• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • lillmysan

Härligt! Då är vi några kvar som får peppa varandra :D jag skall rensa och städa förrådet idag medan sambon är ledig..all typ av sysselsättning försöker jag med varvat med vila ;)

• annieh897
    lillmysan skrev 2016-06-20 08:49:10 följande:

Vilka är det som är kvar i väntan på bebis?

Jag har bf 22/6 och väntar fortfarande med spänning på lillebror :)

Jag är kvar. Bf+12 idag!
  • 13mila

Grattis alla som har fått sina bebisar!

Jag väntar på min, BF+3 här. Har haft molande värk i magen och ryggen några kvällar på raken, men inga värkar som jag kan urskilja eller klocka. Har tid till bm på torsdag 24 och hoppas att hon bokar in mig till fl för bedömning och igångsättning. Har inte gjort någon vaginal undersökning eller hinnsvepning så har ingen aning om det är på g, om jag är öppen eller något om tappen. Att tillägga så är detta mitt första barn, så jag följer tråden med spänning och försöker tolka min kropp och signaler :)

• Amanda811

Jag har inte heller fått min guldklimp än. Bf +5 o är trött, trött, trött. I övrigt inga känningar att nåt skulle vara på gång :-/ försöker sysselsätta mig så gott det går men oj vad tråkigt det är att bara vänta på att filuren i magen ska komma ut...

Grattis till alla ni som har fått era små! Man är ju liiiiite smått avundsjuk

• Sookie85

Hemma igen efter kontroll på spec. Mvc. Är öppen 1 1/2 cm och sköterskan gjorde en hinnsvepning. Allt såg bra ut med bebis och hon kunde känns bebisens huvud med sina fingrar när hon var där inne... Så den är långt ner :)

Ska tillbaka på ons då har jag gått 42 veckor och då kan de sätta igång mig. Åker inte hem då utan en unge!

• Liten2016

Är på bf+5 idag. Har inte känt något alls. Ingen molvärk, inga ryggsmärtor, absolut ingenting. Vill inte vänta mer. Min bm sa att det är viktigt att vila och inte stressa eller promenera hur mycket som helst. Adrenalin motverkar nämligen hormonet som sätter igång förlossningen. Så det blir väl att ligga på soffan och vila och hoppas att få ont snart. Är också avundsjuk på alla som fått träffa sina bebisar redan!

• annieh897
    Liten2016 skrev 2016-06-20 12:41:33 följande:

Är på bf+5 idag. Har inte känt något alls. Ingen molvärk, inga ryggsmärtor, absolut ingenting. Vill inte vänta mer. Min bm sa att det är viktigt att vila och inte stressa eller promenera hur mycket som helst. Adrenalin motverkar nämligen hormonet som sätter igång förlossningen. Så det blir väl att ligga på soffan och vila och hoppas att få ont snart. Är också avundsjuk på alla som fått träffa sina bebisar redan!

Helt sjukt egentligen att ligga och vänta på att få ont. Haha. Men det är ju det man gör nu!
  • Millemupp

Har nu fått tid till igångsättning den 28:e. Hade aldrig kunnat tro att det skulle dröja så

länge bara. Usch så deppigt det känns...

Svar på tråden Junibebisar 2016