• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • bryrmiginte
    Millemupp skrev 2016-06-14 20:21:28 följande:

Grattis!! Gick förlossningen bra? Hur kändes värkarna i och med igångsättningen?

Millemupp skrev 2016-06-14 20:21:28 följande:

Grattis!! Gick förlossningen bra? Hur kändes värkarna i och med igångsättningen?

De va min första förlossning så har inget att jämnföra med men allt gick jättebra, lite läskigt att åka in på konrroll bara och inte va beredd på att de skulle bli barn inom några timmar ^^ men va iaf öppen 4 cm utan att ha märkt något alls, och 9 timmar efter de tog hål på hinnorna kom hon ut :)
  • Millemupp
    bryrmiginte skrev 2016-06-14 20:48:55 följande:

De va min första förlossning så har inget att jämnföra med men allt gick jättebra, lite läskigt att åka in på konrroll bara och inte va beredd på att de skulle bli barn inom några timmar ^^ men va iaf öppen 4 cm utan att ha märkt något alls, och 9 timmar efter de tog hål på hinnorna kom hon ut :)

Vad härligt ändå, skönt att slippa vänta! 9 timmar låter ju som en snabb förlossning. :)
  • ostpaj
    Tiana skrev 2016-06-14 17:02:26 följande:
    Vattenavgång bekräftad! Vi lär vara föräldrar innan veckan är slut! Hemma och väntar på värkar nu.

Händer ngt? Jag hade vattenavgång med första men värkarna kom aldrig igång och blev igångsatt. Har du fått veta ngt sånt? Om det inte kommer värkar?
  • ostpaj
    bryrmiginte skrev 2016-06-14 18:32:31 följande:
    Fick min lilla flicka med igångsättning i onsdags på bf-3 :)

Grattis! Får man fråga varför du blev igångsatt? :)
  • bryrmiginte
    ostpaj skrev 2016-06-14 22:38:32 följande:

Grattis! Får man fråga varför du blev igångsatt? :)

Mitt blodtryck steg för varje dag sista 2 veckorna så bm skickade mig en bedömningsmottagning, där hade jag även fått +1 protein i urinen så dom tyckte de va bäst att starta förlossningen :)
  • Liten2016

Imorgon har jag bf. Men jag känner absolut ingenting än. Jag bara väntar och väntar. Grattis till er som fått barn redan! Har alla haft att slemproppen lossnat? Borde den det? Det är vårt första barn så jag har ingen aning om hur det "ska" vara.

• bryrmiginte
    Liten2016 skrev 2016-06-14 22:50:47 följande:

Imorgon har jag bf. Men jag känner absolut ingenting än. Jag bara väntar och väntar. Grattis till er som fått barn redan! Har alla haft att slemproppen lossnat? Borde den det? Det är vårt första barn så jag har ingen aning om hur det "ska" vara.

Är man öppen borde väl proppen gått? Jag va ju öppen 4cm utan att märkt någonting
  • Gweny
    bryrmiginte skrev 2016-06-14 22:45:08 följande:

Mitt blodtryck steg för varje dag sista 2 veckorna så bm skickade mig en bedömningsmottagning, där hade jag även fått +1 protein i urinen så dom tyckte de va bäst att starta förlossningen :)

Mitt bt steg rejält med, dock syntes inget i urinen, förrän sista besöket, hade då +4, så skickades in och fick igångsättning.
  • Gweny
    bryrmiginte skrev 2016-06-14 18:32:31 följande:

Fick min lilla flicka med igångsättning i onsdags på bf-3 :)

Grattis såklart med.
Svar på tråden Junibebisar 2016