• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Moneal
    tiinytoes skrev 2015-10-16 07:46:54 följande:

Går in i vecka 8 idag... illamåendet håller sig i och är tröttare än jag vet inte vad... som att gå i en dimma ibland..hur länge tror ni man kan dölja magen under kläderna? Hade velat göra det till RUL men känns svårt ;)

vi får hoppas att den svullna magen snart lägger sig igen :)

Det är svårt att dölja fram till vecka 19/20....ska själv försöka mig på det för första gången, får se hur det går :)
  • JaninaH
    Moneal skrev 2015-10-16 07:48:36 följande:
    Ja , sova dåligt det gör en annan oxå.

Dagtid kan jag sova men inte nattetid, drömmer för mycket :-/
    jag drömmer inte alls, jag brukar vara duktig på att drömma men nu INGENTING haha! Kanske är för att jag knappt sover! men det är ju innan djupsömn man drömmer så jag kanske borde drömma. nej usch älskar att sova, men min hjärna vill ej!
    Den dagen som jag får hålla dig i min famn, den dagen kommer mitt liv vara fullbordat!
  • tiinytoes
    Moneal skrev 2015-10-16 07:50:09 följande:

vi får hoppas att den svullna magen snart lägger sig igen :)

Det är svårt att dölja fram till vecka 19/20....ska själv försöka mig på det för första gången, får se hur det går :)

Ja jag fick stor mage tidigt förra grav å det lär väl inte ta längre tid med andra barnet.. lite lättare nu till vintern med att pälsa på sig kläder, sist jag var gravid var det vår och varmt ute så de va lite svårare :p
  • Cataleya

Jag stannar gärna om jag får :) kommer säkerligen gå över till juni iaf om jag nu skulle vara beräknad till slutet på maj ???? med dottern gick jag över 10 dagar. Hon va beräknad till 1 juni kom den 11 .

• mallar
    Mamma Lotta skrev 2015-10-15 17:56:53 följande:

Jag funderade på det, men då man får bekosta det själv ca 6000-10000 kr så gör jag moderkaksprov istället.

Ja fy, det kostar skjortan. Men vi ska nog höra det iaf. Gjorde kub i förra graviditeten och fick så dåliga resultat. Det medförde en oro hela graviditeten att vi inte vill göra igen.

Ska du göra kub först eller varför väljer du att göra moderkaksprov? Finns någon speciell anledning eller är du bara orolig. Tänker iom att det kan medföra viss risk för missfall.
  • Mamma x3
    Cataleya skrev 2015-10-16 08:05:14 följande:

Jag stannar gärna om jag får :) kommer säkerligen gå över till juni iaf om jag nu skulle vara beräknad till slutet på maj ???? med dottern gick jag över 10 dagar. Hon va beräknad till 1 juni kom den 11 .

Min son var oxo beräknad 1 juni men kom den 11 juni ????
  • Äppeljuicen

Nu vågar jag mig nog på att smyga in här. Väntade från början barn i april, dock blev det ett missfall I v. 8 (7+6) den 8 september. I förrgår kväll och igår morse plussade jag på nytt 37 dar efter missfallet började. :) idag fick jag positivt på ett digitalt från rfsu.

Vet inte när i Juni jag är beräknad då jag inte vet när befruktning har skett men gissar att runt 23:de kommer bli bf. Ska ringa bm på måndag för inskrivning igen och sen boka ul för att veta hur långt gången jag är. :)

• ebe91

Hej! En till som precis plussat. Beräknad till 22/6 med andra barnet. Har en son som är 7 månader så kommer bli drygt 15 månader mellan barnen om allt går som det ska! Jag är 24 år, sambon 23. Bor i villa i norra sverige och har varit tillsammans i 8 år.

Svar på tråden Junibebisar 2016