• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • rpl
    annanaa skrev 2016-06-22 00:09:33 följande:

Ligger på förlossningen och gråter nästintill.

Staven hade som jag misstänkt åkt ut & värkarna är nu nästan fruktansvärda. Kul då att höra att jag gått från ca. 3,5cm öppen till 1,5cm. Hur kan det ens va möjligt?! Inte schysst.

Nu får jag sovdos om jag vill men jag gillar inte tabletter. Åh jag som verkligen trodde på detta....

Hände nästan samma för mig. Då sa min underbara barnmorska att jag gått från 4 cm som ett gummiband till 2 cm men ovalt och att det gärna blir så i öppningsskedet och att ovalt 2 cm var mycket mer på väg än 4 som gummiband. Tror absolut det går åt rätt håll och att det händer grejer i rätt ordning. Men tro mig jag vet hur segt och hopplöst det känns.

Håller tummarna för dig. Lycka till!
  • annanaa
    Millemupp skrev 2016-06-22 00:14:19 följande:

Men fy, lider med dig!! Du kan kanske få nån annan smärtlindring istället?

Tack<3

nu har jag fått bricanyl för att pinvärkarna skulle dö ut & morfin mot smärtan.

De ville ge sömntablett men jag försöker hellre utan... Tycker inte om sömntabletter...
    rpl skrev 2016-06-22 02:30:05 följande:

Hände nästan samma för mig. Då sa min underbara barnmorska att jag gått från 4 cm som ett gummiband till 2 cm men ovalt och att det gärna blir så i öppningsskedet och att ovalt 2 cm var mycket mer på väg än 4 som gummiband. Tror absolut det går åt rätt håll och att det händer grejer i rätt ordning. Men tro mig jag vet hur segt och hopplöst det känns.

Håller tummarna för dig. Lycka till!

Tack snälla!

Nu funderar jag på om det går åt rätt håll igen. Fick som sagt bricanyl men värkarna är inte borta + att jag misstänker att fostervattnet gått, dock rosa? De har ju petat en del på mig idag så visst kan det va blod men senaste petningen va 3 timmar sedan och nu kom det lite försiktigt. Dags att ringa på klockan:)
  • ostpaj
    Norrlandstjejen skrev 2016-06-22 02:04:32 följande:

Mina förvärkar har definitivt blivit värre sedan igår kväll. Kan inte sova. Klockar dem nu och det är ca 8 minuters mellanrum. Önskar man kunde somna så det avtog men icke så fort jag börjar slappna av kommer en ny våg. Har letat åt några alvedon som jag ska ta nu och så får vi se om det avtar :)

Jag har legat sen ca 01 och skrivit på telefonen. Tror det är värkar. Först var det 4-6 min emellan. Nu 2-3?! Så jävla bajsnödig så jag vet inte vad jag ska göra! Vågar inte gå på toa och "krysta".

Funderar på att ringa förlossningen med....
  • ostpaj
    rpl skrev 2016-06-22 02:26:12 följande:

Åh va spännande. Nu händer det snart grejer för dig. Du ska se att det går fortare denna gången. Lycka till!!! Snart är bebis ute

Legat och försökt klocka värkarna. Om det nu är värkar. Kommer ganska regelbundet och märkt att jag börjat spänna och vrida mig mer. Som att de ökar. Idag blir det bebis iaf :)
  • rpl
    ostpaj skrev 2016-06-22 02:58:18 följande:

Legat och försökt klocka värkarna. Om det nu är värkar. Kommer ganska regelbundet och märkt att jag börjat spänna och vrida mig mer. Som att de ökar. Idag blir det bebis iaf :)

Låter verkligen som värkar. Ring!!! Ok du redan är "bajsnödig" är det nära nu. Heja heja!!! Såå spännande
  • ostpaj
    rpl skrev 2016-06-22 03:58:55 följande:

Låter verkligen som värkar. Ring!!! Ok du redan är "bajsnödig" är det nära nu. Heja heja!!! Såå spännande

På fl nu. De la de där banden runt magen. Hör lilla bebins hjärta galoppera på där inne :)

Lilla livet.
  • ostpaj

Nope. "väldigt glesa, svaga värkar. Hem och vila". Frågade om jag ville ha ngt mot värken. Tackade nej. Hon tror att det kommer att starta senare idag. "kan hända om 2 timmar" säger hon. Kul att motorvägen hade två filer avstängda. Hamna i den rusningstrafiken med alla bilar mellan Stockholm -Uppsala. Blir säkert till att föda i bilen, som vart min värsta mardröm. Jippiiiiiiiii. Bitter, much?

• ostpaj

De ville inte ens kolla hur öppen jag var, eller OM jag är öppen. Medan andra verkar få det hos vanligt besök hos bm. Uuuusch, jag är sur.

• lillmysan

Vaknade 04.50 av en kraftig värk..de håller i sig! Sitter o klockar dem nu..även fått bruna flytningar! Spännande

Svar på tråden Junibebisar 2016