• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • annieh897

Vår lilla tjej kom ut inatt 03:32! Fy fan vilken pärs, återkommer med detaljer. Måste sova först!

• Norrlandstjejen
    ostpaj skrev 2016-06-22 05:25:15 följande:

De ville inte ens kolla hur öppen jag var, eller OM jag är öppen. Medan andra verkar få det hos vanligt besök hos bm. Uuuusch, jag är sur.

Va?! Åka hem?? Men du har ju värkar och vattnet verkar ju ha gått. Fy vad dåligt. Tycker de iaf borde ha kollat om du var öppen!
  • Norrlandstjejen
    lillmysan skrev 2016-06-22 05:39:03 följande:

Vaknade 04.50 av en kraftig värk..de håller i sig! Sitter o klockar dem nu..även fått bruna flytningar! Spännande

Då måste det vara nära! Gud så spännande!
  • Blomman1985

De ville inte ens kolla hur öppen jag var, eller OM jag är öppen. Medan andra verkar få det hos vanligt besök hos bm. Uuuusch, jag är sur.

Vad dåligt att de inte kollade något. Jag trodde du skulle ha fått din lilla nu när jag tittade in. Själv börjar jag bli bitter nu, känns som det händer saker för alla och här är det öken. Orkar inte ens med att träffa folk, bara deppig. Bf +2 idag.
  • Liinaa91
    ostpaj skrev 2016-06-22 02:55:49 följande:

Jag har legat sen ca 01 och skrivit på telefonen. Tror det är värkar. Först var det 4-6 min emellan. Nu 2-3?! Så jävla bajsnödig så jag vet inte vad jag ska göra! Vågar inte gå på toa och "krysta".

Funderar på att ringa förlossningen med....

Åk in. Hade samma känsla med dottern ... ska ej in på detaljer men efter ett toa besök gick jag från 6 cm till tio och börja krysta sa dom.direkt
  • Bibi84

blir det baby boom idag eller? hör ju ut som det!!! spännande.

Idag är våran Eva 1 vecka gammal och jag fattar inte att tiden har gått så fort.
    Igår var vi på Barkaby med alla 4 barnen, gick faktiskt väldigt bra, var ju inte så mycket folk där, men idag har jag lust att dra in till stan och shoppa där, dock med bara minstingen och mannen ev. 
    Ammingen börjar falla på sin plats, inget problem med för lite mjölk, tvärt om, och MEGA boobs, absolut inte kul. 

• UK Jennie

Anledningen till att de inte undersoker nar vattnet gatt ar infektionsrisk. Nar man ar pa besok hos bm utan att vattnet gatt sa ar det ju lugnt att undersoka (aven om alla inte verkar gora det), men nar vattnet gatt sa ar det ju en direkt inkorsport for infektion, sa da vill man inte garna peta dar med fingrarna. Nar jag akte in sa undersokte de (vattnet hade gatt) och da var jag tvungen att stanna pa sjukhuset. 
    Hoppas din bebis kommer ut snart!
    Bibi84 skrev 2016-06-22 09:26:51 följande:

blir det baby boom idag eller? hör ju ut som det!!! spännande.

Idag är våran Eva 1 vecka gammal och jag fattar inte att tiden har gått så fort.
    Igår var vi på Barkaby med alla 4 barnen, gick faktiskt väldigt bra, var ju inte så mycket folk där, men idag har jag lust att dra in till stan och shoppa där, dock med bara minstingen och mannen ev. 
    Ammingen börjar falla på sin plats, inget problem med för lite mjölk, tvärt om, och MEGA boobs, absolut inte kul. 

Var Thora ar 3 veckor nu, tiden rusar verkligen! Jag avskyr ocksa det dar stadiet nar brosten ar stora, knoliga och spanda. Svart for bebisen att fa tag, och kladdigt och ont for mamman. Huva. Tur att det bara varar nagra dagar! Mitt tips ar att INTE pumpa, fastan det ar frestande, for da fortsatter brosten att overproducera. De maste ju vanja sig vid bebisens behov. 
  • evaaki

Precis varit hos läkare och gjort en hinnsvepning

Hon sa att min livmodertapp var helt mogen och att hon fick till en rejält hinnsvepning så håll tummarna. Inser när jag googlar att det verkligen är 50/50 att det fungerar men om det fungerar så verkar det göra det inom 48 h.

Läkaren sa oxå att om inte annat så mjukar hinnsvepning upp limvodertappen ännu mer samt kan göra att man öppnar sig lite.

Om inget händer så har jag fått tid för igångsättning på onsdag om BB inte är överfullt ....

• Sookie85

Hej tjejer! Nu ligger jag antenatal avd, bredvid förlossningen. Vi har fått ett eget rum och jag har fått en ballongkateter i mig (sjukt obehagligt). Denna gör att jag blir helt mogen för att sen kunna öppna mig.

Vi kommer inte åka härifrån utan bebis men det kan ta ett tag, har mkt sammandragningar så det är på G iaf :) sååååå nervös!

• ostpaj
    annieh897 skrev 2016-06-22 06:31:18 följande:

Vår lilla tjej kom ut inatt 03:32! Fy fan vilken pärs, återkommer med detaljer. Måste sova först!

Grattis!! Avundsjuk jag blir :D hoppas ni mår bra :)
Svar på tråden Junibebisar 2016