Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Gör hinnsvepning ont? Tar lång tid?
Hej alla junimammor! Jag har inte skrivit här men tittat in titt som tätt med spänning Grattis ni som fått era små
Jag har bf imorgon 16/6 (förstföderska) och haft ganska rejäla värkar till och från sedan måndagkväll, fått knappt 5-6 timmars sömn utspritt sedan dess så börjar bli lagom trött och uttråkad..
Var inne hos min BM på kontroll imorse för att se om värkarna bara är helt obetydliga förvärkar eller om det faktiskt händer något, hon sa att jag på alla sätt börjar bli redo så det kan bli när som helst. Spännande men kan ju ändå betyda timmar, dagar eller i värsta fall veckor men det trodde hon inte.. Bebis är helt fixerad och ligger så långt ner han kan för tillfället, tappen mjuk och hade börjat öppnas men bara för "fingerblomman" än så länge.
Hej alla junimammor! Jag har inte skrivit här men tittat in titt som tätt med spänning Grattis ni som fått era små Jag har bf imorgon 16/6 (förstföderska) och haft ganska rejäla värkar till och från sedan måndagkväll, fått knappt 5-6 timmars sömn utspritt sedan dess så börjar bli lagom trött och uttråkad..
Var inne hos min BM på kontroll imorse för att se om värkarna bara är helt obetydliga förvärkar eller om det faktiskt händer något, hon sa att jag på alla sätt börjar bli redo så det kan bli när som helst. Spännande men kan ju ändå betyda timmar, dagar eller i värsta fall veckor men det trodde hon inte.. Bebis är helt fixerad och ligger så långt ner han kan för tillfället, tappen mjuk och hade börjat öppnas men bara för "fingerblomman" än så länge.
Sååå tråkig och tröttsam väntan, hoppas verkligen att det kommer igång ordentligt snart. Hur lång tid har det tagit för er som fött/tidigare barn från det att värkar kommit som börjat påverka/öppna så smått till att det varit igång på riktigt/såpass att ni valt att åka in till förlossningen?
Här blev det en liten flicka idag. Akut kejsarsnitt och hon var ute 50 minuter efter att vi kom in på förlossningen. Hjärtlös sjönk för varje värk jag fick. Nu mår vi alla bra :)
Grattis till er andra som fått!
Grattis alla andra som fatt smatt! Kanske vi kunde starta en trad i Foraldra-forumet?
Re hinnsvepning; jag bad om det i v 38+3, bm kunde natt och jamt komma genom cervix med fingerspetsen men jag tror det satte igang varkarna som startade 2.5 dygn senare.
Hinnsvepningen var inte sa farlig, lite obehaglig men inte smartsamt och over pa nolltid.
Tack för alla svar, får hoppas jag slipper hinnsvepningen och att bebis kommer innan måndag :)
Grattis Tiana!
Stort grattis Bibi84!!!
Själv har jag BF på fredag och följer tråden med spänning då det är flera barn på väg ut... Känner efter och letar efter tecken, men inget än förutom lättare "mensvärk" som kommer och går.
Får kanske ta och storstäda som du, annanaa :)
Vad är det med svärmödrar? Min ville lägga sin semester nu så hon kan vara med oss i väntan på bebisen och när vi kommer hem...Tanken är god, men för mig känns det bara jobbigt att ha henne nära :o och hon får absolut inte komma och storstäda under tiden vi är på BB. Jag har sagt ifrån gällande hennes planer om semestern, men ber även sambon säga att hon ska backa av. Ett tips bara, annnanaa...
Gör hinnsvepning ont? Tar lång tid?
Nu gick slemproppen 100%. gick inte att ta miste :)
Hoppas det inte tar dagar nu. Har haft både sammandragningar och förvärkar sen igår kväll.
Grattis Bibi84 och Tiana!!
Grattis på er!! Är så himla avundsjuk. 38+0 imorgon, ska prova på mirakel drycken och se vad dom händer.