• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • Mamacitaa
    JaninaH skrev 2015-10-15 14:47:36 följande:

har någon gjort ett ultraljud i vecka 6+2? vad visade det för er? vad sade dom?

Man såg en liten korv typ med ett pickande hjärta :) ska du på vul ?
    7 Maj/ 8 okt/21 aug/BF 2016
  • Ankissen
    JaninaH skrev 2015-10-15 14:47:36 följande:

har någon gjort ett ultraljud i vecka 6+2? vad visade det för er? vad sade dom?

Jag såg Elliot, sonen, i v6+3. Det var ett litet hjärta som slog och genom att mäta den lilla "bananen" som han var så kunde de fastställa 6+3.
  • Amanda811
    annieh897 skrev 2015-10-15 15:34:44 följande:
    Så tänkte jag också, tills illamåendet slog till riktigt ordentligt ;)
    Haha, ja jag lär ju äta upp det jag sagt både en och två gånger om jag också blir ordentligt illamående! 
  • Amanda811
    Dance dance dance skrev 2015-10-15 15:29:53 följande:
    Barnmorskan säger 7+0 men eftersom jag har en väldigt oregelbunden cykel så är jag ganska övertygad om att det är kortare än så.
    Då är du iaf längre gången än vad jag är. Jag är iofs inte helt hundra på om min app stämmer, men runt 4+5 borde jag vara. Har fått inskrivningstid hos bm i slutet på nov vilket känns som en heeeeeel evighet. Jag är sugen på att om några veckor göra ett vul, bara för att se så att kotten lever. Men å andra sidan så känner jag att äsch, det är säkert ingen fara så länge jag inte blöder eller har jätteont...
  • Amanda811
    tessan120 skrev 2015-10-15 15:47:56 följande:
    haha samma här. Efter 3 dagar med extremt illamående längtar jag tillbaka till att inte känna något alls. Så otroligt trött på detta illamående. 
    När slog illamåendet till för dig? När kan man börja "förvänta sig" att illamåendet kommer som ett brev på posten? 
  • Ankissen
    Amanda811 skrev 2015-10-15 17:05:35 följande:

Då är du iaf längre gången än vad jag är. Jag är iofs inte helt hundra på om min app stämmer, men runt 4+5 borde jag vara. Har fått inskrivningstid hos bm i slutet på nov vilket känns som en heeeeeel evighet. Jag är sugen på att om några veckor göra ett vul, bara för att se så att kotten lever. Men å andra sidan så känner jag att äsch, det är säkert ingen fara så länge jag inte blöder eller har jätteont...

Jag känner som du. Frestas ibland av att göra ultra men ett privat kostar 700 i närmaste stad och då blir jag snål. Så länge jag inte blöder heller håller jag mig lugn. Har tid måndag v.46 till bm och tycker att det är en smärre evighet. Dock när jag väl kommer dit så bokar vi nog tid för kubb! :)
  • JaninaH
    Ankissen skrev 2015-10-15 16:17:32 följande:
    Jag såg Elliot, sonen, i v6+3. Det var ett litet hjärta som slog och genom att mäta den lilla "bananen" som han var så kunde de fastställa 6+3.
    hoppas allt ser lika bra ut för mig då! 
    Mamacitaa skrev 2015-10-15 15:52:55 följande:
    Man såg en liten korv typ med ett pickande hjärta :) ska du på vul ?

ska på vul nästa vecka, då är jag i 6+2, för att jag har haft utomhavandeskap så vill man vara säker att det inte är det nu.. hoppas man ser ett pickande hjärta då <3
    Den dagen som jag får hålla dig i min famn, den dagen kommer mitt liv vara fullbordat!
  • Amanda811
    Ankissen skrev 2015-10-15 17:09:32 följande:
    Jag känner som du. Frestas ibland av att göra ultra men ett privat kostar 700 i närmaste stad och då blir jag snål. Så länge jag inte blöder heller håller jag mig lugn. Har tid måndag v.46 till bm och tycker att det är en smärre evighet. Dock när jag väl kommer dit så bokar vi nog tid för kubb! :)
    Jag har ingen aning om vad ett privat ul kostar här i krokarna men antar att det är några kronor.. Det är väl bara att ta en dag i taget och verkligen hoppas på att allt går vägen. Vi har nog bestämt oss för att inte göra något kub-test. Vi har inga några kromosomförändringar i släkten och jag har åldern på "rätt" sida (är snart 25). Det skulle kosta 1500 att göra ett kub-test i vårt landsting och det är vi inte beredda att betala (om vi inte av någon anledning blir rådda av bm att göra det).

Det är bara att som sagt ta en dag i taget och vänta till v 18-19 när det är dags för rul :P Men oj, vad långt fram det är!!!
  • Ankissen
    Amanda811 skrev 2015-10-15 17:19:20 följande:

Jag har ingen aning om vad ett privat ul kostar här i krokarna men antar att det är några kronor.. Det är väl bara att ta en dag i taget och verkligen hoppas på att allt går vägen. Vi har nog bestämt oss för att inte göra något kub-test. Vi har inga några kromosomförändringar i släkten och jag har åldern på "rätt" sida (är snart 25). Det skulle kosta 1500 att göra ett kub-test i vårt landsting och det är vi inte beredda att betala (om vi inte av någon anledning blir rådda av bm att göra det).

Det är bara att som sagt ta en dag i taget och vänta till v 18-19 när det är dags för rul :P Men oj, vad långt fram det är!!!

Superlänge till rutin ultrat. Här får alla kubtestet. Jag är dessutom 36 så det känns viktigt att testa. Lite som en skyldighet med mot de två jag redan har.
  • Smälter

Jag har fått tipset av barnmorska att om man är orolig kan man göra ett digitalt gravtest. Eftersom jag är gravid med ivf görs ett vul runt v 7. Så om jag gör ett test lite då å då kan jag se på testet om veckorna ändrar sig. Har testet fastnat på tex v3-4 men jag vet att jag är i v6, ja då vet man att det inte gått så bra.

Svar på tråden Junibebisar 2016