• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • ostpaj
    Oscarsmamma84 skrev 2016-06-20 19:05:41 följande:
    Fick en flicka idag 12.45 hon väger 4115 gr o är 52 cm lång. Vattnet gick 23 igår kväll så det var en lång förlossning

Grattis, grattis, grattis! Va roligt! :D
  • annanaa

Grattis till alla!

Imorgon är det förhoppningsvis min tur, har tid kl 09.00. Känns läskigt nu att veta (nästan 100) att imorgon ska hon ut.

Någon som tagit hål på hinnorna som kan dela med sig lite? För det är väl första steget vid en igångsättning? Hur funkar allt? :)

• Liten2016
    Oscarsmamma84 skrev 2016-06-20 19:05:41 följande:

Fick en flicka idag 12.45 hon väger 4115 gr o är 52 cm lång. Vattnet gick 23 igår kväll så det var en lång förlossning

Grattis!! :)  Inga konstiga dubbelslag nu hoppas jag.
  • Millemupp
    annanaa skrev 2016-06-20 22:11:24 följande:

Grattis till alla!

Imorgon är det förhoppningsvis min tur, har tid kl 09.00. Känns läskigt nu att veta (nästan 100) att imorgon ska hon ut.

Någon som tagit hål på hinnorna som kan dela med sig lite? För det är väl första steget vid en igångsättning? Hur funkar allt? :)

Tyvärr har jag bara erfarenhet av hinnsvepning och värkstimulerande dropp som jag fick i den ordningen efter att värkarna stannat upp vid min förra förlossning. Kan nog finnas fler metoder som inte jag känner till. Varje förlossning är ju unik! Hinnsvepning kan upplevas lite obehagligt men är snabbt överstökat. Värkstimulerande dropp får igång värkarbetet, men det kan ta en liten stund innan det kommer igång. Känns precis som vanliga värkar, som kraftig mensvärk.

Stort lycka till, tänk att snart är ditt mirakel i din famn! :)
  • ostpaj
    annanaa skrev 2016-06-20 22:11:24 följande:

Grattis till alla!

Som ngn skrev, finns ju olika sätt. Jag själv blev igångsatt med ngn hormongel. Läkaren förde upp ngn salva. Så var jag tvungen att ligga ner i minst 45 minuter så den inte skulle rinna ut :p efter 1-2 timmar började kraftiga mensvärkar och ytterligare ett par, tre timmar var hon ute.
  • Oscarsmamma84
    Millemupp skrev 2016-06-20 19:35:19 följande:

Grattis till flickan! Var det konstant värkarbete från och med igår? Hur tyckte du förlossningen gick? Tog du någon smärtstillande? Ursäkta alla frågor!

Ja det var konstanta värkar sen vattnet gick o det gick jätte långsamt till jag öppnade mig 4 cm sen gick det undan. Var hög på lustgas. Det var det enda jag tog. Provade akupunktur oxå en halvtimme men hjälpte nada. Förlossningen var seg o lång. Men jag är lycklig ändå för jag fick uppleva naturligt att vattnet gick o i allmänhet en naturlig förlossning.
  • Oscarsmamma84
    Liten2016 skrev 2016-06-20 22:56:19 följande:

Grattis!! :)  Inga konstiga dubbelslag nu hoppas jag.

Nej inte vad de kunde se hon ska bli mer undersökt senare av barnläkaren.
Svar på tråden Junibebisar 2016