• Wielkip

Junibebisar 2016

Välkomna till nya tråden för oss som väntar barn mer BF under juni månad 2016!

BF/infolista nedan;

6/6 WielkiP (24 år, Skövde, tredje barnet)

Dottern Charlie Mars-12. Sonen Sigge Oktober-13
  • Svar på tråden Junibebisar 2016
  • annieh897

Nån som testat ingefära mot illamående? Är det bäst att köpa färsk ingefära och koka den, eller hur gör man?

• meliindaelizabeth

Usch, har fått en blödning nu på förmiddagen och är livrädd. Har ju dessutom bara fått väldigt svaga plus på gravtest så känns ju väldigt oroväckande typ.

I förra grav fick jag ett "ganska" starkt plus i v 6, men så fick jag en blödning i v 11, åkte in till akuten och de gjorde ett vul, fick se ett litet hjärta slå och de sa att allt var bra.

En vecka senare, i v 12, började blödningarna bli starkare typ så åkte in igen och då vart de inga hjärtslag och efter ännu en vecka blev det konstaterat att det var ett MA.

Är därför livrädd just nu eftersom det var såhär det började sist, dessutom är det nästan exakt ett år sedan nu, och vill aldrig gå igenom det igen :(

Har ytterligare två missfall bakom mig innan det förra året, och då har det också börjat typ liknande.

Har dock åkt på världens förkylning och hosta så hoppas ju typ att det blöder pga att jag hostar som en dåre, och att den som växer i magen mår bra ;/

• Orkide

Melindaelizabeth: Ånej stackare. Jag hoppas att det är en normal blödning och att pyret mår som han/hon ska. Vilken vecka är du i? Håller alla tummar jag kan!

• meliindaelizabeth

Orkide: jag tror att jag är i v 5 går in i v 6 imorgon om jag räknat rätt.

Dom sa på gyn förra året att blir jag gravid igen så kommer jag få gå på kontroller varannan vecka IOM att jag fått tre missfall tidigare.

Dock har jag ju inte fått så starka plus som sagt så har inte ens ringt mvc för inskrivning då jag tänkt vänta ett tag med att ta test för att se om det blir starkare. Jag har ju iallafall kvar alla symptom och sådär, så har ju ett litet hopp kvar men är så rädd, vill inte gå igenom något mer missfall för det är så hemskt och det får en verkligen att må så dåligt. :(

Ska göra ett test ikväll och ett på morgonen imorgon och se om det visar nåt, om de inte visar mer än vad det gjort innan så kanske jag ändå ska ringa gyn och prata med dom? :/

• Orkide

meliindaelizabeth: Hoppas dina test visar starkare snart och att du får behålla pyret

Idag är jag så stolt jag klarade teoriprovet, håller på att ta körkor. Nu är det bara dumma teorin kvar :-/ Lagom trött idag

• meliindaelizabeth

Orkide: tack <3

Och grattis! Teorin klarar du nog, har själv inte körkort så vet inte hur själva provet är men de jag känner säger att det är lättare än vad dom trodde, de som kuggat har klarat på andra försöket så håller tummarna att du klarar det på första :)

• Tudelu

Började blöda lite mer igen och gick bokstavligt talat dubbelvikt av smärta under en halvtimme här hemma . Nu har smärtan avtagit men blöder fortfarande, mörkrött och ganska så sparsamt , men vettetusan..

Ringde 1177 men dom vägrar fortfarande ta in mig, fast jag försöker med att jag har ont på ena sidan tillochmed. Kärringen försökte tuta i mig att det är hellugnt så länge testet visar positivt. Det kan det ju göra i föera veckor efter ett missfall med, så det var ju enbart tecken på okunskap och inte ett dugg lugnande :(

• Wielkip
    meliindaelizabeth skrev 2015-10-17 15:00:30 följande:

Usch, har fått en blödning nu på förmiddagen och är livrädd. Har ju dessutom bara fått väldigt svaga plus på gravtest så känns ju väldigt oroväckande typ.

I förra grav fick jag ett "ganska" starkt plus i v 6, men så fick jag en blödning i v 11, åkte in till akuten och de gjorde ett vul, fick se ett litet hjärta slå och de sa att allt var bra.

En vecka senare, i v 12, började blödningarna bli starkare typ så åkte in igen och då vart de inga hjärtslag och efter ännu en vecka blev det konstaterat att det var ett MA.

Är därför livrädd just nu eftersom det var såhär det började sist, dessutom är det nästan exakt ett år sedan nu, och vill aldrig gå igenom det igen :(

Har ytterligare två missfall bakom mig innan det förra året, och då har det också börjat typ liknande.

Har dock åkt på världens förkylning och hosta så hoppas ju typ att det blöder pga att jag hostar som en dåre, och att den som växer i magen mår bra ;/

Håller tummarna att allt är bra, så jag kan ha en mammaledig i samma ålder i samma stad i juni :D
Svar på tråden Junibebisar 2016