• lenaerik86

Augustibebis 2016

Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?

• Svar på tråden Augustibebis 2016
  • Meriam1

Hej!

Det här är mitt första post på Familjeliv. Jag har sedan länge velat skriva men aldrig vågat, jag har till och med följt vart enda en av er och kollat så allt går bra med er. Jag fick ett positivt resultat 7/12 och är nu i vecka 8 beräknad bf 2/8-2016. Det här är första barnet och har massor med frågor, en del fick jag svar på tack vare er ;).

Skulle vilja hoppa in här och berätta lite då o då om hur saker går till med mig då jag känner mig lite vilse :p.

Önskar er lycka till! ?

• annacnummertre
    Meriam1 skrev 2015-12-18 13:57:49 följande:

Hej!

Det här är mitt första post på Familjeliv. Jag har sedan länge velat skriva men aldrig vågat, jag har till och med följt vart enda en av er och kollat så allt går bra med er. Jag fick ett positivt resultat 7/12 och är nu i vecka 8 beräknad bf 2/8-2016. Det här är första barnet och har massor med frågor, en del fick jag svar på tack vare er ;).

Skulle vilja hoppa in här och berätta lite då o då om hur saker går till med mig då jag känner mig lite vilse :p.

Önskar er lycka till! ?

GRATTIS och välkommen :)
  • Tudelu

Tog ett digitalt idag i vecka 4+3 , 2-3 visar det så nu känner jag mig lite lugnare ! Har ett till som jag tänkte ta om en vecka och se så det ökat till 3+.

Fy farao vad tiden går långsaamt!

• Tudelu

AUGUSTIMAMMOR 

1 augusti

lenaerik86

ninawest

NiHa

melissa8601

IcenLeia 

2 augusti

Nessling

HJohannesson

Asofieh

Yennie88 

PD1984 

Paulas mamma 

Emmi0306 

3 augusti

Jonken

4 augusti

grodan26 

MDKE 

5 augusti

Fröjd 

Lia87 

Sommarblomma1 

Emmibjn 

Mliizz

6 augusti

Drömmer om tre 

Fjonkis

Primavolta

7 augusti

Girl 25 

Anojj 

8 augusti

förstabarnet 

GrukanGrace 

9 augusti

Mellanstadieläraren 

sowe81 

10 augusti

Lajkie 

I am Annahoj 

11 augusti

12 augusti

13 augusti 

14 augusti

15 augusti

16 augusti

17 augusti

E87

18 augusti

19 augusti

20 augusti

21 augusti

22 augusti

23 augusti

Mimmie 2014

24 augusti

Tudelu

25 augusti

26 augusti

Symetrical

27 augusti

28 augusti

29 augusti

30 augusti

31 augusti

• Meriam1
    annacnummertre skrev 2015-12-18 14:00:36 följande:

GRATTIS och välkommen :)

Tack söta du :)))
  • primavolta
    happylife skrev 2015-12-18 11:57:28 följande:
    I måndags morse slog den över till 2-3

Jag är i v 5+3 idag. Borde kanske hålla mig till test på måndag då. Men lär inte klara mig utan att testa hela helgen!
    Helgen blir säkert jättebra!! Jag håller tummarna :)
  • Symetrical
    Yennie88 skrev 2015-12-18 12:46:49 följande:

Nu är jag 7+3 enligt mensberäkningar. Så snart kan jag förhoppningsvis andas ut ordentligt. Har väldigt lite symtom, vilket man kanske ska vara glad för men det får en att tänka lite.

Så skönt! Har du bokat nåt tidigt ul, eller?
  • primavolta
    EmelieB91 skrev 2015-12-18 13:44:22 följande:

Åkte till akuten idag då jag haft buksmärtor sedan en dag tillbaka. Det visade sig att det fanns en större ansamling av blod vid den vänstra äggstocken. Är gravid i V5+1 och gynekologen sa att det inte såg bra ut. Fostret mätte 8+3 och inget hjärta slog. Jag vet när jag hade ägglossning och det är omöjligt att jag har gått så långt. Läkaren menade att den avvikande storleken och blodet utanför livmodern pekade på början av ett möjligt MA eller MF. Jag ska tillbaka på måndag för ny undersökning och har alltså hela helgen på mig att tänka det värsta. Vi som skulle berätta den glada nyheten på julafton för hela släkten. Ska jag nu ligga och blöda ut vårt efterlängtade barn framför Kalle?!

Är det någon som varit med om liknande med blod i buken eller ett foster som mätte större än sin vecka?

Men fy vad jobbigt! Vad hade gynekologen för förklaring till att det var så mkt längre än du trodde?
    Lider med dig, hoppas det ser bättre ut på måndag <3
  • happylife
    annacnummertre skrev 2015-12-18 13:02:02 följande:

Ah :( Men jag menade att du fick väl också 2-3 på 4+4?

Vilken dag var du på idag?

4+6 :) i måndags.

Har under EM haft lite ljusrosa och grå/bruna flytningar blandat med de vattninga flytningarna, tycker det är läskigt även om de är normalt om de inte tilltar eller gör ont! Är det fler som har så? Hade lite i måndags sen inge mer förrän idag då
  • happylife
    primavolta skrev 2015-12-18 14:12:49 följande:

Helgen blir säkert jättebra!! Jag håller tummarna :)

Tack :)
Svar på tråden Augustibebis 2016