• lenaerik86

Augustibebis 2016

Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?

• Svar på tråden Augustibebis 2016
  • Spartacus

Hej igen alla! (Chocken har börjat lägga sig nu)...

32, Väntar nr 4 I början av augusti (5e enligt uträknaren) och är då i v 8. Har vetat sedan v 4 så känns som en evighet mår illa typ hela tiden och ser fram emot julledigt efter 2 dagar jobb till.

Ringde mvc idag och fick direkt tid för att ses och för ul v 13 i mitten av januari, det känns skönt med en milstolpe!

Måste berätta för min chef imorgon pga omorganisation och rätt synlig kula redan ???? ryktet går liksom.... önska mig lycka till!

• Kia82
    Spartacus skrev 2015-12-21 19:56:34 följande:

Hej igen alla! (Chocken har börjat lägga sig nu)...

32, Väntar nr 4 I början av augusti (5e enligt uträknaren) och är då i v 8. Har vetat sedan v 4 så känns som en evighet mår illa typ hela tiden och ser fram emot julledigt efter 2 dagar jobb till.

Ringde mvc idag och fick direkt tid för att ses och för ul v 13 i mitten av januari, det känns skönt med en milstolpe!

Måste berätta för min chef imorgon pga omorganisation och rätt synlig kula redan ???? ryktet går liksom.... önska mig lycka till!

Grattis! Kul med någon mer som har lite större familj.

Förlåt för att jag frågar men vad är anledningen till ett ultraljud så tidigt, är det ett Kub du ska göra?
  • Mrs.Brightside

Hann inte med när förra tråden startades och nu är den full. Någon som vill starta en till tråd för oss som ska ha i augusti och vill följas åt några stycken men inte prata på Fb? Typ vi långsamma som inte hann med eller grupp 2 i aug 2016?

• PD1984
    Mrs.Brightside skrev 2015-12-21 21:46:48 följande:

Hann inte med när förra tråden startades och nu är den full. Någon som vill starta en till tråd för oss som ska ha i augusti och vill följas åt några stycken men inte prata på Fb? Typ vi långsamma som inte hann med eller grupp 2 i aug 2016?

Jag hänger gärna på den om nån startar den :)
  • Elvrond
    PD1984 skrev 2015-12-21 21:54:25 följande:

Jag hänger gärna på den om nån startar den :)

Jag med! :)

plussade tidigare idag och är i v5 enligt senaste mens :)
  • I am Annahoj

Jag startade en grupp för 3 veckor sedan, vi har 70 medlemmar hittills Glad
    Om ni vill gå med så kan ni PM'a mig den mailadress som är kopplad till FB-kontot.

• rutigsvans
    FruFrau skrev 2015-12-15 07:00:47 följande:
    Okej! Vad bra! Mina TSH värden hade också höjts, från 5,4 till 6,8 på bara 8 dagar! De såg också att T4 var för lågt, 10,2. Började med levaxin igår också! Hoppas hoppas att det går bra för oss! Min barnmorska o läkare har varit superlugna kring allt men är själv nojjig. Vad bra att du fick hjälp så fort! Vilken vecka är du i? Jag började med levaxinet igår på 5+5 (skrev fel i ett tidigare inlägg! :) )

Jag har inte en aning om mina värden alls, är lite nojjig ändå!

samma här, fick en tid 4 januari för att prata med läkaren så då ska jag liksom gå och fundera i över 3 v (från jag fick veta om det) vill veta allt NU!

jag började med det i v 6+6, undrar hur lång tid det tar innan man kanske känner sig lite piggare om det nu blir så eller om man är trött av grav ändå :)

du får ursäkta segt svar men inte varit inloggad på länge :)

• FruFrau
    rutigsvans skrev 2015-12-22 11:23:21 följande:

Jag har inte en aning om mina värden alls, är lite nojjig ändå!

samma här, fick en tid 4 januari för att prata med läkaren så då ska jag liksom gå och fundera i över 3 v (från jag fick veta om det) vill veta allt NU!

jag började med det i v 6+6, undrar hur lång tid det tar innan man kanske känner sig lite piggare om det nu blir så eller om man är trött av grav ändå :)

du får ursäkta segt svar men inte varit inloggad på länge :)

Okej! Förstår att du har massor frågor! Efter 5 dagar med medicin började jag faktiskt känns skillnad! 25 microgram äter jag. Och det har hållit i sig. Själva toppen av den sjukliga känslan är borta! Men jag kunde ringa min barnmorska och fråga om lite sker innan jag fick tag på läkaren. De hade tillgång till min journal, kanske det är ett alternativ? Om ca 2 veckor är det dags för blodprov igen för att se om värderna är bättre, det kommer gå fort. :) gå in här och läs lite om du vill www.hypotyreos.info, annars finns en del info på 1177 :)
Svar på tråden Augustibebis 2016