• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • knaappeen
    grodan999 skrev 2015-10-16 10:24:45 följande:

Ja värdelös hantering här i Västerås. 1177 var riktigt sämst också som bad mig förklara hur mkt blod det kommit och om jag var yr, på en skala 1-10 hur ont det gör osv. Vem har tid och lust att svara på sånt nät man panikgråter och blodet rinner :(

Jag vet att missfall är vanligt men bara för det ska man inte behöva nonchaleras :/

Får tänka positivt att allt har en mening helt enkelt...

Åhh så tråkigt! Dem är värdelösa här i Västerås. Minns mitt förra MA... Vidrigt hur de var ignorant o kalla.
    MA första grav med första barnet i v 12(nov) Nya tag nu minbebis.com/blogg/knappen/
  • Fia80

Ja värdelös hantering här i Västerås. 1177 var riktigt sämst också som bad mig förklara hur mkt blod det kommit och om jag var yr, på en skala 1-10 hur ont det gör osv. Vem har tid och lust att svara på sånt nät man panikgråter och blodet rinner :(

Jag vet att missfall är vanligt men bara för det ska man inte behöva nonchaleras :/

VA så dumma frågor. Om de kunde lägga ner den tiden i telefon så kunde de ju lika gärna ta in dig.
  • Moneal

fy vilka idioter!

Håller tummarna för att det knte är någon fara i alla fall <3
  • Mamma Lotta
    mallar skrev 2015-10-16 08:15:14 följande:

Ja fy, det kostar skjortan. Men vi ska nog höra det iaf. Gjorde kub i förra graviditeten och fick så dåliga resultat. Det medförde en oro hela graviditeten att vi inte vill göra igen.

Ska du göra kub först eller varför väljer du att göra moderkaksprov? Finns någon speciell anledning eller är du bara orolig. Tänker iom att det kan medföra viss risk för missfall.

Jag har gjort moderkaksprov tidigare pga ålder, jag hoppar över kub då jag vill ha svar direkt och slippa att oroa mig. Missfallsrisken är 0,5-1 % och enligt de läkare jag pratat med så vet man inte om det är provet i sig som orsakat missfall eller om det hade blivit missfall även utan provet!
    Att tala innan man tänker är som att torka sig i arslet innan man skiter.
  • annieh897

Jag berättade för chefen igår eftersom jag inte mår så bra. Imorse kom han in i mitt rum och frågade hur jag mådde, och tipsade om att hans sambo använde åksjukeband mot illamående. Det var lite rart av honom tycker jag :)

• Moneal
    annieh897 skrev 2015-10-16 12:55:54 följande:

Jag berättade för chefen igår eftersom jag inte mår så bra. Imorse kom han in i mitt rum och frågade hur jag mådde, och tipsade om att hans sambo använde åksjukeband mot illamående. Det var lite rart av honom tycker jag :)

vad gulligt! :)
  • grodan999

Hej på er. Lämnar träden då jag fick konstaterat missfall, inget foster kvar. Tack för allt stöd och läkaren jag träffade nu var otroligt omtänksam och snäll.

• Ankissen

Stackars er som får missfall! :( Usch idag känner jag mig inte alls gravid. Jag har lite lätt molvärk i magen bara och lite ömma bröst. Det är himla läskigt att inte veta känner jag

Plusset blir starkare och starkare och jag blöder inte. Men jag vill må sämre!

• frestelsen

Mår illa. Ont i pattar och höger ljumske samt mensvärk.. trött grinig fryser.. dagens gnäll! 5+4-5+6

Vet inte riktigt hur jag ska räkna. Sista mens 5 sep, brukar ha en 29, 28 dagars cykel. Nån som vill hjälpa mig att förstå?

Haha när jag fick min dotter (14år) jag 34 va det liksom bara v. 1-40 ;)

• JaninaH
    frestelsen skrev 2015-10-16 15:08:47 följande:

Mår illa. Ont i pattar och höger ljumske samt mensvärk.. trött grinig fryser.. dagens gnäll! 5+4-5+6

Vet inte riktigt hur jag ska räkna. Sista mens 5 sep, brukar ha en 29, 28 dagars cykel. Nån som vill hjälpa mig att förstå?

Haha när jag fick min dotter (14år) jag 34 va det liksom bara v. 1-40 ;)

detta är vad jag får upp på en graviditets utråknare här på fl
    Uträkningen är baserad på dagens datum: Fri 16 Oct 2015.

Din graviditet började: Sat 05 Sep 2015
    Din menscykel är: 28 dagar
    Du blev gravid ungefär: Sat 19 Sep 2015 (ägglossning)

Du är på dag 42 av 280. (15%)

Du är i vecka 6
    Du har gått igenom 5 hela veckor och 6 hela dagar (v5+6)
    Du är i månad 1
    Du är i lunarmånad 2
    Du är i trimester 1
    Beräknat förlossningsdatum: Fri 10 Jun 2016
    238 dagar kvar tills beräknad förlossning
    Den dagen som jag får hålla dig i min famn, den dagen kommer mitt liv vara fullbordat!
Svar på tråden Junibebisar 2016