta igång snart, vill inte gå över tiden igen. Tyckte igångsättningen var väldigt jobbig och fick panik av smärtan (dom hann inte ge mig ryggmärgsbedövning).
Denna gången får ja åka in direkt när de sätter igång så ska jag få eda eller spinal. Bestämt efter ett möte på auroramottagningen. Lite orolig ändå för hur fort det kommer att gå och att dom ska hinna sätta nålen.
Bf idag!!! Kom ut nu bebis!!
Känner inget annat än lite mer ilningar/stickningar neråt. Vet inte om det betyder något.
Gick också in i v.39 idag, känns lite overkligt att det är så nära! Sonen föddes ju 5 dagar innan bf så det skall bli spännande att se när lillebror tittar ut..
Btw. Är det någon annan som får spontana kramper/huggningar i insida lår? Jag hade aldrig detta med sonen men jag kan stå i kön på affären och plötsligt skrika rakt ut för att det kommer så plötsligt..jag får så här flera gånger om dagen..
Nån mer som ligger hemma och sjukar? Haft fläkten på varje natt pga värmen hehe kanske inte det bästa, ligger vrölförkyld nu, nån som har husmorstips?
Dessutom fick jag molvärk igår i nedre delen av magen, så störande att jag iaf fick byta sovställning. Kommit idag lite smått med i intervaller och tidigare i veckan. Är i v38 nu(v 37+2). Låt tiden gå fort :(
Passar på å fråga, är det nån som fått huggande smärta i ljumskarna/höfterna? Får det ibland om jag hastigt byter ställning i soffan eller i sängen till liggande position, kan göra så fruktansvärt ont!!
Passar på å fråga, är det nån som fått huggande smärta i ljumskarna/höfterna? Får det ibland om jag hastigt byter ställning i soffan eller i sängen till liggande position, kan göra så fruktansvärt ont!!
Foglossning? Det hugger riktigt ordentligt.