• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Gweny
    Millemupp skrev 2016-06-14 20:21:28 följande:

Grattis!! Gick förlossningen bra? Hur kändes värkarna i och med igångsättningen?

För mig så hände inget på några timmar, så vi tog det lugnt. Sen när det väl drog igång var det väldigt intensivt & snabbt utan pauser. Tog 1,5 h sen var hon född. Dock min 3e.
  • Liten2016
    bryrmiginte skrev 2016-06-14 23:20:59 följande:
    Är man öppen borde väl proppen gått? Jag va ju öppen 4cm utan att märkt någonting
    Ja, just det. Den borde ju ha gått om du var så öppen. Då kanske den är lätt att missa. Jag hoppas att jag missat min också. Flört
  • Tiana
    ostpaj skrev 2016-06-14 22:37:56 följande:

Händer ngt? Jag hade vattenavgång med första men värkarna kom aldrig igång och blev igångsatt. Har du fått veta ngt sånt? Om det inte kommer värkar?

Jodå, värkarna är här. Har ca 20-25 min emellan just nu. Oregelbundna och har stegras under kvällen/natten i smärta. Just nu undrar jag vad jag gett mig in på haha.

Planen var kontroller varje dag och igångsättning senast torsdag om inget hänt.
  • Bibi84
    Tiana skrev 2016-06-15 02:29:11 följande:
    Jodå, värkarna är här. Har ca 20-25 min emellan just nu. Oregelbundna och har stegras under kvällen/natten i smärta. Just nu undrar jag vad jag gett mig in på haha.

Planen var kontroller varje dag och igångsättning senast torsdag om inget hänt.
    jag vaknar nu ganska ofta av förvärkarna...just nu sitter jag på en boll för att se hur ofta dom faktiskt kommer. Inte så himla skönt! Tog två alvedoner kl 22:00 igår kväll, som fick det till att lugna ned sig lite, men they are still here. få se vad det betyder. Antingen latensfas eller bara pinvärkar. 38+3 idag, onsdag.

Hur går det för dig nu?
  • Tiana
    Bibi84 skrev 2016-06-15 03:29:11 följande:

jag vaknar nu ganska ofta av förvärkarna...just nu sitter jag på en boll för att se hur ofta dom faktiskt kommer. Inte så himla skönt! Tog två alvedoner kl 22:00 igår kväll, som fick det till att lugna ned sig lite, men they are still here. få se vad det betyder. Antingen latensfas eller bara pinvärkar. 38+3 idag, onsdag.

Hur går det för dig nu?

Sitter och klockar värkar på soffan. Låter sambon sova än så länge. Just nu nere på mellan 5-7 minuter... sömn är bara att glömma så sitter och slösar för att få tiden att gå någorlunda.
  • Bibi84

Har tagit en alvedon novum vid 4 tiden.... men vaknar av exstrema menssmärtor. Det är bara att glömma att sova här just nu. Får väl ta mig ett bad och se på film.

Känner att jag måste på tia hela tiden och göra nr 2.

• Bibi84

nu blöder jag, så det händer saker. sitter i badet och ska tajma. har snackat med fl.

• lillmysan

Angående slemproppen..jag var öppen 2cm med nästan utplånad tapp med sonen TVÅ veckor innan min propp gick ;) men blev själv osäker och vill veta om allas proppar går innan? Jag har inga kompisar som har upptäckt proppen, inte heller syster..en del proppar går ju även i samband med vattnet :)

• ostpaj
    Tiana skrev 2016-06-15 04:24:33 följande:
    Sitter och klockar värkar på soffan. Låter sambon sova än så länge. Just nu nere på mellan 5-7 minuter... sömn är bara att glömma så sitter och slösar för att få tiden att gå någorlunda.

Roligt! Det tätnar :D snart har du nog en liten nyfödd hos dig :))
  • Tiana
    ostpaj skrev 2016-06-15 07:50:58 följande:

Roligt! Det tätnar :D snart har du nog en liten nyfödd hos dig :))

Vi får väl se. Nu är det tillbaka på tio minuter men smärtan stegrar sig. Får väl ringa förlossningen igen.
Svar på tråden Junibebisar 2016