• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • ostpaj

Vad många som gått över tiden! Jag har inte så mkt planerat på mina dagar. Leker med dottern, äter, handlar och sover. Tycker dagarna går jättefort! Äter några ggr sen är det dags att sova igen. :p det är väl vad sommaren går ut på :)

• annieh897

Senaste dagarna har jag börjat bita mig själv i kinderna konstant när jag tuggar. Jag ser att ansiktet är lite mer svullet än vanligt, likaså händer och fötter. Inte mycket men lite i alla fall. Har nån upplevt eller hört talas om att svullna i ansiktet kan orsaka detta? Det känns som att insidan av kinderna hamnat för nära tänderna längst in. Har svårt att tugga, jättestörande!

• Glader02

Hej! Jag har inte skrivit innan man följt er alla. Härligt med så många bebisar som ploppar ut! Vår bebis är beräknad till 27 juni, så en vecka kvar till bf. Inga känningar alls så tror det blir mer än en vecka... men hoppas på midsommar!

• lillmysan

Det är väldigt vanligt att man samlar på sig mycket vätska sista delen av graviditeten :) vet ej orsaken men inget konstigt med det..en del kan gå upp 10kg bara vätska..

• rpl

I morse satte de en bard-kateter som ploppade ut nästan exakt 6 timmar senare. Nyss tog de hål på hinnorna så nu inväntar jag mer täta och aggressiva värkar. Önskar så att det blir bebis detta dygnet men får vara inställd på uppemot 2 dygn till.

• Sannis123
    rpl skrev 2016-06-20 17:45:08 följande:

I morse satte de en bard-kateter som ploppade ut nästan exakt 6 timmar senare. Nyss tog de hål på hinnorna så nu inväntar jag mer täta och aggressiva värkar. Önskar så att det blir bebis detta dygnet men får vara inställd på uppemot 2 dygn till.

Å så spännande.

vilken vecka är du i
  • ostpaj
    Wielkip skrev 2015-10-04 20:48:55 följande:
    Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016! BF/infolista nedan; 6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
    Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13

Det bara slog mig, vart tog självaste ts vägen? Hur har det gått för dig? :)
  • Oscarsmamma84

Fick en flicka idag 12.45 hon väger 4115 gr o är 52 cm lång. Vattnet gick 23 igår kväll så det var en lång förlossning

• Millemupp
    Oscarsmamma84 skrev 2016-06-20 19:05:41 följande:

Fick en flicka idag 12.45 hon väger 4115 gr o är 52 cm lång. Vattnet gick 23 igår kväll så det var en lång förlossning

Grattis till flickan! Var det konstant värkarbete från och med igår? Hur tyckte du förlossningen gick? Tog du någon smärtstillande? Ursäkta alla frågor!
Svar på tråden Junibebisar 2016