• themia

En käftsmäll till undergångsprofeterna

Från dagens ledare i DN

www.dn.se/ledare/signerat/peter-wolodarski-vad-sa-du-gar-sverige-bra-det-kan-inte-stamma/

Citat:
    "Enligt SCB har BNP/capita, alltså välståndet per person, stigit med hela 52 procent mellan 1993 och 2014, rensat för inflation. Under samma period ökade befolkningen med 1 miljon, från 8,7 till 9,7 miljoner."

"
    Vi växer för närvarande snabbt och är som land rikare än någonsin. Vår välståndsutveckling de senaste decennierna överträffar alla förväntningar. Statsskulden är låg i ett internationellt perspektiv."

Ni som tjatar om att invandringen får Sverige att gå under, läs och begrunda

• Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2022-07-28 20:52:59 följande:
    Det är alltså moms på energiskatten ...
    Fråga: Höjde eller sänkte Moderaterna, Kristdemokraterna och Liberalerna energiskatterna när de regerade Sverige 2007-2014?

Svar: Skatten höjdes både för energibolagen (Effektskatten för kärnkraft)  och för konsumenterna (ökning av den energiskatt som konsumenterna betalar)
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    nattuw skrev 2022-07-28 20:21:05 följande:
    Och? Att tidigare regeringar har misskött flera områden gör inte dagens regering bättre.
    Den S ledda regeringen tog helt bort effektskatten (populärt kallad kärnkraftsskatten) den skatt som den moderatledda regeringen höjde sista året de regerade. 
  • Digestive
    Padirac skrev 2022-07-29 06:30:52 följande:
    Nä, det är ju du som drar iväg om konspirationer. Solig

Jag ska återkomma och bokstavera ur SÄPOs rapport
    Ja, jag drar iväg om konspirationer när du drar iväg i konspirationer.

Jag har inte ifrågasatt SÄPOs rapport så det enda du skulle poängtera är att du kan bokstavera.
  • Padirac
    Digestive skrev 2022-07-29 16:28:15 följande:
    Ja, jag drar iväg om konspirationer när du drar iväg i konspirationer.

Jag har inte ifrågasatt SÄPOs rapport så det enda du skulle poängtera är att du kan bokstavera.
    Då har du missförstått, konspirationerna finns inne i ditt huvud. 
  • Digestive
    Padirac skrev 2022-07-29 16:40:33 följande:
    Då har du missförstått, konspirationerna finns inne i ditt huvud. 
    Prova att sätta ord på dessa konspirationer som jag skulle ha i huvudet. Lycka till.
  • Padirac
    Digestive skrev 2022-07-29 17:09:01 följande:
    Prova att sätta ord på dessa konspirationer som jag skulle ha i huvudet. Lycka till.
    Det är dina, så enbart du kan sätta ord på dem. 
  • Digestive
    Padirac skrev 2022-07-29 17:12:11 följande:
    Det är dina, så enbart du kan sätta ord på dem. 
    Ok, så du har ingenting som jag har uttryckt i det här sammanhanget som du kan sätta i ett konspiratoriskt kontext utan du utgår från att jag har konspirationer i huvudet.

I det skiljer vi oss verkligen åt för jag kan utan problem sätta ord på vad jag finner konspiratoriskt - av det som du har uttryckt i det här sammanhanget - medan du verkar utgå från enbart förutfattade meningar.

Aja, har vi eller har vi inte skäl att vara oroliga i Sverige?
  • Padirac
    Digestive skrev 2022-07-29 17:23:56 följande:
    Ok, så du har ingenting som jag har uttryckt i det här sammanhanget som du kan sätta i ett konspiratoriskt kontext utan du utgår från att jag har konspirationer i huvudet.

I det skiljer vi oss verkligen åt för jag kan utan problem sätta ord på vad jag finner konspiratoriskt - av det som du har uttryckt i det här sammanhanget - medan du verkar utgå från enbart förutfattade meningar.

Aja, har vi eller har vi inte skäl att vara oroliga i Sverige?
    Det finns nog många som har fler olika skäl att vara oroliga - få behöver dock vara oroliga för att som gängmedlem bli sjkuten av andra eller sitt eget gäng.

Se där - du har konspirationsteorier smo du kan sätta ord på.
  • Digestive
    Padirac skrev 2022-07-29 22:51:48 följande:
    Det finns nog många som har fler olika skäl att vara oroliga - få behöver dock vara oroliga för att som gängmedlem bli sjkuten av andra eller sitt eget gäng.

Se där - du har konspirationsteorier smo du kan sätta ord på.
    Och hur stort är då hotet från högerextremism jämfört med gängvåldet?

Även om du trollar bort 2/3 av meningen så blir inte objektet specifikt. Det finns ingen stor våg av radikalkonservatism och högerextremism, det finns dock en större våg av förändring som reser många båtar. Just radikalkonservatism och högerextremism är en barkbåt och en optimistjolle på denna våg.
  • KillBill
    Digestive skrev 2022-07-30 01:59:46 följande:
    Och hur stort är då hotet från högerextremism jämfört med gängvåldet?

Även om du trollar bort 2/3 av meningen så blir inte objektet specifikt. Det finns ingen stor våg av radikalkonservatism och högerextremism, det finns dock en större våg av förändring som reser många båtar. Just radikalkonservatism och högerextremism är en barkbåt och en optimistjolle på denna våg.
    Gängvåldet drabbar leder självklart till fler skadade/dödade men drabbar nästan bara personer andra gängmedlemmar. Att kriminella dödar varandra är inget nytt utan har skett i alla tider.

Det högerextrema våldet drabbar inte andra högerextremister utan helt oskyldiga människor bara för att de har andra politiska ideal, annan sexuell läggning eller för att de utgör representanter för samhället.
Svar på tråden En käftsmäll till undergångsprofeterna