• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Ankissen

Gaa idag har jag firat min födelsedag med att äta tårta, några grillchips och till middag en taco i pitabröd. Attans vad jag mår illa. Jag kanske mår så bra som jag gjort hittills för att jag skött mig och ätit bra. Knaprar på ett äpple och försöker stå ut. Turligt nog kanske blev mannen sjuk så kalaset blev inställt. Jag har kunnat sova i soffan och ta hand om mitt illamående. Här fick jag för att jag gnällde för några timmar sen att jag vill ha mer symptom och att jag inte kände mig gravid. Det gör jag nu... ;)

• undrar80

Hej!
    Jag går in i v.6 på söndag (tror jag) väntar andra barnet som är beräknat till 18 juni :)
    Min son är född 2006, så det blir en sladdis.
    Jag har tack och lov inte mått illa än... känner mig bara yr emellanåt. Förra gången mådde jag så illa att jag vill spy, men det gick inte.

Men illamåendet kommer kanske snart :(  Läst att det är vanligt att det kommer runt v.7-8..

• Tudelu

Jag tror jag håller mig kvar ett tag till här. Verkar som blödningarna inte är så ihållande. Två gånger har det kommit färskt blod , men bara någon matsked och slutat direkt efter knappt en kvart.

Dom bruna flytningarna håller dock i sig.

Men nu börjar jag få ganska så ont i tuttarna igen och magen har återtagit sin svullna gravidform.

Får VUL på måndag men ska se om jag inte kan få åka in under helgen istället, denna ovisshet tär.på mig något enormt. Att pendla mellan hopp och förtvivlan flera gånger per dag känns så jäkla jobbigt !

Kvinnokliniken säger att det är 50/50. Antingen mf eller helt normala blödningar . Känns inte ett dugg bättre att prata med dom, även om det ju förmodligen är sanningen. Digitala testet har iaf ökat i veckor som det ska, om nu det är nåt att få hopp över :/

• Grus grus
    undrar80 skrev 2015-10-16 22:22:03 följande:

Hej!

Jag går in i v.6 på söndag (tror jag) väntar andra barnet som är beräknat till 18 juni :)

Min son är född 2006, så det blir en sladdis.

Jag har tack och lov inte mått illa än... känner mig bara yr emellanåt. Förra gången mådde jag så illa att jag vill spy, men det gick inte.

Men illamåendet kommer kanske snart :(  Läst att det är vanligt att det kommer runt v.7-8..

Väntar också andra barnet och min dotter är född 2006. Har din son sagt något om längtan efter syskon? Min dotter har alltid sagt att hon vill ha syskon, ända tills för ett år sedan då hon sa att det var mysigt att vara själv. Hennes bästa vän har två syskon och de tre barnen delar rum, så blir ganska högljutt när min dotter är där. Så nu hoppas jag att hon ändå kommer se detta som något positivt när vi berättar.
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • RockyKiwa

Hej! Är 40+ och fick missfall v.9 förra hösten,har nu lyckats bli gravid igen efter 8 mån försök :)Hade faktiskt gett upp tanken på att nånsin bli gravid igen med tanke på min ålder, men nu är jag i v.4+6 och mycket kan hända! Vi tar en dag i taget:)

• undrar80

Min son har 3 bonussyskon som han träffar varannan vecka. Han önskar sig en lillebror. . En "riktig". Så vi får se om det blir syster eller bror :)

Jag tror att din dotter kommer bli jätteglad över att få ett syskon ???? Hur gammal är du? Jag har precis fyllt 35 och bor i Västra Götaland.

Typ 2 veckor innan jag blev gravid med sonen som föddes 2006 så hade jag ett tidigt missfall i v. 6-7. Så man är lite orolig nu också såklart..

• undrar80
    undrar80 skrev 2015-10-16 23:28:06 följande:

Min son har 3 bonussyskon som han träffar varannan vecka. Han önskar sig en lillebror. . En "riktig". Så vi får se om det blir syster eller bror :)

Jag tror att din dotter kommer bli jätteglad över att få ett syskon ???? Hur gammal är du? Jag har precis fyllt 35 och bor i Västra Götaland.

Typ 2 veckor innan jag blev gravid med sonen som föddes 2006 så hade jag ett tidigt missfall i v. 6-7. Så man är lite orolig nu också såklart..

Grus: Sorry.. det gick tydligen inte att använda smilegubbe från mobilen. ..det blev massa frågetecken istället. . Så istället för 4 frågetecken efter "få ett syskon " så skulle det vara en glad gubbe. . ;p
  • meliindaelizabeth

Hoppar in här jag också ??????

23 år, från Skövde

Enligt egna beräkningar borde bf vara 18 juni så är i v 5.

Fortfarande jätte svaga, knappt synliga plus på gravtest men en hel del symptom.

Ömma bröst, illamående, supertrött hela tiden, kissar hela tiden osv.

Två missfall och ett ma tidigare och inga barn så hoppas det går vägen denna gång ????

• Mamma Lotta
    RockyKiwa skrev 2015-10-16 23:25:07 följande:

Hej! Är 40+ och fick missfall v.9 förra hösten,har nu lyckats bli gravid igen efter 8 mån försök :)Hade faktiskt gett upp tanken på att nånsin bli gravid igen med tanke på min ålder, men nu är jag i v.4+6 och mycket kan hända! Vi tar en dag i taget:)

Grattis, är 42 väntar nr 8! Lycka till och välkommen!
    Att tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter.
Svar på tråden Junibebisar 2016