Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Enligt rul är bf 20 juni, så +1 idag. Enligt senaste mens 23 juni. Då tror jag också att jag skrev in 26 dagars menscykel och inte 28 som räknas som 'standard' så då skulle det vara 25 juni då.
Lever just nu på hoppet att det blir den 23 juni :)
Har ni andra fått göra tillväxt ultraljud? De har tagit bort det här men jag fick ändå. Bebis visade -4% enligt normalt, alltså knappt något men tänker att det ända är därför hon dröjer någon dag? Första barnet hade +8% och föddes 1 vecka innan bf. Så på så sätt tycker jag det stämmer :)
Analyserar allt!!
Bf+13 och för första gången känner jag nånting! Vaknade inatt av återkommande molvärk som under morgonen har blivit kraftigare. Strålar bak i ryggen, inte alls skönt. Kom med ca 10 minuters mellanrum senaste timmen men nu har det dröjt lite längre, ca 15 min. Är det nåt på gång tror ni??
Bf+13 och för första gången känner jag nånting! Vaknade inatt av återkommande molvärk som under morgonen har blivit kraftigare. Strålar bak i ryggen, inte alls skönt. Kom med ca 10 minuters mellanrum senaste timmen men nu har det dröjt lite längre, ca 15 min. Är det nåt på gång tror ni??
Nu kom det ut en brun liten äcklig klump. Så äntligen händer det nåt! (men AJ vad ont det gör, och detta är bara början...!)
Nej inte vad de kunde se hon ska bli mer undersökt senare av barnläkaren.
Nu kom det ut en brun liten äcklig klump. Så äntligen händer det nåt! (men AJ vad ont det gör, och detta är bara början...!)
Har legat på förlossningen sen 13.00 & ännu har inget hänt, tappen är ca 2cm och öppen ca 3,5cm. Barnmorskorna springer in lite då&då och undrar hur det går då jag tydligen har ganska kraftiga regelbundna värkar enligt ctg men jag känner absolut ingenting. Tänk om bebisen bara trillar ut ;)
Väntar på läkaren för snart blir det igångsättning. Troligtvis "staven/snöret" så att de kan avbryta ifall det blir för intensivt.
Har legat på förlossningen sen 13.00 & ännu har inget hänt, tappen är ca 2cm och öppen ca 3,5cm. Barnmorskorna springer in lite då&då och undrar hur det går då jag tydligen har ganska kraftiga regelbundna värkar enligt ctg men jag känner absolut ingenting. Tänk om bebisen bara trillar ut ;)
Väntar på läkaren för snart blir det igångsättning. Troligtvis "staven/snöret" så att de kan avbryta ifall det blir för intensivt.
Spännande att följa allas före förlossning och även vad som händer under förlossningen!
Jag själv tror att jag för första gången har riktiga förvärkar. Haha nästan lycklig över att det äntligen börjar hända grejer. Dock vet jag att förvärkar kan man ha i veckor innan det kommer igång på riktigt.
Jag har sedan 6 timmar tillbaka återkommande smärta i ländryggen och i mensmagen. Det håller i sig i typ 20-30sek sedan försvinner det. Återkommer med ca 10-15 minuters intervall. Blir värre vid rörelse. Hjälper lite vid varmt bad men inte att det försvinner helt.