Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Ligger på förlossningen och gråter nästintill.
Staven hade som jag misstänkt åkt ut & värkarna är nu nästan fruktansvärda. Kul då att höra att jag gått från ca. 3,5cm öppen till 1,5cm. Hur kan det ens va möjligt?! Inte schysst.
Nu får jag sovdos om jag vill men jag gillar inte tabletter. Åh jag som verkligen trodde på detta....
Men fy, lider med dig!! Du kan kanske få nån annan smärtlindring istället?
Hände nästan samma för mig. Då sa min underbara barnmorska att jag gått från 4 cm som ett gummiband till 2 cm men ovalt och att det gärna blir så i öppningsskedet och att ovalt 2 cm var mycket mer på väg än 4 som gummiband. Tror absolut det går åt rätt håll och att det händer grejer i rätt ordning. Men tro mig jag vet hur segt och hopplöst det känns.
Håller tummarna för dig. Lycka till!
Mina förvärkar har definitivt blivit värre sedan igår kväll. Kan inte sova. Klockar dem nu och det är ca 8 minuters mellanrum. Önskar man kunde somna så det avtog men icke så fort jag börjar slappna av kommer en ny våg. Har letat åt några alvedon som jag ska ta nu och så får vi se om det avtar :)
Åh va spännande. Nu händer det snart grejer för dig. Du ska se att det går fortare denna gången. Lycka till!!! Snart är bebis ute
Legat och försökt klocka värkarna. Om det nu är värkar. Kommer ganska regelbundet och märkt att jag börjat spänna och vrida mig mer. Som att de ökar. Idag blir det bebis iaf :)
Låter verkligen som värkar. Ring!!! Ok du redan är "bajsnödig" är det nära nu. Heja heja!!! Såå spännande
Lycka till Ostpaj ????
Nope. "väldigt glesa, svaga värkar. Hem och vila". Frågade om jag ville ha ngt mot värken. Tackade nej. Hon tror att det kommer att starta senare idag. "kan hända om 2 timmar" säger hon. Kul att motorvägen hade två filer avstängda. Hamna i den rusningstrafiken med alla bilar mellan Stockholm -Uppsala. Blir säkert till att föda i bilen, som vart min värsta mardröm. Jippiiiiiiiii. Bitter, much?
De ville inte ens kolla hur öppen jag var, eller OM jag är öppen. Medan andra verkar få det hos vanligt besök hos bm. Uuuusch, jag är sur.
Vaknade 04.50 av en kraftig värk..de håller i sig! Sitter o klockar dem nu..även fått bruna flytningar! Spännande