• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Sookie85
    annanaa skrev 2016-06-21 16:29:44 följande:

Har legat på förlossningen sen 13.00 & ännu har inget hänt, tappen är ca 2cm och öppen ca 3,5cm. Barnmorskorna springer in lite då&då och undrar hur det går då jag tydligen har ganska kraftiga regelbundna värkar enligt ctg men jag känner absolut ingenting. Tänk om bebisen bara trillar ut ;)

Väntar på läkaren för snart blir det igångsättning. Troligtvis "staven/snöret" så att de kan avbryta ifall det blir för intensivt.

Vad är staven/snöret? Nyfiken då jag kommer bli igångsatt imorgon :) (hoppas vi!!!)
  • annanaa

Tji fick jag...

staven/snöret sattes in för ca. 2 timmar sedan och därefter blev värkarna rätt tydliga. Vet inte om det ens är möjligt att de förstärks så snabbt eller om jag bara fokuserar på dem nu..

De valde bort gelen för mig eftersom jag inte haft tydliga värkar innan & gelen går inte att "avbryta" ifall det blir för intensivt.

Staven/snöret (alla barnmorskor säger olika här) är som en platt ob med ett snöre som sätts in bakom tappen. Den var i storleken av en miniob ungefär och helt platt. Gör inte ont att sätta in, men det va inte skönt ;)

Sen är det bara att dra ut när den gjort sitt. Upp till 24h kan det ta...

• rpl

Idag kl 11:11 kom lillebror på bf + 5. Blev till slut akut snitt efter 5 dygn av värkar. Först förvärkar, sen pinvärkar, sen igångsättning. När de satte droppen efter de tog hål på hinnorna svarade jag för bra på droppen och hade värkstormar i över 6 timmar innan de kunde sätta Eda då jag inte öppnade mig mycket. Fick vilat lite innan edan slutade funka i morse. Visade sig efter 4 timmar av ny värkstorm att edan åkt ut så jag inte fick i mig något.

När de fick ordning på den fick jag hög feber som påverkade bebis. Eftersom jag är smittad innan ville de inte utsätta bebisen för för stor press så när jag var öppen 10 cm och börjat krysta blev bebis sämre om man beslutade för snitt. Så kan det gå.

Min prins är iaf helt magisk och underbar och värd varje värk ????.

Grattis till er som precis fått och lycka till till er som kämpar.

• ostpaj
    rpl skrev 2016-06-21 20:58:10 följande:

Idag kl 11:11 kom lillebror på bf + 5. Blev till slut akut snitt efter 5 dygn av värkar. Först förvärkar, sen pinvärkar, sen igångsättning. När de satte droppen efter de tog hål på hinnorna svarade jag för bra på droppen och hade värkstormar i över 6 timmar innan de kunde sätta Eda då jag inte öppnade mig mycket. Fick vilat lite innan edan slutade funka i morse. Visade sig efter 4 timmar av ny värkstorm att edan åkt ut så jag inte fick i mig något.

När de fick ordning på den fick jag hög feber som påverkade bebis. Eftersom jag är smittad innan ville de inte utsätta bebisen för för stor press så när jag var öppen 10 cm och börjat krysta blev bebis sämre om man beslutade för snitt. Så kan det gå.

Det låter inte som en drömförlossning. Huvudsaken är att ni mår bra och att du har eran pojke där! Stort grattis! Hoppas du inte är allt för dålig och kan njuta av eran nya tid ihop! :)
  • ostpaj

Jag har sen några timmar (tre, kanske?) haft molvärk i vänster ljumske, som vanligt. Inget som kommer och går, utan liten irriterande grej som håller i sig. Nån sammandragning tror jag också. Magen blir hård osv. Kass på att känna igen dem eftersom jag är så nybörjare på dem ;) lite kul att man känner ngt tycker jag iaf. :)

• Millemupp
    rpl skrev 2016-06-21 20:58:10 följande:

Oj ja det är ju en förlossning ni aldrig kommer att glömma iaf! Stort grattis!! :)
  • ostpaj

Okej, sitter i badrummet, min dotter badar. Så läser jag och skriver på fl. Och vet ni? Tror precis mitt vatten gick...

• Millemupp
    ostpaj skrev 2016-06-21 21:29:28 följande:

Okej, sitter i badrummet, min dotter badar. Så läser jag och skriver på fl. Och vet ni? Tror precis mitt vatten gick...

Spännande! Ska du åka in på kontroll? Hoppas det kommer igång!
  • ostpaj
    Millemupp skrev 2016-06-21 21:33:24 följande:

Spännande! Ska du åka in på kontroll? Hoppas det kommer igång!

Ringde förlossningen och hon sa att sätta på mig en binda och återkomma om en timme om det fortsätter. För vattnet fylls på.

Men känner ju nu att det sipprar. Så här började förra fl också och blev igångsatt 48h senare. Hoppas den här kommer igång inatt då.
  • lillmysan
    ostpaj skrev 2016-06-21 21:29:28 följande:

Hahah, men vad spännande :D !!! Väntar med spänning på uppdatering!
Svar på tråden Junibebisar 2016