• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Liten2016

Grattis ostpaj! Så roligt att din dotter kommit! :) Här känns väntan oändligt lång. Bf+8 idag.

• eliiinv

BF-3 idag, inga tecken so on förutom ilningar och tryck nedåt då å då, kul att vi fortf är flera som väntar, än är inte Juni slut :)

• Liinaa91

39+0 idag. Barnet är fortfarande inte fixerad! Börjar bli väldigt irriterad på detta!

• Blomman1985

Bf +3 här. Vaknade med ny energi, vilket inte funnits på några dagar. Hoppas på hinnsvepning hos bm idag!

• Millemupp
    Liinaa91 skrev 2016-06-23 10:43:55 följande:

39+0 idag. Barnet är fortfarande inte fixerad! Börjar bli väldigt irriterad på detta!

Förstår frustrationen! Hoppas iaf du slipper gå igenom det jag gjort. Min bebis har gått från fixerad, till ruckbar, till rörlig. Det hade ju varit trevligt om det varit det motsatta!
  • evaaki

Usch den där hinnsvepningen verkar inte ha gjort ngn nytta

Gått 26 h nu och det enda jag haft är lite förvärkar igår kväll och mensvärk imorse som har avtagit ;-(

Trodde det skulle fungera .....

• Liinaa91
    evaaki skrev 2016-06-23 12:29:12 följande:

Usch den där hinnsvepningen verkar inte ha gjort ngn nytta

Gått 26 h nu och det enda jag haft är lite förvärkar igår kväll och mensvärk imorse som har avtagit ;-(

Trodde det skulle fungera .....

Aj då .. bm ska göra en hinnsvepning nästa vecka så är jag 40+1. Hoppas det funkar om jag inte fött tills dess.
  • Liinaa91
    Millemupp skrev 2016-06-23 12:19:32 följande:

Förstår frustrationen! Hoppas iaf du slipper gå igenom det jag gjort. Min bebis har gått från fixerad, till ruckbar, till rörlig. Det hade ju varit trevligt om det varit det motsatta!

Ja det låter ju inte kul. Men fick lite panik igår hos bm när hon berättade om vattenavgång och ej fixerad bebis. Är inte kul om navelsträngen hamnar i kläm.
  • Blomman1985

Nu har jag fått gjort en hinnsvepning. Barnmorskan kände huvudet direkt när hon stoppade in fingrarna och är öppen 3cm. Kom nu då bebis!!

• Amanda811

I tisdags kom vår prinsessa :) 6 dagar över tiden. Började med vattenavgång måndag 12.30 o så värkar från typ 17-snåret. O så tisdag morgon kom hon äntligen. Det lilla livet som vänt upponer på vår existens <3

Nu njuter vi hemma på soffan även om eftermiddagen idag varit otroligt psykiskt påfrestande med en ledsen o kinkig liten donna. Just den detaljen att det stundtals är superjobbigt glöms liksom bort att berättas om... Men fin är hon o när hennes stora mörka ögon tittar upp mot en kan man ju inte låta bli att älska henne ytterligare några kilon <3

Svar på tråden Junibebisar 2016