• lenaerik86

Augustibebis 2016

Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?

• Svar på tråden Augustibebis 2016
  • sisak
    sunflower79 skrev 2016-01-04 19:03:57 följande:
    Hos min mvc sa jag bara att jag var lite orolig för missfall pga 2 tidigare mf. Då bokade hon in mig på nästa lediga tid till läkaren för tidigt ul. Så jag tror det skiljer sig från kommun till kommun tyvärr
    Ja det måste vara så
  • sisak
    lillepitbull skrev 2016-01-05 06:13:39 följande:

Mår så jävla illa!! Hela tiden! Vad kan man göra?!

Jag älskar kaffe och kan knappt dricka det längre... :(

Ska prova ära lite ägg nu får se om det hjälper..

Idag kom illamåendet för mig, killen stod och stekte korv i köket och jag höll på att dö av fett stek ångorna uääk. Jag som är en riktig kaffetant tål inte ens doften av kaffe längre.
  • Linisela

Hejsan, jag är 21 och första gången gravid. BF 3 Augusti. Jag undrade om det finns några bra gravidbloggar, skulle ju vilja hitta någon som är i ca. samma vecka som mig, jag går in i vecka 11 imorgon. Följer mest gravid bloggar som är i 20-30 men skulle vara roligare att följa någon i samma vecka. Tacksam för tips!

• Nicomel

Har någon bra tips mot illamående? Jag mår konstant illa, är i vecka 9. Har använt såna åksjukeband som man har runt handlederna men de funkar sådär. Postafen tabletter, är det någon här som testat det?

• LouiseJoh
    Linisela skrev 2016-01-05 14:39:35 följande:

Hejsan, jag är 21 och första gången gravid. BF 3 Augusti. Jag undrade om det finns några bra gravidbloggar, skulle ju vilja hitta någon som är i ca. samma vecka som mig, jag går in i vecka 11 imorgon. Följer mest gravid bloggar som är i 20-30 men skulle vara roligare att följa någon i samma vecka. Tacksam för tips!

Hej,

Jag går också in i vecka 11 imorgon, och är precis som du på jakt efter bra gravidbloggar som ligger i ungefär samma vecka. Har letat massor men det verkar va svårt att hitta. Kanske kommer upp fler när vi gått några veckor till. Hoppas jag!Drömmer Men om någon annan har hittat så kom gärna med tips!!!

• Linisela
    Nicomel skrev 2016-01-05 17:47:47 följande:

Har någon bra tips mot illamående? Jag mår konstant illa, är i vecka 9. Har använt såna åksjukeband som man har runt handlederna men de funkar sådär. Postafen tabletter, är det någon här som testat det?

För mig hjälper det om jag får något i mig direkt när jag vaknar. Salta kex är en favorit. Och sen att man äter med jämna mellanrum under dagen. Skippar jag frukosten eller hinner börja må illa innan jag hunnit äta frukost så mår jag dåligt och kräks hela halva dagen men äter jag ett par salta kex innan jag stiger upp och sen gör en ordentlig frukost så har jag inga problem alls med illamåendet. Hoppas det löser sig för dig med för dessa dagar med illamående är inte alls kul!
  • Myran76
    Nicomel skrev 2016-01-05 16:47:47 följande:

Har aldrig testat några medel. Men som Linisela säger så tipsar många om att äta något litet direkt man vaknar och sedan inte låta det gå för långt mellan måltiderna.

Jag är inte särskilt sugen på någon mat men vissa grejer har jag lärt mig funkar för mig så det kanske gäller att hitta sin grej. Tex tycker jag nästan alltid att det är gott att äta Fuji äpplen (riktigt krispiga). Min syster åt mandariner i massor. Vindruvor funkade vid min förra graviditet. Så jag ser till att alltid ha hemma och med mig av något jag kan äta när jag känner minsta lilla hunger. Det kan stilla illamåendet innan det hinner sätta sig. För många är det kolhydrater som gäller, kex, enkla pastarätter osv.

Och be folk omkring dig att inte göra saker som luktar mycket, tex steka korv. Jag är också ömtålig mot det och andra starka dofter. 

Många säger att ingefära hjälper. Vet inte om det stämmer men jag gillar att göra ett slags "te" på färsk ingefära, citron och lite honung. Med hett vatten. Det smakar alltid gott nu, även om det inte tar bort hungern. 
  • Josefineq

Jag har också testat åksjukeband och tycker de är sådär.. Köpte därför prostafen och det hjälper mig i alla fall! Min BM rekommenderade det också, så köp det :)

Nicomel skrev 2016-01-05 16:47:47 följande:

• lalle86

Är gärna med i denna tråden. :) BF 12/8, är 29 år och de blir vårt första barn. :) Mådde vansinnigt illa hela julen och nyår men efter lite experimenterande har de nu blivit uthärdligt! :)
    Allt är så nytt och spännande!Tungan ute

Svar på tråden Augustibebis 2016