• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • mallar
    ebe91 skrev 2015-10-16 09:00:46 följande:

Hej! En till som precis plussat. Beräknad till 22/6 med andra barnet. Har en son som är 7 månader så kommer bli drygt 15 månader mellan barnen om allt går som det ska! Jag är 24 år, sambon 23. Bor i villa i norra sverige och har varit tillsammans i 8 år.

Oj, wow! Kul med barn så tätt. Pseudotvillingar kallas det va? Om det är mindre än 1,5 år mellan barnen. Får man fråga om det var planerat eller om det "bara blev"?
  • grodan999

Idag fortsätter blodet rinna & klumpar. Fick komma till gynakuten men det rann inte tillräckligt med blod för att få tid direkt så ska dit på eftermiddagen :( de ville inte ens ge mig undersökning tid, fick tjata mig tull ert :(

• BBW

Hej,

Det här känns både läskigt och spännande.

Jag är 38 år & + för 3 dagar sen & om man förstår beräkningarna rätt så ska jag ha 21-22 juni.

Har ni berättat för några i er omgivning?

När vågar man göra det?

Grattis till alla er andra!

• mallar
    grodan999 skrev 2015-10-16 09:37:37 följande:

Idag fortsätter blodet rinna & klumpar. Fick komma till gynakuten men det rann inte tillräckligt med blod för att få tid direkt så ska dit på eftermiddagen :( de ville inte ens ge mig undersökning tid, fick tjata mig tull ert :(

Nej, fy så tråkigt. Håller alla tummar för att det inte är mf. Kan ju faktiskt vara ngt annat. Har hört många historier om de som haft blödningar tidigt i grav. Men förstår din oro. 
    Dåligt att du behövde tjata dig till en undersökning. Var i Sverige bor du?
  • mallar
    BBW skrev 2015-10-16 09:41:56 följande:

Hej,

Jag är 38 år & + för 3 dagar sen & om man förstår beräkningarna rätt så ska jag ha 21-22 juni.

När vågar man göra det?

Grattis! 
    Vi har bara berättat för några nära vänner. Avvaktar med att berätta för fler tills v 12 iaf. 
  • ebe91
    mallar skrev 2015-10-16 09:23:02 följande:
    Oj, wow! Kul med barn så tätt. Pseudotvillingar kallas det va? Om det är mindre än 1,5 år mellan barnen. Får man fråga om det var planerat eller om det "bara blev"?
    Var tvungen googla på pseudotvillingar och det verkar vara barn som det skiljer max 18 månader på, coolt!

Hehe, nej det var inte planerat... Körde natural cycles men då kondom inte var något förr oss så körde vi med avbruter samlag istället för kondom de fertila dagarna. Vi hade sagt innan att det inte skulle vara hela världen OM jag blev gravid, men trodde väl inte det skulle hända! Hade pratat om att börja försöka på syskon efter nyår/till våren så var ju inte helt fel i tid direkt, bara några månader tidigare än vad vi hade räknat med. Förstår att det kommer bli tufft men jag tror att de sen kommer dra nytta av att ha varandra. Just nu är det mer praktiska saker som snurrar, typ när jag ska återvända till jobb osv. Sen hade jag rätt jobbigt med foglossning förra graviditeten (sjukskriven 50% från v20) så hoppas det inte blir värre denna så jag kan ta hand om våran son och underhålla han.
  • Fia80
    grodan999 skrev 2015-10-16 09:37:37 följande:

Men så dåligt att du inte fick komma in på en gång och jobbigt att tjata. Känns ju som det sista man behöver i den situation. Lycka till och kram
  • Fia80

Hej,

När vågar man göra det?

Jag har berättat för mina tre närmast vänner ..... de har frågat med. Så egentligen borde jag berätta för några till ac mina nära vänner med kommer vänta i två veckor till i alla fall :) tills deras tur kommer
  • ebe91

Hej,

När vågar man göra det?

Med sonen berättade vi för "farmor & farfar" i vecka 6, "mormor & morfar" i v 7-8 och för vänner i v 10-12. Berättade på jobbet i v12-13 då jag återvände från semestern. Den här gången är jag lite mer rädd att berätta, då sonen bara är 7 månader känns det som att folk kommer dömma oss för att vi väntar ytterligare barn så snabbt efter. Men det är nog bara hjärnspöken. Mitt råd är att berätta för de som du vid ett ev missfall skulle söka tröst hos. Känns hemskt och tänka så, men då kändes det mest naturligt för oss vilka vi skulle berätta för!
  • grodan999

Ja värdelös hantering här i Västerås. 1177 var riktigt sämst också som bad mig förklara hur mkt blod det kommit och om jag var yr, på en skala 1-10 hur ont det gör osv. Vem har tid och lust att svara på sånt nät man panikgråter och blodet rinner :(

Jag vet att missfall är vanligt men bara för det ska man inte behöva nonchaleras :/

Får tänka positivt att allt har en mening helt enkelt...

Svar på tråden Junibebisar 2016