Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Mensvärken försvann helt och istället kom en väldig massa genomskinliga flytningar.
Passar på att städa hemma, troligtvis blir det två flugor i en smäll - drar igång det hela & rent och fint när bebis ska hem.
Min sambo påstår att min svärmor ska komma och storstäda medan vi ligger på BB.
Gulligt, men han förstår inte hur förolämpande det känns för mig...
Så, 12:59 kom våran dotter, 49 cm lång och 3205gr.
Fick akupunktur för att få igång tätare värkar och lite mer kraftiga, badade lite och efter en stund så hade jag inte öppnat mig mer, då var jag 6-7 cm, så vi tog vattnet och jag började med lustgas igen. Nu kom värkarna tätare och mer intensiva. Stod på knä i sängen hängande över ryggen och vips så var hon ute. Så jävla ont, men nu är det över. Thank god!!!!
Haha.... Värkarna gick att andas igenom när jag öppnade mig till 6cm, som med första barnet och nr 3. :)
Grattis :)
Stort grattis Bibi84!!!
Själv har jag BF på fredag och följer tråden med spänning då det är flera barn på väg ut... Känner efter och letar efter tecken, men inget än förutom lättare "mensvärk" som kommer och går.
Får kanske ta och storstäda som du, annanaa :)
Vad är det med svärmödrar? Min ville lägga sin semester nu så hon kan vara med oss i väntan på bebisen och när vi kommer hem...Tanken är god, men för mig känns det bara jobbigt att ha henne nära :o och hon får absolut inte komma och storstäda under tiden vi är på BB. Jag har sagt ifrån gällande hennes planer om semestern, men ber även sambon säga att hon ska backa av. Ett tips bara, annnanaa...
De slog mig innan att bebisen inte rört på sig idag. Han brukar alltid böka omkring när jag kör bil och det gjorde han inte idag. Ringde till förlossningen och har nu fått i uppgift att dricka iskallt vatten eller liknande och ligga i 2 timmar och räkna hur många gånger jag känner honom röra sig.
Sen ska jag ringa tillbaka. Så nu ska jag lägga mig och kolla film och notera. Sen får vi se hur det blir..
Kanske bara inte tänkt på de och missat.
Ett tips är att skippa filmen när du ska räkna rörelser, min bm sa att man lätt kan missa rörelser då för att man är inne i filmen...
Har fått tid för kontroll och hinnsvepning på måndag, om inte knodden tittar ut. Bf+8 idag
Min bm gjorde hinnsvepning idag, var öppen 1,5 cm och tappen var nästan borta så jag hoppas att det sätter igång något! Någon som fått förlossningen att starta av hinnsvepning?
Min bm gjorde hinnsvepning idag, var öppen 1,5 cm och tappen var nästan borta så jag hoppas att det sätter igång något! Någon som fått förlossningen att starta av hinnsvepning?
Gör hinnsvepning ont? Tar lång tid?
Gör hinnsvepning ont? Tar lång tid?