• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Millemupp
    Plärtan skrev 2016-06-14 12:52:29 följande:

Bf + 5 idag. Väntar nummer 3 och vid denna tiden hade båda mina andra barn kommit, så jag var ju övertygad om att denna skulle dröja max nån dag efter bf. Känns jobbigt att visa mig ute, går inte att handla en mjölk på Ica utan att massa människor frågar " men oj har du inte fått än?" Får sms varje dag från släktingar som undrar hur det går. Jag förstår att de är nyfikna och längtar, men just nu känns det sååå jobbigt och som om jag vill stänga av telefonen och isolera mig inomhus till bebisen är ute.

Märklig känsla att ju längre ifrån bf jag kommer desto mer osannolikt känns det att det blir nån bebis överhuvudtaget.

Har precis samma känsla! Är visserligen bara på BF + 1 idag men det känns som att bebisen bosatt sig därinne för gott...

Fick se en liten "nyföding" på sjukhuset igår och det verkar så osannolikt att en bebis i liknande utförande ska finnas i min mage. Men det märker vi väl, tids nog!
  • Oscarsmamma84

Vad segt det är att vänta på att nåt ska hända. Dessa dagarna e ju lika sega som hela graviditeten. Har bf på fredag o idag har jag inga tecken igen på att nåt skulle vara på g. Jag känner att jag blir surare o surare desto närmare bf jag kommer. Vill inte gå över... Jag har inte tålamod till det här.... Gah

• ostpaj

Bebisen är fixerad och jag fick, tack igen för era råd, journaler utskrivna så nu är det bara fritt fram för bebisen oavsett om jag är i sthlm eller Uppsala :D

• Tiana

Här blir det kontroll på förlossningen kl 15 :) de misstänker sipprade vatten!

• annieh897

Hur har ni som är ogifta tänkt göra med efternamn? Vi har tänkt att barnet ska ha pappans efternamn även om det är vanligare än mitt, eftersom vi har tänkt gifta oss i framtiden och då kommer jag lägga till hans efternamn, antingen som mellannamn eller behålla mitt nuvarande efternamn som mellannamn. Först tänkte jag att det blir för krångligt att barnet har mitt efternamn som mellannamn och pappans som efternamn... Men om jag ändå ska behålla mitt lite ovanligare efternamn kanske det inte är en så dum idé ändå. Hur tänker ni?

• Bibi84

idag har jag egentligen inte tänkt så himla mycket på att jag måste föda nu, men gärna snart. har varit på stranden med barnen och haft det mysigt....dock var jag inte så himla rörlig av mig, men det att vi gör något tillsammans.
    Nu ska jag vila lite och ta det lugnt.

Verkar som det är på g för en del här nu, va kul det är att läsa det! :)

• Tiana
    annieh897 skrev 2016-06-14 14:07:56 följande:

Hur har ni som är ogifta tänkt göra med efternamn? Vi har tänkt att barnet ska ha pappans efternamn även om det är vanligare än mitt, eftersom vi har tänkt gifta oss i framtiden och då kommer jag lägga till hans efternamn, antingen som mellannamn eller behålla mitt nuvarande efternamn som mellannamn. Först tänkte jag att det blir för krångligt att barnet har mitt efternamn som mellannamn och pappans som efternamn... Men om jag ändå ska behålla mitt lite ovanligare efternamn kanske det inte är en så dum idé ändå. Hur tänker ni?

Bara pappans efternamn, vi har samma plan att jag med tar det så småningom. Enklast så.
  • Carror

Vi har bådas efternamn. Låter väldigt bra ihop så de funkar bra för oss :)

• Gweny
    annieh897 skrev 2016-06-14 14:07:56 följande:

Vi tar hans efternamn. Är så ovanligt och har mitt som mellannamn, ifall hon skulle vilja använda det.

Jag kommer ta hans sen när vi gifter oss.
  • annanaa

min barnmorska skickade i fredags en remiss till förlossningen för kontroll av mängden fostervatten osv. Ringde dem imorse och undrade hur det gick med den tiden... Fick då svaret att det inte var akut och att jag skulle få en tid om 2-3veckor... Uppgiven gick jag och la mig igen men vaknade av att telefonen ringde. En annan barnmorska från förlossningen som välkomnade mig in 14.30.

Fortfarande för mycket vatten & bebis beräknas väga 4500gr idag..:O

Var inte beredd på en undersökning men hon kände och jag var öppnad 3cm, allt detta utan några sammandragningar, jag är lyckligt lottad minst sagt. En hinnsvepning gjord & nu väntar vi. Bf 17/6! Blir definitivt bebis senast början av nästa vecka!

Svar på tråden Junibebisar 2016