• lenaerik86

Augustibebis 2016

Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?

• Svar på tråden Augustibebis 2016
  • annacnummertre
    happylife skrev 2015-12-15 18:07:28 följande:
    Då kanske jag inte heller får tid, vart försökte du boka? Min bm skulle boka ultragyn Odenplan eller på Sophiahemmet men de lät på henne som de fanns tid, men vi får väl se...skulle komma kallelse i brevlådan :)
    Ultraljudsbarnmorskorna, den i Liljeholmen. Har även gått på Mamma Mia tidigare, så jag ska ringa dit imorgon och se om de har i mellandagarna. Jag är från en större stad nära SThlm., och där finns bara 2 privata gyn som inte gör VUL om man inte blöder typ. Och landstinget här vägrar, därför har jag kört nästan alla ultraljud utom RUL i Stockholm mina tidigare graviditeter :)

Sophiahemmet kanske man skulle testa ringa till :)
  • annacnummertre
    happylife skrev 2015-12-15 18:09:10 följande:

Mamma Mia i Kista kan du höra me!

Great! Gick på den vid Östermalm förut, men KIsta är lättare att köra till :D
  • happylife
    annacnummertre skrev 2015-12-15 18:14:08 följande:

Ultraljudsbarnmorskorna, den i Liljeholmen. Har även gått på Mamma Mia tidigare, så jag ska ringa dit imorgon och se om de har i mellandagarna. Jag är från en större stad nära SThlm., och där finns bara 2 privata gyn som inte gör VUL om man inte blöder typ. Och landstinget här vägrar, därför har jag kört nästan alla ultraljud utom RUL i Stockholm mina tidigare graviditeter :)

Sophiahemmet kanske man skulle testa ringa till :)

Bara att ringa runt, nån borde ju ha tid innan årsskiftet!

Jag bad om ett innan nyårsafton, vill så gärna veta innan nya året börjar! Känns symboliskt på nåt sätt..
  • HJohannesson

Hej allesammans ! Nu börjar vi bli många blivande mammor i augusti, kul !! :)

Jag undrar om ngn känner som jag, att det vore skitsamma om jag inte åt på hela dagen?

Så fort jag börjar äta mår jag jättedåligt! Jag som alltid kunnat äta STORA portioner innan (matvrak).

Jag kan äta en maträtt en gång sen vill jag aldrig äta det igen. Jag vet inte vad jag ska göra. Någon som har tips?

(Kex funkar men det kan man inte leva på)

• Sannasofia

Jasså så kul att man kan ha så olika symtom. Förra veckan ville jag ha hamburgare varje dag:) :)

Blivandetvåbarnsmamma91 skrev 2015-12-15 15:24:34 följande:

Tur jag inte är ensam om värken!

Jag känner ingen hunger men när jag väl gör kan jag äta hur mkt som helst utan att bli mätt, har ovanligt med sötsug så springer runt ovh småäter mer än vanligt haha

är i V6+2

• laila88

Alltså hur ska man klara hålla ut till RUL?! :/ går runt å nojjar idag. Har gjort tidiga vul alla andra gånger jag gått så pass långt och fick se ett ma en gång av dom v 9. Men tror inte man får vul om man inte tror nått är fel. Ikväll har jag haft lite jobbigare värk i ryggslutet å magen så oroar mig jätte mycket. Tror jag ringer bm imorgon å försöker surra om oron. Hade inte tänkt ringa fören efter v10 men ja måste få höra av expertis va som sägs. Har ju fått starka plus, 2-3v på digitalt, mår illa, tål inte endel lukter, så det talar ju för att allt är bra. Men ändå gör värken en orolig. Inte lika stark som mensvärk men..

• Tudelu
    laila88 skrev 2015-12-15 20:49:23 följande:

Alltså hur ska man klara hålla ut till RUL?! :/ går runt å nojjar idag. Har gjort tidiga vul alla andra gånger jag gått så pass långt och fick se ett ma en gång av dom v 9. Men tror inte man får vul om man inte tror nått är fel. Ikväll har jag haft lite jobbigare värk i ryggslutet å magen så oroar mig jätte mycket. Tror jag ringer bm imorgon å försöker surra om oron. Hade inte tänkt ringa fören efter v10 men ja måste få höra av expertis va som sägs. Har ju fått starka plus, 2-3v på digitalt, mår illa, tål inte endel lukter, så det talar ju för att allt är bra. Men ändå gör värken en orolig. Inte lika stark som mensvärk men..

Det värker för mig med, molar som tusan emellanåt. Men det gjorde det med dottern också. Det känns som mensvärk när livmodern växer, så man tror ju nåt är fel. Men när jag fick mitt missfall så värkte det på ett annat sätt ändå när det började blöda, man kände liksom i kroppen att det inte var någon bra värk!
  • laila88
    Tudelu skrev 2015-12-15 21:38:48 följande:

Det värker för mig med, molar som tusan emellanåt. Men det gjorde det med dottern också. Det känns som mensvärk när livmodern växer, så man tror ju nåt är fel. Men när jag fick mitt missfall så värkte det på ett annat sätt ändå när det började blöda, man kände liksom i kroppen att det inte var någon bra värk!

Jaa, hoppas verkligen det är växtvärk alltså. Egentligen känns det ju inte som det är mf på gång men ändå leker hjärnan med en. så fort man sett plusset på graviditetstestet älskar man ju det lilla livet där inne så oron är som svår att blunda för ändå.

Men skulle va så toppen att se det med egna ögon, att det är nåt där.
  • Lellepelle89

Jag har också plusat :) första plusset någonsin och bara efter två månader utan P-piller. Inskrivning på torsdag men är sjukt nervös hela tiden. Alla pratar om missfall och mina syskon har haft några innan de fick sina barn :( Ena dagen lever jag i lyckobubbla nästa känns de som botten. Beräknad 4 aug och är nu vecka 7.

• Tudelu

Missfall känns de som är det enda man tänker på i början. Det tar fasen över hela ens liv till slut. Jag som haft sammanlagt 3 missfall är nästan bara inställd på det. Typ som om det vore helt naturligt att det förmodligen kommer sluta så! Skitjobbigt, jag vill verkligen kunna glädjas till 100 %.

Svar på tråden Augustibebis 2016