• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Mamma Lotta
    mallar skrev 2015-10-15 15:27:05 följande:

Någon här som funderat på NIPT-test? Eller som gjort i em tidigare graviditet. Vi tänkte nog göra det om allt går vögen

Jag funderade på det, men då man får bekosta det själv ca 6000-10000 kr så gör jag moderkaksprov istället.
    Att tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter.
  • tiinytoes

Var på hälsosamtal igår hos bm, känns mer verkligt efter på nåt sätt.. jag vill göra ett privat tidigt ultraljud men det kostar 1000 kr här, sambon vill att vi väntar till RUL men jag är ganska otålig ;) tänkte ju berätta för vänner å familj på julafton om allt går vägen, men vill ha sett att allt är bra med den lilla innan.. men enl. barnmorskan så blir RUL första veckan i januari så då faller den planen :(

• Ankissen
    Mamma Lotta skrev 2015-10-15 17:56:53 följande:

Jag funderade på det, men då man får bekosta det själv ca 6000-10000 kr så gör jag moderkaksprov istället.

Shia så svindyrt!!! De försöker verkligen tjäna pengar på oss oroliga gravida.
  • Mamma Lotta
    Ankissen skrev 2015-10-15 18:04:05 följande:

Shia så svindyrt!!! De försöker verkligen tjäna pengar på oss oroliga gravida.

Jag hade kunnat tänka mig att betala max 1500 men det är än så länge bara en del privata kliniker som gör det och då ligger det på det priset tyvärr
    Att tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter.
  • tessan120
    Amanda811 skrev 2015-10-15 17:06:52 följande:
    När slog illamåendet till för dig? När kan man börja "förvänta sig" att illamåendet kommer som ett brev på posten? 
    För mig slog det till samma dag som jag gick in i vecka 8. Visste inte att man kunde må så illa. Hoppas du klarar dig!
  • Moneal
    JaninaH skrev 2015-10-15 14:47:36 följande:

har någon gjort ett ultraljud i vecka 6+2? vad visade det för er? vad sade dom?

var inne på ul i dag, i vecka 6 och då såg man inga hjärtslag.

men i din vecka borde de kunna se.
  • tessan120
    Amanda811 skrev 2015-10-15 17:19:20 följande:
    Jag har ingen aning om vad ett privat ul kostar här i krokarna men antar att det är några kronor.. Det är väl bara att ta en dag i taget och verkligen hoppas på att allt går vägen. Vi har nog bestämt oss för att inte göra något kub-test. Vi har inga några kromosomförändringar i släkten och jag har åldern på "rätt" sida (är snart 25). Det skulle kosta 1500 att göra ett kub-test i vårt landsting och det är vi inte beredda att betala (om vi inte av någon anledning blir rådda av bm att göra det).

Det är bara att som sagt ta en dag i taget och vänta till v 18-19 när det är dags för rul :P Men oj, vad långt fram det är!!!
    Samma som för oss. Vi är också tvungna att betala kub själva och har bestämt oss för att inte göra det. Vi är inte i någon riskgrupp och efter samtal med BM känner jag mig rätt lugn. Så vi väntar också till RUL. Vi har nästa besök hos bm 4 november och ska då boka in RUL, jag hoppas på att få en tid innan jul men antar att det kan bli svårt.

Känns som en otroligt lång tid dit bara....
  • AlexB
    Smälter skrev 2015-10-15 17:53:56 följande:

Jag har fått tipset av barnmorska att om man är orolig kan man göra ett digitalt gravtest. Eftersom jag är gravid med ivf görs ett vul runt v 7. Så om jag gör ett test lite då å då kan jag se på testet om veckorna ändrar sig. Har testet fastnat på tex v3-4 men jag vet att jag är i v6, ja då vet man att det inte gått så bra.

Vad är det för test man kan köpa som går så högt upp i veckor? Och vart köper man det?
  • Fia80
    grodan999 skrev 2015-10-15 19:47:14 följande:

Dp var det kört för mig. Färskt blod o magont :'(

Hoppas inte det jag håller mina tummar att bländande slutat snart

Kram
Svar på tråden Junibebisar 2016