• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Liinaa91
    Carror skrev 2016-06-19 22:19:44 följande:

Bf idag o lill killen kom!! Kom till förlossningen runt 4 efter att ha haft värkar i 2dygn.

Öppen 6cm, fick eda o 18.32 tog dom hål på hinnan.

18.39 var han ute. 3110g o 50cm kärlek

Grattis!
  • rpl

Grattis till alla bebisar som kommit.

7 minutera förlossning tycker jag låter lagom.

Åkte in till förlossningen igår när värkarna blev för starka. Visade sig då att det bara var pinvärkar jag haft i 2 dygn och ingen bebis på g. Tappen 1 cm och öppen 1 cm. Fick bricanyl och panicod och sen hem och sova. Det var underbart när värkarna försvann men väldigt psykiskt knäckande att gå med meningslösa smärtsamma värkar i 2 dygn.

Nu är vi inne igen för ev. igångsättning så får vi se om kroppen svara bättre på det.

Hur går det för er andra som gått över? Skönt ändå att läsa att det finns några mer här som får vänta extra för jag tycker precis som ni säger att alla tycks få långt innan.

Lycka till!

• Sookie85
    rpl skrev 2016-06-20 08:26:44 följande:

Grattis till alla bebisar som kommit.

7 minutera förlossning tycker jag låter lagom.

Åkte in till förlossningen igår när värkarna blev för starka. Visade sig då att det bara var pinvärkar jag haft i 2 dygn och ingen bebis på g. Tappen 1 cm och öppen 1 cm. Fick bricanyl och panicod och sen hem och sova. Det var underbart när värkarna försvann men väldigt psykiskt knäckande att gå med meningslösa smärtsamma värkar i 2 dygn.

Nu är vi inne igen för ev. igångsättning så får vi se om kroppen svara bättre på det.

Hur går det för er andra som gått över? Skönt ändå att läsa att det finns några mer här som får vänta extra för jag tycker precis som ni säger att alla tycks få långt innan.

Lycka till!

Ska in idag för koll och få veta när det blir igångsättning, väskorna är med i bilen utifall de kör idag, är sååååå nervös! Håll tummarna att jag slipper åka hem igen utan bebis!

Och grattis till alla nys bebisar i gruppen :)
  • lillmysan

Vilka är det som är kvar i väntan på bebis?

Jag har bf 22/6 och väntar fortfarande med spänning på lillebror :)

• rpl
    Sookie85 skrev 2016-06-20 08:45:07 följande:

Ska in idag för koll och få veta när det blir igångsättning, väskorna är med i bilen utifall de kör idag, är sååååå nervös! Håll tummarna att jag slipper åka hem igen utan bebis!

Och grattis till alla nys bebisar i gruppen :)

Håller tummarna för dig! Du har rätt att själv bestämma så stå på dig. Blev ju rekommenderad att åka hem utan på de tre första kontrollerna men idag träffade jag äntligen världens bästa förlossningsvård så nu är vi igång iaf.

Håller tummarna att vi har våra juveler senast i morgon.
  • ostpaj
    lillmysan skrev 2016-06-20 08:49:10 följande:
    Vilka är det som är kvar i väntan på bebis? Jag har bf 22/6 och väntar fortfarande med spänning på lillebror :)

Jag har bf imorgon enligt diverse appar och på fredag, 24e enligt rul. Så, i veckan hoppas vi då :)
  • ostpaj
    Familjen N skrev 2016-06-20 00:14:11 följande:
    I min förlossningsjournal står det: kl 02.52 - vattenavgång, 02.56 - föder fram en fin gosse på två krystvärkar ;) så 4 min efter vattnet gick så va han ute :P trodde inte heller det kunde gå så snabbt! Tog längre tid med 1:an. Då krystade jag i nästan 1h och de fick ta hål på hinnan.

Wow... med första krystade jag ca 50 minuter. Min bm så att just det kan gå snabbare med andra barnet. Ååh, blir så peppad av att läsa alla som får sina och där det börjat hos andra. Snart är jag också där!
  • eliiinv

Jag är också kvar, BF-6 idag, är beräknad 26e :)

Inga tecken här förutom molvärk, ilande och tryck nedåt ibland :(

• hejallaa

Hej alla, grattis till er som redan fått barn.

Här sitter jag med en dag över Bf enligt app men enligt Ul är jag beräknad den 22/6. så får hoppas att det händer något i veckan....

• Norrlandstjejen
    lillmysan skrev 2016-06-20 08:49:10 följande:

Vilka är det som är kvar i väntan på bebis?

Jag har bf 22/6 och väntar fortfarande med spänning på lillebror :)

Jag är kvar i väntan på bebis. BF 24 juni men är helt övertygad att jag kommer gå över minst en vecka.
    Har knappt känt något alls :(. Förutom igår kväll gjorde det rejält ont i mensmagen. Det kändes som rejäla knivhugg som kom plötsligt och gjorde så ont så jag inte kunde andas. Sedan släppte det efter ett par enstaka sekunder och därefter kvarstod ihållande mensvärk mellan huggen. Det där kom och gick under två timmars tid, sedan efter det helt lugnt. Är det ett tecken på fixering eller är det förvärkar?
Svar på tråden Junibebisar 2016