• springa

BF juli 2016

Tänkte jag startar tråd för Bf juli 2016 då jag plussade för ett par dagar sedan på ÄL+10, och 3 gånger efter det ;).Detta är vårt 3e barn :) 

Fler som plussat med Bf juli? :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 10:30
    BF
    14/7 Springa- tredje barnet
    17/7 Theta- andra barnet
    17/7 Halo83- tredje barnet
    18/7 Millan1984- andra barnet
    20/7 Karniia - tredje barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 18:12
    BF för Julimammor här:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:27
    BF julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/leave%3A//www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1%23m1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-11-09 19:40
    BF-lista julimammor 2016:
    www.familjeliv.se/forum/thread/75980367-bf-lista-julibebisar-2016/1

• Svar på tråden BF juli 2016
  • Anonym (Carro)

Har sovit så dåligt inatt, varit sjukt nervös inför dagens ultraljud men allt såg toppen ut är i v 10 (9+2)

• tovemaja

Väntar andra och fick första i vintras... Har definitivt börjar utveckla en liten kula redan!

MammaTillBäbis skrev 2015-12-17 17:28:12 följande:

Härligt att det ser så bra ut för många som fått kika.

Måste fråga er som väntar andra eller tredje (eller ännu senare i ledet) har er mage börjat synas ännu?

Min är jättestor för att vara v.12. Och jag trodde det bara var gaser men nu har jag vart magsjuk ett par dagar och magrare av ordentligt runt omkring och magen är typ större nu. :-O

• Körsbärsblomma

Måste fråga er som väntar andra eller tredje (eller ännu senare i ledet) har er mage börjat synas ännu?

Min är jättestor för att vara v.12. Och jag trodde det bara var gaser men nu har jag vart magsjuk ett par dagar och magrare av ordentligt runt omkring och magen är typ större nu. :-O

Jag är i v 11(10+3) och har börjat få mage. Börjar bli svårt att dölja och det är mitt andra barn.
  • MålaMittHjärta

Detta är min tredje graviditet med (förhoppningsvis) andra barnet och är i v 11+4, min magen var väldigt svullen runt v 9-10 men tycker det har lagt sig lite även om jag är lite mer svullen på kvällarna.
    Men tror snart att det börjar synas rejält...
    18/3- 2012 dagen då mitt liv förändrades
  • MammaTillBäbis

Då verkar det som det förekommer att magen syns redan när man är "omväntare ". Oroade mig för att jag blivit tjock, men syns inte på vågen ännu. Och uppblåst är den ju inte. Mysigt men svårt att dölja för arbetskamraterna snart då. Tänkte kanske berätta efter julledigheten.

• Moorii

Jag väntar mitt första barn, andra graviditeten. Jag har varit svullen sen två dagar innan jag plussade och nu i vecka 10 (9+5) så passar mina vanliga kläder inte längre och börjar oroa mig för att kollegor ska lista ut det. Trots att jag sett pyret leva så är det svårt att lita på att det fortfarande lever.. Inväntar nu kub 12/1. Olidlig väntan!

• Royalle

Mitt tredje barn och min livmoder känns redan strax över blygdbenet, eller mitt emellan det och naveln. Är det normalt i v 10 om man haft barn innan eller ska jag oroa mig för tvillingar?

• moja
    Moorii skrev 2015-12-17 22:30:52 följande:

Jag väntar mitt första barn, andra graviditeten. Jag har varit svullen sen två dagar innan jag plussade och nu i vecka 10 (9+5) så passar mina vanliga kläder inte längre och börjar oroa mig för att kollegor ska lista ut det. Trots att jag sett pyret leva så är det svårt att lita på att det fortfarande lever.. Inväntar nu kub 12/1. Olidlig väntan!

Jag fick också se vår skatt för några dagar sen, och ändå har jag svårt att lita på att allt är okej...jobbigt när det är så :/ har ultraljud 7.1.... Känns som en evighet dit :p
  • Väntande

Jag känner en tydlig "hård boll" när jag ligger på rygg om jag är kissnödig ... Är det livmodern som trycks upp eller är det urinblåsan?? Det måste väl vara livmodern va?

Svar på tråden BF juli 2016