• lenaerik86

Augustibebis 2016

Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?

• Svar på tråden Augustibebis 2016
  • lengon
    Delphin80 skrev 2015-12-15 15:00:15 följande:

Hej

Vad kul att det finns tråd ör augusti bebisar. Jag själv vetat om nu i två veckor at jag är gravid men inte smält det än då vi har försökt att få syskon i fem år.
    Om allting går bra så kommer bebisen den 3/8-2016.

Jag mår redan jätte illa och är jätte doft känslig.
    Ä gärna med i facebook gruppen också om det är okey. Glad

Du måste skriva ut din mailadress så vi kan bjuda in dig! :)
  • förstabarnet

Jag har gjort sådär som man inte ska göra. Har man fått plus så ska man vara glad och njuta av graviditeten.
    Jag har dock fortsatt kolla med sticka då och då, för att se att hcg ökar. Och det har det gjort, fram till idag. Teststrecket var något svagare ikväll än det var i lördags kväll.

Bara att vänta på blödning nu? Har inte haft några symtom nån gång under denna grav, bara mer eller mindre molvärk. 
    Bör vara i 6+2 idag, minst.

• em81

Hej, tänkte presentera mig, 33 år från norra Sthlm testade positivt med fjärde barnet igår, BF 18/8 blir en liten sladdis då mina andra barn är 12,5 11,5 och 6,5 år. Men ska bli riktigt mysigt ????

• E87

Idag i v 4+6 slog CB om till 3+, vilken lättnad. Nu ska jag försöka slappna av och tänka positivt.

Vi tänkte berätta på julafton för familjen. Hu gör nu andra?

Jag ska träffa några tjejkompisar i helgen och dricka vin. Måste komma på någon bra lögn då jag inte är redo att berätta än. Förslag?

• happylife
    förstabarnet skrev 2015-12-16 00:45:59 följande:

Jag har gjort sådär som man inte ska göra. Har man fått plus så ska man vara glad och njuta av graviditeten.

Jag har dock fortsatt kolla med sticka då och då, för att se att hcg ökar. Och det har det gjort, fram till idag. Teststrecket var något svagare ikväll än det var i lördags kväll.

Bara att vänta på blödning nu? Har inte haft några symtom nån gång under denna grav, bara mer eller mindre molvärk. 

Bör vara i 6+2 idag, minst.

Jag ska inte säga nåt för jag är likadan, fast med CB digital.

Men, det där med att jämföra olika starka streck tycker jag inte du ska lite på Spec inte om du inte fått en ordentlig blödning med smärta! Har du blödig mycket å haft ont kanske det kan va relevant, men om inte så betyder det antagligen inget. Man har ju olika koncentration på kisset vid olika tillfällen. Det är säkert ingen fara <3
  • happylife
    E87 skrev 2015-12-16 07:36:23 följande:

Idag i v 4+6 slog CB om till 3+, vilken lättnad. Nu ska jag försöka slappna av och tänka positivt.

Vi tänkte berätta på julafton för familjen. Hu gör nu andra?

Jag ska träffa några tjejkompisar i helgen och dricka vin. Måste komma på någon bra lögn då jag inte är redo att berätta än. Förslag?

Grattis vad skönt! Jag vågar inte testa ännu, min slog över till 2-3 för ett par dagar sen så jag verkar va lite segare... V 5 idag.

Jag skyllde på att jag varit sjuk o åt antibiotika, kom inte på nå bättre! Hehe
  • happylife

Vi berättar vartefter för föräldrar å syskon, men ingen mer.

Vill att dom ska veta dels för att glädjas men också som stöd om de skulle gå som sist!

• Sannasofia

Jag är i v.6 första graviditeten så valt att berätta för mina föräldrar och min bästa vän. Just för stöd genom graviditeten och ifall nögot skulle hända som MF. Men håller tummarna på att allt går som det ska. :)

• Tudelu

Med dottern berättade vi på julafton, då var jag runt vecka 8. Men denna gång tror jag vi klarar hålla oss längre . Tänkte så småningom beställa tröja till dottern som det står "storasyster" på, som hon får ha när vi hälsar på hos våra föräldrar. Se hur lång tid det tar innan dom reagerar ;)

Svar på tråden Augustibebis 2016