• lenaerik86

Augustibebis 2016

Hej! Hittar ingen tråd för augusti, så nu startar jag en! Jag är gravid i v 4+0 och bf är 1/8 och plussade för 5 dagar sedan och det blir mitt andra barn. Någon mer som har planerat bf i augusti?

• Svar på tråden Augustibebis 2016
  • happylife
    EmelieB91 skrev 2015-12-18 13:44:22 följande:

Åkte till akuten idag då jag haft buksmärtor sedan en dag tillbaka. Det visade sig att det fanns en större ansamling av blod vid den vänstra äggstocken. Är gravid i V5+1 och gynekologen sa att det inte såg bra ut. Fostret mätte 8+3 och inget hjärta slog. Jag vet när jag hade ägglossning och det är omöjligt att jag har gått så långt. Läkaren menade att den avvikande storleken och blodet utanför livmodern pekade på början av ett möjligt MA eller MF. Jag ska tillbaka på måndag för ny undersökning och har alltså hela helgen på mig att tänka det värsta. Vi som skulle berätta den glada nyheten på julafton för hela släkten. Ska jag nu ligga och blöda ut vårt efterlängtade barn framför Kalle?!

Är det någon som varit med om liknande med blod i buken eller ett foster som mätte större än sin vecka?

• happylife
    EmelieB91 skrev 2015-12-18 13:44:22 följande:

Åkte till akuten idag då jag haft buksmärtor sedan en dag tillbaka. Det visade sig att det fanns en större ansamling av blod vid den vänstra äggstocken. Är gravid i V5+1 och gynekologen sa att det inte såg bra ut. Fostret mätte 8+3 och inget hjärta slog. Jag vet när jag hade ägglossning och det är omöjligt att jag har gått så långt. Läkaren menade att den avvikande storleken och blodet utanför livmodern pekade på början av ett möjligt MA eller MF. Jag ska tillbaka på måndag för ny undersökning och har alltså hela helgen på mig att tänka det värsta. Vi som skulle berätta den glada nyheten på julafton för hela släkten. Ska jag nu ligga och blöda ut vårt efterlängtade barn framför Kalle?!

Är det någon som varit med om liknande med blod i buken eller ett foster som mätte större än sin vecka?

Nej vad tråkigt :( usch vad ledsamt. Vi får hoppas ändå!!
  • EmelieB91
    primavolta skrev 2015-12-18 15:08:12 följande:

Men fy vad jobbigt! Vad hade gynekologen för förklaring till att det var så mkt längre än du trodde?

Lider med dig, hoppas det ser bättre ut på måndag <3

Tack. Han hade ingen förklaring och menade att något var fel eller så mätte han tokigt. Jag hoppas på det sista.
  • atokal

Verkar vara hårt tryck på MVC just nu?

Får inskrivning först 22 januari, då är jag i vecka 10+5. Känns otroligt avlägset. Någon annan som får vänta så länge? Obestämd

• SkogsstjärnN
    atokal skrev 2015-12-18 15:36:01 följande:

Verkar vara hårt tryck på MVC just nu?

Får inskrivning först 22 januari, då är jag i vecka 10+5. Känns otroligt avlägset. Någon annan som får vänta så länge? Obestämd

De vill väll att man går förbi tiden då det är störs risk för missfall? Så var det med förra barnet för mig iaf. Man erbjöds ett hälsosamtal innan men då pratade vi bara om rökning, alkohol och sånt. Sen själva inskrivningen blev efter Kub tom.

Jag ska ringa på måndag. Har haft havandeskapsförgiftning med båda och måste börja med blodförtunnande direkt. Vet inte om de kommer skicka mig till doktorn eller om jag bara får resept. Kommer bli en massa läkarbesök ändå så jag slipper hellst börja förens senare:)
  • Josefineq

1 augusti

lenaerik86

ninawest

NiHa

melissa8601

IcenLeia

2 augusti

Nessling

HJohannesson

Asofieh

Yennie88

PD1984

Paulas mamma

Emmi0306

3 augusti

Jonken

4 augusti

grodan26

MDKE

5 augusti

Fröjd

Lia87

Sommarblomma1

Emmibjn

Mliizz

6 augusti

Drömmer om tre

Fjonkis

Primavolta

7 augusti

Girl 25

Anojj

8 augusti

förstabarnet

GrukanGrace

9 augusti

Mellanstadieläraren

sowe81

10 augusti

Lajkie

I am Annahoj

11 augusti

12 augusti

13 augusti

14 augusti

15 augusti

16 augusti

17 augusti

E87

18 augusti

19 augusti

20 augusti

21 augusti

22 augusti

23 augusti

Mimmie 2014

Jbackvall

24 augusti

Tudelu

25 augusti

26 augusti

Symetrical

27 augusti

28 augusti

29 augusti

30 augusti

31 augusti

• Aurora82

Hej. Jag plussade i morse (efter ett otydligt test igår). Jag avbröt i v 22 i augusti i år så detta känns.stort och nervöst.

• E87
    Aurora82 skrev 2015-12-18 16:09:18 följande:

Hej. Jag plussade i morse (efter ett otydligt test igår). Jag avbröt i v 22 i augusti i år så detta känns.stort och nervöst.

Stort grattis till ett nytt plus
  • happylife
    Aurora82 skrev 2015-12-18 16:09:18 följande:

Grattis o välkommen :)
  • happylife

Vad tyst det är här tjejer! Har ni somnat? ;)

Är det alltså ingen här som haft färgade flytningar sen ni plussade?

Hade brun/grå/rosa vid ett tillfälle idag, men inge mer. Googlar fast man inte ska de, hade lovat mig själv, men väljer att lösa att det kan va ofarligt! Jag har i vanliga fall lätt blödande slemhinnor så hoppas att det är de!

Svar på tråden Augustibebis 2016