Junibebisar 2016
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!
BF/infolista nedan;
6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)
Va?! Åka hem?? Men du har ju värkar och vattnet verkar ju ha gått. Fy vad dåligt. Tycker de iaf borde ha kollat om du var öppen!
Anledningen till att de inte undersoker nar vattnet gatt ar infektionsrisk. Nar man ar pa besok hos bm utan att vattnet gatt sa ar det ju lugnt att undersoka (aven om alla inte verkar gora det), men nar vattnet gatt sa ar det ju en direkt inkorsport for infektion, sa da vill man inte garna peta dar med fingrarna. Nar jag akte in sa undersokte de (vattnet hade gatt) och da var jag tvungen att stanna pa sjukhuset.
Hoppas din bebis kommer ut snart!Var Thora ar 3 veckor nu, tiden rusar verkligen! Jag avskyr ocksa det dar stadiet nar brosten ar stora, knoliga och spanda. Svart for bebisen att fa tag, och kladdigt och ont for mamman. Huva. Tur att det bara varar nagra dagar! Mitt tips ar att INTE pumpa, fastan det ar frestande, for da fortsatter brosten att overproducera. De maste ju vanja sig vid bebisens behov.
Vår lilla tjej kom ut inatt 03:32! Fy fan vilken pärs, återkommer med detaljer. Måste sova först!
Va hos bm idag och sa att jag vill att hon gör en hinnsvepning .. är så trött på detta nu har mardrömmar om allt som kan gå fel. Men bm gjorde ingen utan lovade att göra en nästa gång vi träffas för då är jag fullgången. .. själv hoppas jag föda innan bf men det verkar inte bli så :(
Hej alla, jag har inte skrivit tidigare men följt er ett tag! Stort grattis till alla som fått bebisar! Och jag hoppas vi som fortfarande väntar får träffa våra små snart :). Jag är på bf+3 idag. Frågade min bm förra veckan om hinnsvepning och hon sa att dem gör inte det på hälsocentralen, utan isf måste jag fråga på förlossningen. Tror ni man kan ringa förlossningen och fråga om det? Eller prioriterar dem inte sånt där? Jag har än så länge inga känningar och ingen slempropp som gått.
Hej alla, jag har inte skrivit tidigare men följt er ett tag! Stort grattis till alla som fått bebisar! Och jag hoppas vi som fortfarande väntar får träffa våra små snart :). Jag är på bf+3 idag. Frågade min bm förra veckan om hinnsvepning och hon sa att dem gör inte det på hälsocentralen, utan isf måste jag fråga på förlossningen. Tror ni man kan ringa förlossningen och fråga om det? Eller prioriterar dem inte sånt där? Jag har än så länge inga känningar och ingen slempropp som gått.
[quote=76732219][quote-nick]MissIrene skrev 2016-06-22 12:27:08 följande:[/quote-nick]Hej alla, jag har inte skrivit tidigare men följt er ett tag! Stort grattis till alla som fått bebisar! Och jag hoppas vi som fortfarande väntar får träffa våra små snart :). Jag är på bf+3 idag. Frågade min bm förra veckan om hinnsvepning och hon sa att dem gör inte det på hälsocentralen, utan isf måste jag fråga på förlossningen. Tror ni man kan ringa förlossningen och fråga om det? Eller prioriterar dem inte sånt där? Jag har än så länge inga känningar och ingen slempropp som gått
Jag ringde förlossningen igår och bad om hinnsvepning och de sa nej det gör de bara vid nödfall och om doktor sagt så
Men idag så hade jag tid med en läkare som jobbar på fl och hon gjorde en direkt
Har haft ont i övre delen av magen sen nån timme, precis som sammandragningar då magen verkar spänna sig. Det känns inte neråt mensmagen. Ibland hugger det till några sekunder, men mest molar det. Tycker inte det känns som värkar. Vad kan det vara?
Var hos barnmorskan idag (sista planerade besöket). Hon sa att jag hade utplånad livmodertapp och var öppen 1 cm... Hon gjorde en koll eftersom jag haft förvärkar i ett dygn. Så något verkar vara på gång iaf men hur lång tid det kan ta är ju såklart omöjligt att säga. Helt plötsligt kan ju kroppen ta en paus :P.
Hon rekommenderade vila och mat. Haha men jag har inte kunnat göra något av det både pga att det gör ont och att jag är så förbaskat nervös inför vad som komma skall! Blir tokig av att vänta.