• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • ostpaj
    lillmysan skrev 2016-06-21 22:08:33 följande:

Hahah, men vad spännande :D !!! Väntar med spänning på uppdatering!

Torr binda. Gr gr gr :((

Var nog bara en förvaring. Men då är det igång iaf! Kanske händer mer inatt. Eller vaknar i värsta pölen. Hoppas kan man ju alltid :)
  • Gweny
    ostpaj skrev 2016-06-21 22:25:42 följande:

Torr binda. Gr gr gr :((

Var nog bara en förvaring. Men då är det igång iaf! Kanske händer mer inatt. Eller vaknar i värsta pölen. Hoppas kan man ju alltid :)

Spännande, närmar sig vilket fall.
  • Gweny
    rpl skrev 2016-06-21 20:58:10 följande:

Idag kl 11:11 kom lillebror på bf + 5. Blev till slut akut snitt efter 5 dygn av värkar. Först förvärkar, sen pinvärkar, sen igångsättning. När de satte droppen efter de tog hål på hinnorna svarade jag för bra på droppen och hade värkstormar i över 6 timmar innan de kunde sätta Eda då jag inte öppnade mig mycket. Fick vilat lite innan edan slutade funka i morse. Visade sig efter 4 timmar av ny värkstorm att edan åkt ut så jag inte fick i mig något.

När de fick ordning på den fick jag hög feber som påverkade bebis. Eftersom jag är smittad innan ville de inte utsätta bebisen för för stor press så när jag var öppen 10 cm och börjat krysta blev bebis sämre om man beslutade för snitt. Så kan det gå.

Min prins är iaf helt magisk och underbar och värd varje värk ????.

Grattis till er som precis fått och lycka till till er som kämpar.

Grattis till eran kille!

Låter som du haft det tufft, tur det är sån underbar belöning.
  • Millemupp

Nu har jag testat den berömda färdknäppen. Var på tillväxt-UL idag och barnmorskan där sa att det är den enda "metod" som gått att bevisa vetenskapligt kan ha effekt på att få igång förlossningen, tydligen är det spermierna som innehåller eller frigör nåt speciellt hormon som kan hjälpa till. Nu är det bara att fortsätta vänta...

• annanaa

Ligger på förlossningen och gråter nästintill.

Staven hade som jag misstänkt åkt ut & värkarna är nu nästan fruktansvärda. Kul då att höra att jag gått från ca. 3,5cm öppen till 1,5cm. Hur kan det ens va möjligt?! Inte schysst.

Nu får jag sovdos om jag vill men jag gillar inte tabletter. Åh jag som verkligen trodde på detta....

• Millemupp
    annanaa skrev 2016-06-22 00:09:33 följande:

Ligger på förlossningen och gråter nästintill.

Staven hade som jag misstänkt åkt ut & värkarna är nu nästan fruktansvärda. Kul då att höra att jag gått från ca. 3,5cm öppen till 1,5cm. Hur kan det ens va möjligt?! Inte schysst.

Nu får jag sovdos om jag vill men jag gillar inte tabletter. Åh jag som verkligen trodde på detta....

Men fy, lider med dig!! Du kan kanske få nån annan smärtlindring istället?
  • ostpaj

Ringde fl efter en timme och sa att bindan var torr. Från det att jag la på har det sipprat vatten. Så typiskt! För 35 min. sen började jag få sammandragningar och lyckades slumra till för ca 15-20 min. sen. Vaknade nu av att MASSOR av vatten kom! Tur att jag hann ur sängen!

Spännande, äntligen osv i all ära. Men jäkla kladd det här med vattnet alltså. Jaja... Blir nog inte mkt sömn inatt. Ligger ju förväntansfull till tusen. Minst sagt!

• Norrlandstjejen

Mina förvärkar har definitivt blivit värre sedan igår kväll. Kan inte sova. Klockar dem nu och det är ca 8 minuters mellanrum. Önskar man kunde somna så det avtog men icke så fort jag börjar slappna av kommer en ny våg. Har letat åt några alvedon som jag ska ta nu och så får vi se om det avtar :)

• rpl
    annieh897 skrev 2016-06-21 17:19:21 följande:

Vad avundsjuk jag blir att du inte känner nåt! Blir värre och värre här, vill gråta och mår illa när värkarna kommer.

Jag vet vänner som fått så ont som dig som trott att de varit i latensfasen men det visat sig att de är steget längre och att de är de riktiga värkarna, bara glesa. Lita på din instinkt och åk in när det blir för jobbigt Lycka till!
  • rpl
    ostpaj skrev 2016-06-22 01:31:42 följande:

Ringde fl efter en timme och sa att bindan var torr. Från det att jag la på har det sipprat vatten. Så typiskt! För 35 min. sen började jag få sammandragningar och lyckades slumra till för ca 15-20 min. sen. Vaknade nu av att MASSOR av vatten kom! Tur att jag hann ur sängen!

Spännande, äntligen osv i all ära. Men jäkla kladd det här med vattnet alltså. Jaja... Blir nog inte mkt sömn inatt. Ligger ju förväntansfull till tusen. Minst sagt!

Åh va spännande. Nu händer det snart grejer för dig. Du ska se att det går fortare denna gången. Lycka till!!! Snart är bebis ute
Svar på tråden Junibebisar 2016