• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • evaaki

[quote=76714794][quote-nick]Liinaa91 skrev 2016-06-15 21:30:46 följande:[/quote-nick]Grattis på er!! Är så himla avundsjuk. 38+0 imorgon, ska prova på mirakel drycken och se vad dom händer.[/

Vad är det för mirakeldryck? *nyfiken*

Själv ligger jag i soffan och mår illa! Bebis bökar som sjutton och det sticker till i fiffi men inget annat händer

• ostpaj

Wow, man är inte inne på fl på en dag och bebisarna ploppar ut en efter en! Stort grattis ni nyblivna mammor! Går in i v. 40 idag. Eller, 39+0 heter det väl. Jag har ändå från början sagt att bebisen kommer 20e, så får väl se på måndag ;)

• lillmysan

Ännu en sömnlös natt..sov från 22-00 sen 04-06, blir galen på att jag inte bara kan somna :O

• Tiana

Tack för gratulationerna! Ser att jag skrev lite del i inlägget innan. Det var såklart hjärtljuden som sjönk väldigt för varje värk så de bedömde att en ev lång förlossning skulle vara dålig för tösen.

Väldigt omtumlande att bli förälder på en timme när man ställt in sig på ett dygn :)

• Liinaa91
    evaaki skrev 2016-06-15 21:43:22 följande:

[quote=76714794][quote-nick]Liinaa91 skrev 2016-06-15 21:30:46 följande:[/quote-nick]Grattis på er!! Är så himla avundsjuk. 38+0 imorgon, ska prova på mirakel drycken och se vad dom händer.[/

Vad är det för mirakeldryck? *nyfiken*

Själv ligger jag i soffan och mår illa! Bebis bökar som sjutton och det sticker till i fiffi men inget annat händer

Den innehåller

1.5 liter vatten

2 pressade citroner

2-4 matskedar honung/lönnsirap

2 msk färskskivad ingefära

2 tsk cayennepeppar

Blanda väl . Drick hälften och om inget händer tills dagen efter drick resten.

Har själv inte blandat än men ska göra det när lillen sover middag.
  • Blomman1985

Oj vad det ploppar ut bebisar. Så avundsjuk på er. Här är det fortfarande inga tecken på att något skulle vara på gång. Var hos bm i tisdags, allt såg bra ut. Nästa vecka lovade hon hinnsvepning om inget hänt tills dess (då v40+2). 
    Kanske ska prova den där mirakeldrycken jag med. Låter inte så gott dock =)

• lillmysan

Pappan i huset är ÄNTLIGEN ledig idag så jag skickade ut sonen och gubben och bad om en Halvdag på egen hand..tror det är första egentiden på över 5 veckor, och med tanke på den dåliga sömnen inatt är det skönt att få vara sliten själv utan att få dåligt samvete för sonen :)

• annanaa

Storstädningen hjälpte inte igår. Inte ens lite mensvärk i nuläget..

Så idag kör vi på tvätt istället! :)

Funkar inte det känns det skönt att hinnsvepning nr 2 är bokad till 10.00 imorgon. Imorgon är det BF.

• annieh897

Vecka 42 (41+0) idag. Hej och hå.... Måste få tag på min bm, har ingen mer tid inbokad så vet inte hur jag ska göra om det fortfarande inte hänt nåt om en vecka. Som det känns nu verkar det troligast att de får tvinga ut ungen ;)

Svar på tråden Junibebisar 2016