• lenaerik86

Augustibebis 2016

Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?

• Svar på tråden Augustibebis 2016
  • Tudelu

Inskrivning här i stan är tidigast vecka 10. Japp, hemskt avlägset. Men tiden går fortare än man tror, det känns bara långsamt just i stunden . >.<

Idag har jag fått ett par anfall av illamående. Kom plötsligt och höll i sig ett par minuter bara, men just dom två minutrarna kände jag mig matt och spyfärdig. Verkar som det kommer tidigare denna graviditet.

Brukar även vara en ENORM gottegris. Måste ha nåt sött eller salt varenda jäkla kväll vanligtvis, men nu känner jag plötsligt inget begär öht efter sånt. Var likadant med dottern, släppte allt "onyttigt" och levde på isvatten, jordgubbar och vattenmelon xD

• Yennie88
    Symetrical skrev 2015-12-18 14:29:17 följande:

Så skönt! Har du bokat nåt tidigt ul, eller?

Nej, vi väntar på UL vid Kub. Om inte Bm, sambon hade hjärtfel som barn, säger annat efter inskrivningen men det tror jag inte.
  • primavolta
    happylife skrev 2015-12-18 20:01:11 följande:

Vad tyst det är här tjejer! Har ni somnat? ;)

Är det alltså ingen här som haft färgade flytningar sen ni plussade?

Hade brun/grå/rosa vid ett tillfälle idag, men inge mer. Googlar fast man inte ska de, hade lovat mig själv, men väljer att lösa att det kan va ofarligt! Jag har i vanliga fall lätt blödande slemhinnor så hoppas att det är de!

Kanske många som hänger på fb?!

Jag har hittills aldrig haft färgade flytningar av något slag. Har du kvar dina symtom? Ring gyn på måndag om det fortsätter och hör om du kan få göra en koll..?
  • Mellanstadieläraren

Jag har haft bruna flytningar som inte va något. Hade antagligen tagit i för hårt på gymmet. Det är antagligen ingenting. Har man ingen smärta samtidigt och om blodet inte är färskt så är det ju oftast inget. Mång får ju även blödningar med nytt blod under första tre månaderna.

happylife skrev 2015-12-18 20:01:11 följande:

Vad tyst det är här tjejer! Har ni somnat? ;)

Är det alltså ingen här som haft färgade flytningar sen ni plussade?

Hade brun/grå/rosa vid ett tillfälle idag, men inge mer. Googlar fast man inte ska de, hade lovat mig själv, men väljer att lösa att det kan va ofarligt! Jag har i vanliga fall lätt blödande slemhinnor så hoppas att det är de!

• pugsnotdrugs

Idag var första dagen sedan i söndags utan blödning o fortfarande plus på stickan, nu är jag mer hoppfull inför måndag, hoppas verkligen jag får se ett hjärta då!

• happylife
    primavolta skrev 2015-12-18 21:39:50 följande:

Kanske många som hänger på fb?!

Jag har hittills aldrig haft färgade flytningar av något slag. Har du kvar dina symtom? Ring gyn på måndag om det fortsätter och hör om du kan få göra en koll..?

Oki :)

Ja alla symtom finns kvar, har vul 29e dec
  • Solrosen1981

Hej alla! Önskar också gå med er här och på fb om det är ok ????.

Väntar mitt andra barn med BF 11/8 ??. Har även en son på snart 15 månader.

Har inte känt av så mycket symtom än så länge vilket oroar mig mycket! Har mått illa någon enstaka gång och känt lite lätt värk runt livmodern. Hur har ni det nu runt vecka 7 (6+1)?

• happylife
    Mellanstadieläraren skrev 2015-12-18 21:46:05 följande:

Jag har haft bruna flytningar som inte va något. Hade antagligen tagit i för hårt på gymmet. Det är antagligen ingenting. Har man ingen smärta samtidigt och om blodet inte är färskt så är det ju oftast inget. Mång får ju även blödningar med nytt blod under första tre månaderna.

Okej tack för ditt svar! Jag har inte tränat eller så.

Men det är så lite som kommit så tror o hoppas på att allt är lugnt ändå
Svar på tråden Augustibebis 2016