• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Sookie85

Plärtan: håller helt med dig! Bf+7 för mig idag och magen är så stor och hård men inget händer... Dagarna känns som månader. Ska till bm imorgon och grina lite, får se vad hon kan göra...

• Tiana

Vattenavgång bekräftad! Vi lär vara föräldrar innan veckan är slut! Hemma och väntar på värkar nu.

• annieh897

Vad skönt för er att nåt är på gång!

Bf+6 idag, noll känningar. BB i min stad sommarstänger på fredag. Önskar så att det kunde starta så jag fick föda där. Där är sambon garanterad övernattning, det är han inte om vi måste åka in till grannstaden.

• evaaki

Då vi har särkulle barn så kommer barnet få mitt efternamn till en början så den heter samma som mina barn, om vi gifter oss lägger vi till pappans efternamn så både jag och bebis kommer ja dubbelefternamn (alltså mellannamn och efternamn)

BF -11 så less på detta

Fått sprutor två ggr under denna grav för stt hindra tidig förlossning och nu när bebis är färdigbakat så har jag knappt några förvärkar alls....

• Plärtan
    Sookie85 skrev 2016-06-14 16:34:25 följande:

Plärtan: håller helt med dig! Bf+7 för mig idag och magen är så stor och hård men inget händer... Dagarna känns som månader. Ska till bm imorgon och grina lite, får se vad hon kan göra...

Usch, ja...Ska också till barnmorskan imorgon och det känns på nåt sätt som ett nederlag, som att jag misslyckats med att få ut bebisen i tid. Får försöka tänka att det bara är dagar kvar till vi har våra bebisar här, har vi klarat 9 månader klarar vi några dagar till!
  • lillmysan

Min kropp har sedan igår börjat tömma sig..med sonen blev jag lös i magen två dagar innan han kom..nu trycker det på "där bak" VÄLDIGT ofta men är vanlig avföring, haha!

• Bibi84
    lillmysan skrev 2016-06-14 18:25:44 följande:

Min kropp har sedan igår börjat tömma sig..med sonen blev jag lös i magen två dagar innan han kom..nu trycker det på "där bak" VÄLDIGT ofta men är vanlig avföring, haha!

Hade det sånn förra veckan. 

Sen jag åt några dadlar igår så har jag inte haft stora problem med att gå på toa. Däremot akutbesök när jag har gått promenader efter att ha ätit dom 5-7 dadlarna.
    Tiana skrev 2016-06-14 17:02:26 följande:

Vattenavgång bekräftad! Vi lär vara föräldrar innan veckan är slut! Hemma och väntar på värkar nu.

Va skönt! :)

Njuter nu en lugn kväll, har sovit lite idag, något jag känner att jag kanske skulle behöva göra mer, men kan ju inte sova lite nu, klockan är ju snart 19:30, får vänta tills det blir kväll. :)
  • Millemupp
    bryrmiginte skrev 2016-06-14 18:32:31 följande:

Fick min lilla flicka med igångsättning i onsdags på bf-3 :)

Grattis!! Gick förlossningen bra? Hur kändes värkarna i och med igångsättningen?
  • Susanna86

Imorgon är det dags för bedömning nummer 2. Sist sa läkaren att det kommer bedömas om jag ska sättas igång då direkt eller typ dagen efter. Så jag antar att det mesta beror på hur läget ser ut på förlossningen. Jag har Bf den 17/6 o sätts igång pga. En tuff graviditet samt ett barn som beräknas väga runt 4500 nu vid fullgången.

I söndags satt jag 10 timmar med värkar hemma, men de blev aldrig så kraftiga att jag åkte in. Idag har jag en hel del kraftiga sammandragningar med molvärk så jag hoppas att det ger något :)

Vill ha bebis nu!! BB väskan skulle vara med imorgon i alla fall sa min BM :) tydligen är förhoppningen att jag ska vara öppen ca 3 cm så att de kan ta hål på hinnorna som ett första steg, för att ev. Undvika den kemiska igångsättningen då jag haft två smidiga förlossningar tidigare.

Så håll tummarna!

Grattis till alla som fått sina bebisar :)

Svar på tråden Junibebisar 2016